Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
fulda píše:Ahoj,
přiznám se, že se moc neorientuju v tom jak je to celé komplikované, dokáže mi někdo udělat zjednodušený nákres? Jedná se jen o křížení a nebo o dvojitou vyhybku?
Opravdu je na "levé" straně jen smyčka?
D píše:To platí jen v případě, že nejsi schopen zajistit stejnou polaritu před a za přepínaným úsekem modulu vratné smyčky. Tady je ale stejná polarita zaručena a samotná kolej v oblouku za křížením je delší než nejdelší vlak, stačí tedy přepínat jen úsek samotného křížení.
D píše:bartik.nsw:
Aha, špatně jsem to pochopil. Právě na to koukám, elektricky se dotýkají jak srdcovky, tak i vnější kolejnice.
Snad jsem vnitřní elektrické propojení v křížení odhadl správně.
Při souhlasné polaritě (JK-JK) vedení kolejí do kříže musí běžně modeláři řešit přepínání srdcovek. Ve tvém případě protichůdného vedení polarity (JK-KJ) musíš přepínat polaritu vnějších kolejnic. Bez většího elektrického zásahu do kolejiště bude nejjednodušším řešením modul vratné smyčky. Ten bude napájet jen vnější kolejnice, zatímco srdcovky budou napájené přímo z tratě.
Také by šlo použít fuldovo zapojení autonomního modulu vratné smyčky, ale předpokládalo by to vybudování čtyř detekčních úseků ze všech stran těsně před křížením. Detekce využita z jedné kolejnice (třeba J). Protějších úseky by byly propojené.
Upraven obrázek, aby seděly barvy.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků