TT kolejiště Triplseven

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » ned 15 pro, 2013 3:35 pm

Tak jsem jen tak zkoušel něco namalovat.
U hlavního nádraží jsem ubral koleje na levém zhlaví o proti planku výše.
Na pravo jsem ubral vyhybky, ale i tak se dá z obou koleji dostat na všechny koleje na nádraží.
Možná by někde mohla byt jedna delší kolej na odstavení vagonu atd,ale zas když budu jezdit tak budu jezdit :D
Někde jsem zde na foru jsem četl že nejdelší vlaky jsou nákladní, proto jsem se to snažil dodržet i při stavbě nadraží.

Pak jsem vypustil uvraťovou stanici a bude tam jen zastávka v lese, kolem které povede lesní cesta, možná hradu či jen lesnímu rozcestí s hospůdkou a dále do koncové stanice.
Kde je jedna ramiza a nějaké malé skladiště. Před koncovou stanici jsem udělal odbočku na vlečku,buď by tam byl nějaký arela, třeba stáčení pohoných hmot, uhelné sklady nebo všeobecna vlečk že by se pužívala dle potřeby..Proto jsem tam udělal skýté nadraží o třech kolejich.
Přílohy
trem 21.jpg
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod JanoH0e » ned 15 pro, 2013 4:51 pm

Odbočku daj do tunelu - trať by odbočovala v skutočnosti až za tunelom. Vypusť potom zo stanice najkratšiu koľaj, je potom zbytočná.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » pon 16 pro, 2013 9:13 pm

Tak jsem to upravil dle rady kolegy.
Ale řikam si jestli by se nedalo udělat něco aby byli vlaky vidět vice v krajně.
Přílohy
21-1.jpg
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » úte 17 pro, 2013 8:23 am

ptal jsi se na stožár TT je tady http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... ovaci-N-TT v leptech bonusy za ty prachy super
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » úte 17 pro, 2013 9:49 am

O těch vim, někde o nich psali jako že jsou spíš stadiónové.
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod jirkan » úte 17 pro, 2013 5:33 pm

Já bych se pokusil trochu rozbít ty linie rovnoběžné s okrajem rámu. Taky obě stanice by nemusely být rovnoběžné.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » stř 18 pro, 2013 7:01 pm

Tak jsem měl volné odpoledne.
Malé hlavní nádraží, koncová stanice a vedle vlečka. Za tunelem bude mezistanice.
Relief krajny bude obdobný tomu předchozímu.
Co myslíte?
Přílohy
trem 22 bez skryt.jpg
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 19 pro, 2013 12:31 am

Ahoj , nezlob se na mě, ale od Tvé verze Dyšiné mám pocit, že návrhy mají sestupnou tendenci. :D
U posledního návrhu ti budou ostré oblouky u konců kolejí komplikovat posun (spojování, rozpojování vozů). Též napojení remízy je divné. U vedlejší trati není poznat co je stanice a co vlečka, obě větve jsou stejně dlouhé a uspořádání kolejiště je též skoro stejné. Jakou máš představu o řešení krajiny za výjezdem z tunelu? Předpokládám, že trať stále stoupá a po výjezdu vpravo je hřeben. Pokud nebudeš mít dořešený odtok vody, při dešti ti na výjezdu z tunelu vznikne jezero.

Snad se Tě inspiruje přiložený návrh. Abych jen nekritizoval přidávám svou verzi s úvraťovou stanicí. Bohužel jsem si při kreslení převrátil Tvuj prostor a předělávat už se mi to nechce. Proto kolejistě pro Tvou dispozici uvidíš, přiložíš-li k monitoru zrcátko :D
Vodice jsou okresní město, které leží na hlavní trati na z Prahy. Kromě toho, že ve zdejší stanici odbočuje místní trať, slouží stanice jako výchozí/koncová pro část osobních vlaků do/z hlavního města. Proto je stanici se čtyřmi dopravními kolejemi poměrně rozsáhlé depo. V depu jsou kromě lokomotiv místní trati též stroje, které vozí osobní vlaky. Na hlavní jednokolejné trati je čilý ruch. Bohužel se nám hlavní trať poměrně brzy ztratí z dohledu. Věnujme se tedy odbočné trati. Je to lokálka, která okresními Vodicemi spojuje městečka a vesnice v okolní pahorkatině. Hned za stanicí proto trať začíná stoupat a koleje nabírají výšku. Přes všechnu snahu se stavitelé nevyhnuli dvěma tunelům, kterými museli prorazit kopce. Poté co vlak vyjede z druhého tunelu stoupání poleví a kola zarachotí na první výhybce. Vlak vjíždí do úvraťové stanice Lipina. Stanice patří ke střediskové obci a na jediné manipulační koleji se proto vykládají a nakládají vozy v jednom kuse. Kromě zemedělských produktů, uhlí a stavebnin slouží kolej k zásobování materiálem a nakládní výrobků místníh strojírenského podniku a skladu Jednoty. Ve stanici je též rušno zejména ráno, kde se vlakem z okolí sjíždí dospělí do zaměstnání a děti do základní školy.
Většinu vlaků zde čeká objíždění. Jen mimo špčku některé vlaky vedené motorovými vozy zde pouze odvěsí přípojné vozy a dál pokračují "sólo". Čeká je cesta zpět k první výhybce. Zkušený strojvedoucí s ena rozjezdu snaží dostat z motorového vozu maximum. čeká ho totiž další stoupání až do sedla v horském hrebeni, který trať překoná zářezem. Sotva se přehoupnou přes hory a začnou klesat, je tu koncová stanice. Je to spíš stanička, pouhé dvě krátké dopravní koleje a jedna kusá u skladu. Ovšem městečko Bolešín a dvě vlečky (sodovkárna a lesní závod) se starají o to, že posádky manipulačních vlaků nejzdí s prázdnou, ale spíš naopak. Nesmíme zapomenout na remízu, která slouží k nocování strojů. Před remízou je popelová jáma a vodní jeřáb na doplnění zásoby vody, ovšem uhlím zde lokomotivy nezbroji. Dnes už remízu využívají parní stroje jen vyjímečně, většinou zde nocuje motorový vůz.
Na prvním obrázku je plánek bez skrytých částí, počítám s původním návrhem SN a protože jsem si trochu pohrál s WT přidávám i obrázky 3D včetně vozidel.
První náhled je celkový pohled na kolejiště, ze kterého je zřejmé rozmístění jednotlivých stanic
Druhý náhled zobrazuje koncovou stanici všetně vleček a remízy. Na vlečce sodovkárny stojí (od šturcu) vůz s uhlím pro kotelnu (to s komínem), krytý vůz ze skláren s prázdnými lahvemi a chlaďák k nakládce. V remíze odpočívá lokomotiva od Mn vlaku, seřazené vozy na odvoz (včetně služebáku) jsem kvůli přehlednosti nedělal, stály by nejspíš na koleji mezi výhybkou k remízene a vlečkou LZ se dvěmy klanicovými vozy. U skladu stojí dvě "zetky"
Víc náhledů mi nebylo povoleno vložit.
Přílohy
Dysina2.jpg
Dysina2a.JPG
Dysina2b.JPG
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2391
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Myšpulín » čtv 19 pro, 2013 5:08 pm

Michale, palec nahoru!
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » čtv 19 pro, 2013 7:07 pm

Krásná práce!
Ja zatim u svých plánku neřěšil propustky a různé detaily. Spíš mě zajímalo zda je to kolejo a provozně možné tak to udělat.
Ale když vidim tuto variantu Dýšiny, tak popravdě je to velice horký kandidát na stavbu. Jen bych tam rád vyrušil tu točnu a dal bych tam klasické depo.
Děkuji za návrh.
Jirka
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 20 pro, 2013 12:52 pm

Ahoj nevím co myslíš "klasickým depem" , ale náhrada točny s depem jednoduším vybavením, tedy remízou (lépe dvoumístnou) s příslušenstvím (uhlí, voda, jáma) je možná. Budeš mít víc volného místa v krajině. Zkusil bych pak celou satnici posunout o malý kousek (5cm) od okraje. byude více místa pro přednádraží, případně nakládkové místo u kusé koleje vlevo dole.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2391
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod milan ferdián » pát 20 pro, 2013 1:25 pm

Michal Šuhajda

Michale u každého příspěvku lze vložit jen tři přílohy.Potom musíš znovu otevřít " odpovědět " pro další nový příspěvek a opět vložíš další tři přílohy.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11846
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » ned 22 pro, 2013 9:11 am

Taky bych asi vypustil za uhlová ni, vodu a jeřáb a dal Vých místo toho jen zbrojení naftou a pískem. Pač par budu mit tak jednu dvě, ale spíš tam budou motorák, He který, bardotky, brejlovce.
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod jirkan » ned 22 pro, 2013 6:26 pm

Měl bych jeden dotaz pro odborníky v reáliích českých stanic: byl by moc velký zločin u té úvraťové stanice nahradit dvojici výhybek na vjezdu angličanem? V reálu jsem takové řešení nikde nezaregistroval, i když pro kolejiště by to kvůli úspoře místa špatné nebylo.

Poznámka: ta poslední úprava od MŠ je fakt bomba. SKVĚLÉ!!!!!!!!!
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod milan ferdián » ned 22 pro, 2013 6:46 pm

jirkan píše:Měl bych jeden dotaz pro odborníky v reáliích českých stanic: byl by moc velký zločin u té úvraťové stanice nahradit dvojici výhybek na vjezdu angličanem? V reálu jsem takové řešení nikde nezaregistroval, i když pro kolejiště by to kvůli úspoře místa špatné nebylo.

Když nebude prezentovat kolejiště veřejné modelářské obci,tak klidně.Bude to jeho kolejiště.Mám v malíčku všechny úvraťové stanice na území naší republiky,ale případ angličanu v rozbočujících větvích,není.Otázkou je jestli těch 166 mm bude pro kolegu,úspora.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11846
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků