Stránka 1 z 2

Variace "N" plánků Milana F. / TT start set Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 7:16 am
od Střelec
Edit moderátor :
Aby to nezapadlo, dovolil jsem si vytáhnout poslední stránku jako extra téma ! Plánky navazují na původní diskuzi a plánky Milana F. zde :
viewtopic.php?f=1&t=7817&start=120

- - - - - -

Dovolil jsem si vyskládat MIlanovo plánky v měřítku TT ze startsetů Kuehn. Nejprve mi rozumná plocha vyšla jako 85x120 cm (v reálu je 82x115). Omlouvám se za kvalitu snímků, je to flákaný kompaktem z volný ruky bez možnosti kontrolovat zaostření. Na stavbičky taky nekoukejte - jsou to socialistický papíráky z ABC a od Albatrosu, vyřezaný ze zrušenýho kolejiště.

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 7:21 am
od Střelec
Další pokus byl přeskládat výhybky - plocha se zmenšila na hraniční rozměry 82x99 cm při zachování potřebných délek kolejí, navic se mi v další verzi Kameniček povedlo jednu kolej přidat. není tak potřeba svážného pahrbku a lze čarovat s malou lokomotivou a dvěma až třemi vozy.

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 7:25 am
od Střelec
nakonec jsem se na této miniploše vrhl na něco, co jsem si dovolil nazvat "Ferdiánovské variace". Místo výtopny by se možná dala vecpat úvrať - buď do nádraží za vjezdovou výhybku, nebo před něj, jko byla v Kloboukách u Brna. Byl jsem ale limitován dvěma strtsety...

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 7:37 am
od Střelec
A poslední variace. Vedle motoráčků lze provozovat dvou až třívozové soupravy s lokomotivou, přičemž délka souprav bude limitována použitámi vozidly. Zde je Br89 od PMT se soupravou D + Ci + Ci (pětiokna), Vešla se Br86 s Dsk + Bi 30 (sedmiokno LPH), Br81 se dvěma uhláky s Zetkou už byla na doraz. Většina řešení umožňuje objetí soupravy a šíbování, co hrdlo ráčí, lze "točit" v provozu i tři stroje. Je možné, leč nemodelové, použít i o vůz delší soupravy za předpokladu, že po příjezdu do stanice zastaví lokomotiva na koncové výhybce a vozy zůstanouu mezi námezníky. Stroj se po odpojení přesune na kusou kolej a následně bude možno manipulovat se soupravou...

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 8:54 am
od Dusan
No Dušan mi přepracoval odbočnou stanici Liščí na zastávku s nákladištěm a s vlečkou,což jsem ještě nestačil nakreslit
Tak ode mne to byly jen variace na Tvoje téma :-) Měl jsem v týdnu trochu času, tak jsem si jen hrál.

....a díky za krásný zpracovaný náhled.
Můžeš mi za to napsat zase věnování do 3. dílu :mrgreen:

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 9:09 am
od milan ferdián
No vidím ,že kolega Střelec již zpracoval plánky pro TT-ečkaře.Tak mu aspoň poděkujeme za jeho snahu. :wink:

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 9:11 am
od _pavel_
No a máme tady první, pokusy v reálu. Kolik variant se dá udělat s dvouma startsety. Pro ty, kteří začínají ideálni kolejiště.

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 9:46 am
od Irudzi
To Ferda:
Ferdo já bych ten rozchod kolejí 9,2 i klidně ponechal.
Pohled na úzkou 1/87 se sklénkou vína by se ti nezdál lepší? :wink:
Malé Stínky jsou fakt povedené, jen by mne zajímalo jak pan
architekt navrhnul k tomuto tu skrytou část. :)

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 10:19 am
od Dusan
Já vidím v tunelu skrytou kusou kolej, zbytek je jasný.

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 12:06 pm
od milan ferdián
Zde je názorně vidět,co dělají při konstrukci kolejiště výhybky o úhlech 10°,15°,18°,20° nebo 22° 30´s prostorem. :wink:

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 12:20 pm
od workous
Milane mohu se zeptat jaké je ideální stoupání v N cm/m děkuji za info

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 12:43 pm
od Střelec
U miniatur hraje dost výraznou roli geometrie kolejiva. Nabídka startsetů Kuehn není zdaleka optimální. Skládal jsem tenhle základ hlavně proto, že na Kuehna zatím speciální plánky nejsou a příznivci TT opoměli skutečnost, že pouhý přepočet rozměrů nemusí stačit - právě geometrie kolejiva v tomhle hraje výraznou roli. Samozřejmě - s použitím flexikolejiva, obloukových výhybek a minimalistických poloměrů á la BTTB by se dal potřebný prostor zmenšit, případně na stávajícím prodloužit staniční koleje. Musel jsem ale vyjít z toho, co bylo k dispozici. Výsledky lze dál kosmeticky upravovat, případně si vyhrát s krajinou. Než se Br89 od PMT, případně od Jattu proplazí obloukem ve volné krajině, užijeme si jízdu "pacifiku" krajinou. Za kulisou stromů souprava přepřáhne lokomotivu a do přední koncové stanice se mezi tím připlazí jiný vlak. Je tu i možnost přípojení k nějakému dalšímu segmentu, případně posuvně s nachystanými soupravami.

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 1:04 pm
od fulda
workous píše:Milane mohu se zeptat jaké je ideální stoupání v N cm/m děkuji za info

To je obecné bez ohledu na měřítko.
V reálném světě se stoupání která dosahují 4% označují za mimořádně strmá a nádražáci si o nich povídají skazky. Na lokálních tratích se používá tak 3-3,5%.
Například jedna hezká trať se stoupáním 4%, kterou málokdo zná je metro od Vltavy na Mírák. Mno, model metra si asi neděláte že?

Co se týká měřítka, tak hraje roli za jak dlouho se dostaneš pod trať kterou křižuješ - tak v eNku ti stačí nějakých 6cm, čili na dvou metrech se dostaneš pod sebe (na tobogánu, nebo někam do skryťáku). V krajině aby to nevypadalo násilně, tak když jedna trať klesá a druhá stoupá, tak se mohou překřížit tak po metru a půl.

Re: Plan kolajiska VII

PříspěvekNapsal: pon 25 lis, 2013 1:30 pm
od workous
Fuldo díky..

Re: Variace "N" plánků Milana F. / TT start set Kuehn

PříspěvekNapsal: pon 02 pro, 2013 8:54 am
od Střelec
Takže jsem pokračoval v pokusech se startsety Kuehn. Milanovo kolejiště "Sluková" se dá sestavit z jednoho startsetu na ploše zhruba 80x140 cm, přičemž základní plocha je 80x100 cm + výběžek s výhybkou zabere plochu 15x40 cm. Zvětšíme-li šířku na 85 cm, můžeme přidat výhybnu mezi dvě okrajové výhybky. na to ale potřebujeme výhybku a pár kolejí z druhého setu.
Zvětšíme-li "nástavec" na cca 80cm, lze výhybnu přemístit na něj - nebo ji délkově úsporně nahradit přesuvnou.