N kolejiště cukrovar Cerhenice

Změna !!!!!, cukrovar Lenešice odložen, tímto měním objekt zájmu na cukrovar Cerhenice.
Zdravím všechny modeláře,
K železničnímu modelářství se vracím po více jak 20ti leté pauze a dalo by se říct, že začínám prakticky od začátku. Od doby co jsem jako malý kluk moelařil v H0 se mnohé změnilo, až člověk žasne. Po různých návštěvách výstav, a asi ročnímu brouzdání po internetu jsem si udělal poměrně jasno v tématu, kterého by se to mělo týkat a v časovém určení modelu. Ono se to tak trochu potkává s jedním z mých dalších koníčků, kterým je focení industriálních staveb, kterých bohužel v té prapůvodní podobě v dnešní době raketově ubývá.
Abych to trošku zkrátil, volba padla nakonec na průmyslový provoz cukrovaru, případně pak napojený (ještě nevím jak) na hlavní trať s menším nádražím.
Situovat bych to chtěl někam do let 1920-1930.
Při jednom focení se mi uskupení budov tak zalíbilo, že jsem se oproti původnímu plánu (jiný cukrovar, případně fiktivní) rozhodl pro stavbu cukrovaru v Lenešicích, nádražní budova potom budou taky Lenešice.
Bohužel právě k tomuto stavebně vyjímečnému cukrovaru neexistuje prakticky nic, veškerý archiv údajně skončil v 80 letech na skládce. Zatím stále pátrám, jsem v kontaktu se specialisty na cukrovary, snad se ještě něco objeví.
Jako první jsem se pokusil sestavit hrubý návrh stavby cukrovaru, je to ale slepenec ze dvou období, tuším z přelomu století a potom konec dvacátých? let, občas se tam některé věci navzájem vylučují ,jako je výška budov, tu něco ubouráno a zvětšeno a podobně,oba obrázky přikládám. Pokud by někdo dokázal pomoci s dalšími dobovými pohledy nebo fotografiemi z provozu v cukrovaru, budu moc vděčný.
Nějaké náznaky kolejiště jsou vidět v katastrální mapě, něco málo v pozemkovém katastru a letecký pohled 1952 na cenia.kontaminace , víc toho nemám.
Momentálně jsem ve fázi dolaďování hrubého modelu a zkoušení technik stavby už na čisto (různé postupy čerpám z tohoto fóra).
Jako další začínám řešit kolejiště, počet kolejí se dost lišil, někde mám informace od pana Šnábla, vlečka kolem roku 1930 dosahovala v areálu cukrovaru tuším kolem 2 kilometrů (ještě zkontroluji), ale nějaký plán zatím nemám k dispozici. Jediné co je jasné z historické pohlednice je, že pár desítek metrů za branou cukrovaru byla třícestná vyhybka (myslím že od Peco 55 by byla použitelná). Dále podle letecké mapy a katastrálních map to přímo vybízí k tomu , jestli nebyla kolem cukrovaru smyčka?
Budu velmi rád , pokud by někdo pomohl jak s kolejištěm, tak s tím co použít za vozy..... cisterny, uhláky, std ...... počítám například s "vysloužilými vagony K.P.E.V.". Lokomotivu mám zatím jen jednu BR 89 705 od minitrix i když v cukrovaru jezdila původně dvounápravová.
Dobové pohlednice co mám:
http://s24.postimg.org/jnjn3x7ad/cukrov ... e_1920.jpg
http://s24.postimg.org/mjp7nzhgl/Lene_i ... _Louny.jpg
ten dole
http://s13.postimg.org/6zq5fka2v/Lene_i ... 244258.jpg
Hlavní budova prototyp:




aktuální stav:
na jaře 2014 přijde strhnout

S pozdravem
Honza

Zdravím všechny modeláře,
K železničnímu modelářství se vracím po více jak 20ti leté pauze a dalo by se říct, že začínám prakticky od začátku. Od doby co jsem jako malý kluk moelařil v H0 se mnohé změnilo, až člověk žasne. Po různých návštěvách výstav, a asi ročnímu brouzdání po internetu jsem si udělal poměrně jasno v tématu, kterého by se to mělo týkat a v časovém určení modelu. Ono se to tak trochu potkává s jedním z mých dalších koníčků, kterým je focení industriálních staveb, kterých bohužel v té prapůvodní podobě v dnešní době raketově ubývá.
Abych to trošku zkrátil, volba padla nakonec na průmyslový provoz cukrovaru, případně pak napojený (ještě nevím jak) na hlavní trať s menším nádražím.
Situovat bych to chtěl někam do let 1920-1930.
Při jednom focení se mi uskupení budov tak zalíbilo, že jsem se oproti původnímu plánu (jiný cukrovar, případně fiktivní) rozhodl pro stavbu cukrovaru v Lenešicích, nádražní budova potom budou taky Lenešice.
Bohužel právě k tomuto stavebně vyjímečnému cukrovaru neexistuje prakticky nic, veškerý archiv údajně skončil v 80 letech na skládce. Zatím stále pátrám, jsem v kontaktu se specialisty na cukrovary, snad se ještě něco objeví.
Jako první jsem se pokusil sestavit hrubý návrh stavby cukrovaru, je to ale slepenec ze dvou období, tuším z přelomu století a potom konec dvacátých? let, občas se tam některé věci navzájem vylučují ,jako je výška budov, tu něco ubouráno a zvětšeno a podobně,oba obrázky přikládám. Pokud by někdo dokázal pomoci s dalšími dobovými pohledy nebo fotografiemi z provozu v cukrovaru, budu moc vděčný.
Nějaké náznaky kolejiště jsou vidět v katastrální mapě, něco málo v pozemkovém katastru a letecký pohled 1952 na cenia.kontaminace , víc toho nemám.
Momentálně jsem ve fázi dolaďování hrubého modelu a zkoušení technik stavby už na čisto (různé postupy čerpám z tohoto fóra).
Jako další začínám řešit kolejiště, počet kolejí se dost lišil, někde mám informace od pana Šnábla, vlečka kolem roku 1930 dosahovala v areálu cukrovaru tuším kolem 2 kilometrů (ještě zkontroluji), ale nějaký plán zatím nemám k dispozici. Jediné co je jasné z historické pohlednice je, že pár desítek metrů za branou cukrovaru byla třícestná vyhybka (myslím že od Peco 55 by byla použitelná). Dále podle letecké mapy a katastrálních map to přímo vybízí k tomu , jestli nebyla kolem cukrovaru smyčka?
Budu velmi rád , pokud by někdo pomohl jak s kolejištěm, tak s tím co použít za vozy..... cisterny, uhláky, std ...... počítám například s "vysloužilými vagony K.P.E.V.". Lokomotivu mám zatím jen jednu BR 89 705 od minitrix i když v cukrovaru jezdila původně dvounápravová.
Dobové pohlednice co mám:
http://s24.postimg.org/jnjn3x7ad/cukrov ... e_1920.jpg
http://s24.postimg.org/mjp7nzhgl/Lene_i ... _Louny.jpg
ten dole
http://s13.postimg.org/6zq5fka2v/Lene_i ... 244258.jpg
Hlavní budova prototyp:




aktuální stav:
na jaře 2014 přijde strhnout

S pozdravem
Honza