Stránka 1 z 2

Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: sob 12 říj, 2013 9:28 am
od vpavel71
Pánové, chtěl bych poprosit o kritiku a radu. Kolejiště bude umístěno v podkroví, levá strana bude pod šikminou a nebude přístupná. Představa je, že na levé straně bude vymodelovaná krajina v šířce cca 20 - 30 cm podél trati. Přemýšlel jsem jak zpestřit provoz na širé trati, napadla mě zastávka, kde by se mohly vyhýbat vlaky, ale to už bude zase vlak každým koncem v jedné stanici. Druhou variantou by mohlo být řešení širé trati jako dvojkolejné, ale tady nevím jak upravit zhlaví ve stanici.
Epocha III, parní provoz, ČSD, ovládání DCC, TT ani N nechci, oči už nejsou co bývaly a lepší to rozhodně nebude :-)

Díky všem za rady.

sn3.jpg
nádraží.jpg

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: sob 12 říj, 2013 9:46 am
od milan ferdián
Tady budeš muset zapracovat ještě hodně na stanici,jako je napojení vlečky pily nebo továrny.Neurčil jsi místo skladiště s rampou,volná skládka atd.A to se nezmiňuji o vystoupání z pravé smyčky do stanice.

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: sob 12 říj, 2013 11:31 am
od Dusan
Ahoj, sorry, že ti lezu do tématu, jen takový postřeh. Pokud by jsi změnil orientaci diagonály stanice, obráceně, prodloužil by jsi si ještě o kousek tu širou trať. Jen pro lepší pochopení přikládám jeden z mých plánků, které jsem si tvořil ještě v eNku. Netvrdím, že to mám dobře, spíš jen nápad :-) Taky jsem s tím laboroval.
Ať se daří.

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: sob 12 říj, 2013 4:36 pm
od vpavel71
Díky za rady pánové. Pokusil jsem se to překreslit. Sestup do smyček bude tobogánem, neumím to ve Wintracku nakreslit a zapomněl jsem to napsat. Vždycky když se pokusím zadávat výšky a zobrazím si to ve 3D mám tam zubaté koleje.

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: sob 12 říj, 2013 4:54 pm
od lajblt
Měl bych faktickou připomínku k horní manipulační koleji stanice. Pokud je navržena pro průjezd do cementárny, nemůže u ní být ani volná skládka, ani skladiště. Po dobu vykládání vozů by bylo zásobován cementárny úplně zablokováno.
Navíc, pokud bude levá strana nepřístupná, je 100 cm šířka příliš velká na úpravu krajiny nebo vyproštění uvízlé soupravy.

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: sob 12 říj, 2013 5:58 pm
od vpavel71
Aha, to jsem si vůbec neuvědomil. Špatný přístup v levé části budu řešit nějakým heblem, které si vyrobím, abych tam dostal. Nechtěl bych už zmenšovat rádius oblouku ani zkracovat staniční koleje. Znovu jsem to přemaloval, snad už to aspoň dává trochu smysl :-).

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2013 8:48 am
od milan ferdián
Další varianta stanice.

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2013 3:48 pm
od Vladimír_B
MF: to se mi líbí (jazykem dnešní mládeže :D), opravdu pěkné
Nakonec ani není nutné stavět celou cementárnu v podstatě stačí jen znázornit předávací kolejiště, a cementárnu naznačit. V případě menšího provozu se můžeme inspirovat ve Velkých Hydčicích, kde je výroba omítkových směsích přímo na nádraží a vlečku si vytvořit redukovanou. Nebo cementárna Králův Dvůr - stačila by pouze fronta budov u kolejí státní dráhy... Taková otáčející se rotační pec by byla pecka :D Nebo se můžeme inspirovat u Ostrama (ve 2/3 stránky) http://ostramo.parostroj.net/moduly/nov ... _2012.html
Jak dlouhé vycházejí staniční koleje? Krátké. Nevyplatilo by se posunout zhlaví více do oblouku? Alespoň to pravé. Oko vidí... a taky tahle stanice včetně oblouků je na 4 metrech http://zelezniceamhd.ic.cz/fotky/kzm/ve.JPG Rajek je tam asi 10 a ještě se vejde do stanice jeden "dlouhý" vlak... Žádná sláva a taky oblouky do stanice nejsou tak velkorysé jako na plánku. Takže by vycházely koleje kratší než na tomhle nádraží.
Kolejiště je takové nevyvážené, co kdyby se na díl s širou tratí přidalo koncové lokálkové nádraží? Stanice má dost dopravních kolejí na to, aby zvládla i lokálku, příp. by se mohla přidat kolejová spojka do dvou dopravních kolejí u budovy... Lokálka by se napojovala z širé trati, abychom zbytečně nekomplikovali zhlaví. Lokálka by se napojovala na trať v tunelu za M.F. cementárnou a vedla by skrytě podél zdi až za druhé zhlaví, kde by se vynořila z tunelu a skoro hned by začínalo koncové nádraží lokálky...

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2013 5:20 pm
od Dusan
vpavel71 píše:Díky za rady pánové. Pokusil jsem se to překreslit. Sestup do smyček bude tobogánem, neumím to ve Wintracku nakreslit a zapomněl jsem to napsat. Vždycky když se pokusím zadávat výšky a zobrazím si to ve 3D mám tam zubaté koleje.


Ve WT tobogán uděláš funkcí "Vložit" - "Spirála".
Zadáš si tam výšku začátku, konce, počet kruhů a ono ti nakreslí :-)

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2013 6:15 pm
od Vladimír_B
Myšleno zhruba takhle:
IMGa.jpg
Cementárnu jsem přesunul dopředu. Vlevo je stáčecí stanoviště mazutu, vpravo betonová sila (až do stratosféry sahající)... Jen výtopnu se mi nepodařilo rozumně umístit. Nakonec jedna může být v cementárně a druhá v koncové stanici...
Od spodu: dvě koleje cementárny, k cementárenské vlečce patří ještě výtah vpravo. Následuje kratší dopravní kolej, ze které vlastně může odjíždět i dlouhý vlak Rajek, tak že by jeho konec stál ve výtahu cementárny (obdoba Hydčic). Následují dvě dlouhé dopravní koleje, třeba pro náklady, dvě kratší dopravní koleje a rozdělená kolej u budovy. Část té koleje před budovou je dopravní, část u skladu manipulační. Kolejová spojka se využije při objíždění soupravy motor+vlek. Kusá kolej vpravo může sloužit pro odstavování vleků, motorů, nebo jako volná skládka, pila... Ty dva atypické šturcy úplně vlevo mohou být pozůstatek místního nádraží lokální dráhy...
Nakonec by se mohla vypustit jedna kratších dopravních kolejí. Konkrétně ta třetí od budovy. Je jich tam zbytečně moc. :D

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2013 7:06 pm
od vpavel71
NO, mám o čem přemýšlet... Než to zkusím překreslit do WT, byla tu zmínka o velkorysých obloucích do stanice :-). Chtěl jsem se vyhnout problémům s průjezdností. Nikde jsem totiž nenašel jakým minimálním poloměrem projede třeba 555.0. Co se týče koncového nádraží lokálky na části s širou tratí, zkusím to namalovat, ale vzhledem k tomu, že tato strana bude pod šikminou střechy, mám strach, že to na sebe bude moc nalepené a celá plocha panelu bude pokrytá kolejemi.

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: ned 13 říj, 2013 7:41 pm
od Vladimír_B
Obdobné problémy se střechou řešil i Tomáš Bartoš na svém kolejišti http://www.tombart.wz.cz/

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2013 8:38 am
od Michal Šuhajda
Vladimír_B píše: Kolejiště je takové nevyvážené, co kdyby se na díl s širou tratí přidalo koncové lokálkové nádraží? Stanice má dost dopravních kolejí na to, aby zvládla i lokálku, příp. by se mohla přidat kolejová spojka do dvou dopravních kolejí u budovy...

Asi bych to už další stanicí nekomplikoval.
Raději bych " v zájmu vyváženosti" na díl se širou tratí přesunul cementárnu. Místo toho bych nechal oblouk trati ze stanice vpravo viditelný a klesající trať by místo v tunelu zmizela za kulisou. Mimo jiné to umožní postavit na začátek oblouku vjezdové návestidlo (mechanické, protože na světelné by nebylo vidět) Trať přece pokračuje "za kulisami¨" volnou krajinou....
Nebo na druhý díl umístit odbočku, kde se odpojuje právě ta lokálka s tím, že povede též do smyčky (případně může být odbočka právě rozdělením smyčky). kromě "vyvážení" krajiny to zpestří provoz ve stanici a bude důvod pro zřízení výtopny. Pro zřízení odbočky by ovšem měl být důvod. (tunel, zářez, most, násep...) jako vzor doporučuji Planou u M.L., kde odobočka přežila i "optimalizaci" byť je pouchých cca 450m za poslední výhybkou.
Vladimír_B píše: Lokálka by se napojovala z širé trati, abychom zbytečně nekomplikovali zhlaví. Lokálka by se napojovala na trať v tunelu za M.F. cementárnou a vedla by skrytě podél zdi až za druhé zhlaví, kde by se vynořila z tunelu a skoro hned by začínalo koncové nádraží lokálky...

To už jsem někde viděl a jezdí se tam z Horažďovic :D

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2013 8:57 am
od Vladimír_B
Michal Šuhajda píše:To už jsem někde viděl a jezdí se tam z Horažďovic :D
Vy jeden provokatére... Ve Vámi uvedeném příkladu je ale mezi tunelem a první výměnou dva metry širé tratě. A óóóóóóóbrovský obloukový most. :D

Re: Kolejiště H0 do L 400 x 395

PříspěvekNapsal: pon 14 říj, 2013 2:35 pm
od Michal Šuhajda
Vladimír_B píše:
Michal Šuhajda píše:To už jsem někde viděl a jezdí se tam z Horažďovic :D
Vy jeden provokatére... Ve Vámi uvedeném příkladu je ale mezi tunelem a první výměnou dva metry širé tratě. A óóóóóóóbrovský obloukový most. :D

Byl jsem vždycky za zábradlím a odtamtud se to zdá jeko kousíček...
Ale zpátky k návrhu kolejiště:
V příloze je můj návrh. Je to takové schéma, víceméně pro inspiraci. Zejména zhlaví stanice jsou velmi zjednodušená, má 4 dopravní koleje (plná čára) a dvě manipulační (čárkované). Zatímco man. kolej u V.B. slouží k obsluze skladiště, rampy a volné skládky, ta vzdálenější je strojová, ale může být využita též např. k odstavení zátěže pro místní trať od Pn (Mn), nebo při posunu na vlečku (tečkovaná čára)
Cementárna pouze jako nástřel vlečky, umístěná je "před nádražím" kvůli přístupu k posunu s vozy. Pro snažší přístup k levému zhlaví stanice a k výtoně je možné udělat výřez v rámu až ke kolejím SN. V levém horním rohu přepokládám násep přes údolí případně most (nekresleno). Vzdálenot zastávky a stanice (střed 1. koleje) je cca 4,8 m (k první výhybce je to o 1,4 m míň, naopak před výpravní budovu o cca 0,4 m víc).

Místo SN jsou pouze smyčky, zato je přidána spojka mezi SN pro průjezd ucelenek a vyrovnávek viditelnou částí jen jedním směrem.
V případě hlubšího zájmu mohu zpracovat detailně.

Úprava 15.10.- doplněn obrázek, mírně upraven dopr. text