TT kolejiště Triplseven

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » stř 30 říj, 2013 9:10 pm

Dobrý večer přeji,
rozhodl jsem se pro stavbu kolejiště ve velikosti TT. Po delším pročítaní tohoto fora jsem se rozhodl "jit s kuží na trh".
Předem řikam, že jsem naprostý lajk a železnici téměř nerozumím ale libí se mi jak se ty masivní stroje pohybuji, tvary, rychlost atd, asi jako letadla.
Tak se omlouvám pokud budu mít uplně stupidní dotazy čí nebudu znát výrazy, zkratky apodobně.

Pokusím se sepsat zakladní údaje k budoucímu kolejišti.
Rozměry jsou v přiloze.
Epocha je IV až V.
Namět je hlavní jednokolejná trať s odbočkou na vedlejší trať.
Uvažoval jsem o dvojkolejce ale asi by to bylo moc přeplácané, tak jsem si vzpoměl že jsem jezdil při studijich hodně po trati Praha- Chlumec nad Cidlinou - Ostroměř.
Tudiž hlavní stanice by se jmenovala Chlumec nad Cidlinou, ale určitě to nemusí byt přesná kopie.
Provoz by byl rychliky tak o 5 Y vagonech, nákladní vlaky vezoucí uhli do Opatovic a samozřejmě regionovy do Ostroměře.
Kolejiště bude plně digitalizované a snad i automatické řízene Traincontrolerem.
Kolejiště určitě nemusí byt stoproceně realné ale hlavně aby mělo hlavu a patu.
Určitě by se mi libilo když vlak pojed "dlouho" krajnou" a ne hned z nádraží do tunelu a naopak.
Přiložil jsem jeden z nákresů co jsem vymyslel. A určitě to není finalní podoba ale takový nástřel a vize.
Ano v Chlumci se tratě odděluji už na nádrží a ja tam vložil odbočku na širé trati, libila by se mi ale nemusí tam byt.
Rád si nechám poradit či plánek upravit.
Kolejiště bude přístupné ze všech stran.

Triplseven
Přílohy
3.jpg
Tady je ještě horní strana zubata, ve finale tomu tak nebude.
2.jpg
Rozměry kolejiště
Naposledy upravil Triplseven dne čtv 31 říj, 2013 2:39 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod czhunter » stř 30 říj, 2013 10:50 pm

V principu to není vůbec špatné.
Vlastně je to velmi klasický - a funkční - námět. Já osobně bych zaústil vedlejší trať přímo do nádraží, respektive, pokud je záměr tam mít odbočku na širé trati, tak bych ji od toho nádraží "odpíchl" (ať už ji udělat dál, nebo opticky oddělit).

Určitě se to dá ještě hodně učesat (např. často jsi na zbytečně malých poloměrech a přesahuješ přes desku, to by se dalo opravit jen lepším vedením trati), ale to teď asi není důležité. U takových velkých desek si zkontroluj hlavně přístupnost a dosahy (ideálně do 70, max 80 cm od okraje), plus navíc dosah do SN, kde se dle Murphyho zákonů dá očekávat nejvíc problémů.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » čtv 31 říj, 2013 6:44 am

Ještě jsem zapoměl dodat že koleje budou profilové od tilliga, výhybky EW2 a obloukové.
Tento plánek jsem dělal v létě, asi ho teď trošku předělám, pač už vim jak se dělá tobogán ve wintracku,
tak klesání do SN udělám pomocí toboganu. A taky tím získám více prostoru mezi patrama.
Preferuji jednu velkou vratnou smyčku pro obě koleje než dvě smyčky. Vnitřkem smyčky by byl přístup do SN.

Oblouky jsem dělal jen z výběru ve wintracku a továrních rozměrů , na hlavní trati jsem se snažil o oblouky R396 na vyditelných místech
a u lokálky jsem dal i menši poloměry. V nevyditelných místech je nejmenší poloměr R310.
V místě kde trať je mimo desku bych tu desku prostě zvětšil. Ta možnost tu je.
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod chameleon » pát 01 lis, 2013 4:33 pm

mě přijde divný, jak ta hlavní trať obkrouží nádraží - nedokážu si představit krajinu...
já bych prostor využil jinak, viz obrázek
- stanice co nejvíc u kraje (i skryté smyčky - ty bych udělal 2)
- lokálka si logicky razí cestu terénem do horní staničky a má smysluplnou délku
- podél tratí ještě možno přidat vlečky...
- podle mě je lepší delší lokálka než hlavní trať - vlaky po ní jezdí pomaleji, a místně se do kolejiště hodí líp. Hlavní je podél 3 stran a hlavně v nádraží, to stačí :wink:
- v nádraží maj nejdelší koleje téměř 2 metry, stanice se dá ale ještě zeštíhlit, možná když bude mít o 1 kolej méně bude vypadat i lépe...
Přílohy
triple7.jpg
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod vmucha » pát 01 lis, 2013 5:13 pm

Můj pohled.
Souhlas s tím, že v hlavní stanici je moc kolejí. Resp. chybí mi tam smysl takového počtu kolejí - např. vlečka(y) s větší potřebou vozů. Pak bych řeku na pravé straně stočil v půlce doprava a posunul tunel na hlavní trati hned za řeku. Tím vznikne v horní části prostor pro protažení lokálkové trati a zvětšení koncové stanice, případně pro vlečku, která by dávala smysl počtu kolejí v odbočné stanici.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod milan ferdián » pát 01 lis, 2013 5:30 pm

Jestliže kolejiště je přístupné ze všech stran,tak zde můžeme vytvořit atypické kolejiště pro nás,ale v reálu běžně.Mezi hlavní stanici a koncovou můžeme situovat terénní vlnu nebo hřbet pahorkatiny.Lokálka stoupá po úbočí hřbetu,překračuje v pomyslném průsmyku tento hřbet a klesá nám do malebného údolí kde trať končí.
Nebo se nabízí další motiv a to spojovací dráha(lokálka) s vrcholovou mezilehlou staničkou mezi dvěma nezávislými hlavními tratěmi.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod milan ferdián » pát 01 lis, 2013 5:55 pm

Další varianta.Odbočná nebo přípojná stanice,z ní vedoucí spojovací trať s mezilehlou stanici nebo jen výhybnou a zaústěnou odbočkou do dvojkolejné trati.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » pát 01 lis, 2013 7:53 pm

Děkuji za příspěvky, no myslel jsem že přiložím trošku upravený návrh původního výkresu ale po zhlédnutí plánku od chameleona jsem si to hned rozmýslel :lol: .
Prostě a jednoduše hezký plánek.
Na lokalní trati jak je v jedné třetině udělaná dvojkolejka, to má byt možnost udělat tam stanici?
Jo určitě v hlavním nádraží muže být o kolej míň, úhledně udělané depo a různé vlečky.

Velmi mě zaujala poznámka pana Ferdiána, že by se tam dala zakomponovat terenní vlna či pahorek, to by se mi libilo.

Triplseven
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » ned 03 lis, 2013 4:15 pm

Ale nejprve jsem se rozhodl než se pustím do velkého kolejiště že si udělám malé a budu se na tom učit různé techniky, od pokládaní koleji, přes elektroniku s kterou mi pomáhá tata, po modelářinu jako takovou. Tak snad se mi to bude dařit. Už teď jsem zjistil že je to dlouhodobá záležitost. Zatím mám jen položené koleje a drátky vyvedené dolů.
Chtěl jsem přiložit foto,ale nejprve musím upravit velikosti :o
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Jarda H. » ned 03 lis, 2013 4:41 pm

Triplseven píše: ...........než se pustím do velkého kolejiště že si udělám malé a budu se na tom učit různé techniky, ...


To je dle mého dobrý nápad, už jen proto, že první kolejiště nebývá poslední :lol: A navíc i na "hotovém" kolejišti je stále co zlepšovat ....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod milan ferdián » ned 03 lis, 2013 5:47 pm

Jarda H. píše:
Triplseven píše: ...........než se pustím do velkého kolejiště že si udělám malé a budu se na tom učit různé techniky, ...


To je dle mého dobrý nápad, už jen proto, že první kolejiště nebývá poslední :lol: A navíc i na "hotovém" kolejišti je stále co zlepšovat ....

Tak že opět klučina.. :lol:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » ned 03 lis, 2013 9:27 pm

No spíš návrat do dětských let :lol:

A tady je obrázek, nemá to žadny smysl nic, fakt je to jen skušební.
Přílohy
IMG_20131103_132537nov.jpg
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod milan ferdián » pon 04 lis, 2013 7:48 am

Já se lek,jak jsi psal,že ti otec pomáhá.A jak víme z praxe,tak se nám po této informaci vyklubal většinou třináctiletý klouček :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod Triplseven » pon 04 lis, 2013 8:11 am

V pohodě. Táta elektrice rozumí proto jeho pomoc. Ja ač se snažím jak se snažím, mě do hlavy nejde. A taky teď je už člověk rozumný a ví že je to na nějakou dobu a ne rychlostavba.
Uživatelský avatar
Triplseven
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 25 kvě, 2013 4:24 pm
Bydliště: Praha a královedvorsko

Re: TT kolejiště Triplseven

Příspěvekod chameleon » pon 04 lis, 2013 9:00 am

Jaký máš vlastně prostor k dispozici? Ještě je možnost, že postavíš část kolejiště, který pak zakomponuješ do celku (třeba postavíš koncovou staničku s malým SN, které pak napojíš na hlavní stanici)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků