H0 L-ko 5,72x4,40

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 6:10 pm

No a vyzkoušeli jste moji variantu :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 6:13 pm

s hradem vlevo lokálkou v zářezu a otevřenou dvoukolejkou
Přílohy
final_v1_2.gif
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 6:15 pm

milan ferdián píše:No a vyzkoušeli jste moji variantu :?:

přehodit ty SN?
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » ned 30 čer, 2013 6:16 pm

Perna píše:potřebuju se vytočit mimo dvoukolejku která klesá dolů zatímco lokálka stoupá takže jiná možnost než R1 nezbývá

Mně se to tam vešlo. Ne úplně super elegantně (tratě jsou 100 mm nad sebou), ale vešlo.

Perna píše:tomu rozumím, ale ty dvě trojcestný výhybky mám nakoupený, mám je nechat v šuplíku? :-)

Dáš do skryťáku :)

Perna píše:To je sice pravda, ale jak jinak docílit smysluplného rohu ve kterým PROSTĚ MUSÍ BÝT HRAD, leda by ta lokálka kroužila "za hradem"

Musí být točna, musí být hrad ... doufám, že tam bude i autonehoda, nudapláž a kolotoče, ať máme tu sbírku kolejišťových klišé kompletní.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 6:20 pm

czhunter píše:Musí být točna, musí být hrad ... doufám, že tam bude i autonehoda, nudapláž a kolotoče, ať máme tu sbírku kolejišťových klišé kompletní.

máš děti? já mám tři kluky a ten nejstarší už 3 týdny hledá na netu nějakej hrad co by se mu líbil. Mám tam místo toho posadit PS ČR? :-)
Já raději ten hrad, na cimbuří dáme bílou paní a bude pokoj :-)

edit1: s těma třícestnýma výhybkama ve SN máš pravdu, ale nahoře moc místa není, kreslil jsem to na 4x

edit2: už tak doma slyším že to moje hračka a děti jsou jen zástěrka. Prej Klišé :shock:
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 6:33 pm

czhunter píše:Mně se to tam vešlo. Ne úplně super elegantně (tratě jsou 100 mm nad sebou), ale vešlo.

to sice jo, ale kde jsi začal stoupat? Aby to mělo morfologicky smysl, může lokálka začít stoupat až za točnou. Protože je blbost aby doukolejka, která je nejjižněji, klesala (při srovnávací rovině 110)vzadu byla točna v nule (110) a mezi tím by stoupala lokálka. Jaký by to mělo vysvětlení kromě nutnosti nepoužít R1? Kromě toho přece na místních tratích jsou ty nejkratší poloměry, nebo ne?
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 6:43 pm

Toto řešení kdy skrytáky jsou v rovině.
Přílohy
Skryták perna.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 6:47 pm

milan ferdián píše:Toto řešení kdy skrytáky jsou v rovině.

aha tak to vidím poprvé, resp. až teď jsem pochopil jak jsi to myslel.
ale na první pohled je jasný, že vratná smyčka by musel mít poloměr R1, nebo by se musel rozšířit prostor a to nejde v horní části, vlevo by to šlo, ale proč?
Není lepší mít R1 na lokálce, kde ne nepočítá s provozem všeho, než ji mít na vracáku, kde bude jezdit všechno?

edit1: konec konců severní SN může být v rovině, protože do něj budou vlaky "sjíždět" tudíž tam může být větší klesání, naproti tomu souprava co bude stoupat může stoupat pozvolněji.
Nebo je to blbost?
Naposledy upravil Perna dne ned 30 čer, 2013 7:16 pm, celkově upraveno 2
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » ned 30 čer, 2013 6:52 pm

Perna píše:Jaký by to mělo vysvětlení kromě nutnosti nepoužít R1? Kromě toho přece na místních tratích jsou ty nejkratší poloměry, nebo ne?

"Nejmenší poloměry na lokálkách" jsou mnohem větší, než ty máš na hlavní trati. To je ovšem úděl železničního modelářství.
Proč stoupá lokálka mezi níže položeným depem a klesající hlavní tratí? No to je právě to, co tvoří "příběh" kolejiště. Má to nějaký důvod - ty jsi Bůh svého malého světa a bude to tak, jak učiníš. Včetně důvodů a důsledků.

Na reálné železnici jsou taky běsná místa, protože "něco se někam nevešlo kvůli něčemu" - teď jsem se třeba díval na "dvojitý spirálový tunel" kdesi v Kanadě.
Samozřejmě, prohřešky proti logice se dělají pořád. Např. už je to, že lokálka 2x křižuje hlavní trať není proto, že by to bylo nutné, ale pouze proto, že to "vypadá dobře".

Milan> Aby se tam tohle vešlo, musel by být jednokolejný i vjezd/výjezd ze skryťáku nahoru - tj. bude tam docela dost kolizních míst. I když pokud by se i ty skryťáky postavily šikmo (paralelně s hlavní stanicí), tak možná ...
Ale reálně nevím, jaký problém to řeší? Pouze zvnikne problém s točnou, protože ta nemůže být nad SN.
Naposledy upravil czhunter dne ned 30 čer, 2013 7:01 pm, celkově upraveno 3
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 6:57 pm

czhunter píše:Proč stoupá lokálka mezi níže položeným depem a klesající hlavní tratí? No to je právě to, co tvoří "příběh" kolejiště. Má to nějaký důvod - ty jsi Bůh svého malého světa a bude to tak, jak učiníš. Včetně důvodů a důsledků.

no právě s tím by se moje VUT obor GaK nesrovnala :-) mě tady pokusně na R1 jezdí i ICE :-)
to raději ty kolotoče :-)
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 čer, 2013 7:56 pm

Kluci,kluci.Co tak nejdříve zkusit matematické výpočty,jak bude vycházet stoupání tak,aby do vratné smyčky se nemusel vkládat R1.To že bude jeden kolizní bod,to je mi jasné.A když nechcete mít žádný kolizní bod,tak prostě každá větev bude mít ještě jeden vratný oblouk a potom bude následovat vratná smyčka s SN s kombinaci R3 a R2.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod Perna » ned 30 čer, 2013 8:05 pm

milan ferdián píše:Kluci,kluci.Co tak nejdříve zkusit matematické výpočty,jak bude vycházet stoupání tak,aby do vratné smyčky se nemusel vkládat R1.To že bude jeden kolizní bod,to je mi jasné.A když nechcete mít žádný kolizní bod,tak prostě každá větev bude mít ještě jeden vratný oblouk a potom bude následovat vratná smyčka s SN s kombinaci R3 a R2.

sorry, ale na to moje vyšší dívčí nestačí. Přiznám se že mám pocit, že nemluvíš stejným jazykem, ale jsem si jist, že je to moje chyba :-)
raději budu souzen dvanácti, než nesen šesti.
Perna
 
Příspěvky: 78
Registrován: stř 19 čer, 2013 4:54 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod jirkan » ned 30 čer, 2013 10:23 pm

U toho posledního řešení se skryťákem v rovině bych to neviděl zas tak krizově. V přímém směru může ta hlavní dvoukolejka nastoupat dost vysoko nad úroveň SN tak, aby ta vratná smyčka mohla být schovaná částečně pod ní. A pak se to tam bezpečně vejde i s R2.
Podobně se mi zdá, že i ta lokálka by mohla nastoupat hned od viditelné stanice tak, aby mohla jít nad dvoukolejku, a pak se tam vejde i R2. A taky zbyde víc místa pro rotundu.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod milan ferdián » pon 01 črc, 2013 6:16 am

Perna píše:
milan ferdián píše:Kluci,kluci.Co tak nejdříve zkusit matematické výpočty,jak bude vycházet stoupání tak,aby do vratné smyčky se nemusel vkládat R1.To že bude jeden kolizní bod,to je mi jasné.A když nechcete mít žádný kolizní bod,tak prostě každá větev bude mít ještě jeden vratný oblouk a potom bude následovat vratná smyčka s SN s kombinaci R3 a R2.

sorry, ale na to moje vyšší dívčí nestačí. Přiznám se že mám pocit, že nemluvíš stejným jazykem, ale jsem si jist, že je to moje chyba :-)

Tak zkusím tvojí řeč.... :mrgreen:
Přílohy
perna 2.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 L-ko 5,72x4,40

Příspěvekod czhunter » pon 01 črc, 2013 7:37 am

To co nakreslil Milan bude funfgovat - má to nějaké výhody (snadno přístupné SN z přední strany, SN v rovině, o trošku lepší sklonové poměry) a nějaké nevýhody (skoro celé kolejiště bude ve 3 patrech, nejde udělat to elegantní seřezání základní desky, možnost nechat vlaky kroužit dokola zabere dalších 6 výhybek ... i když oproti předchozím 4 to není výrazný nárůst) ... myslím, že je to volba stavitele.

Ještě existuje jedna podobná možnost, ale tam bude možná těžké poskládat spojku v rohu z geometrie A-gleis. Musel bych to večer vyzkoušet.
(šipky znamenají směr nahoru, ne směr dopravy)
Přílohy
perna-3.jpg
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 22 návštevníků