Stránka 1 z 1

TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 1:59 pm
od Dokusan
Dobrý den,
Obracím se na Vás zkušené jakožto úplný začátečník s prosbou o konzultaci. Po prečtení upozornění před založením tématu a mnohahodinovým studiem plánu zde i jinde (bohužel knihu Milana Ferdiána se mi sehnat nepodařilo) jsem lopotivě sestavil návrh svého prvního kolejiště.

Prosím Ty z Vás, kteří jsou ochotni můj návrh shlédnout o případné rady,návrhy a komentáře, za které dopředu velice děkuji.

Snažil jsem se kolejiště pojmout co nejjednodušeji, s jednou ´hlavní tratí se skrytým nádražím a jednou odbočnou lokálkou se zastávkou a koncovou staničkou. Inspirací mi byla stanice Chornice a Moravská západní dráha, mé plány všem z důvodu rozměrových rychle vzaly za své a žst. byla značně zredukována.

Nejsem si jist, zda má můj návrh nějakou logiku ať už dopravní či co se trasování týče.

Pokud je mé téma nesprávně založeno či nevhodné, omlouvám se a prosím o jeho zrušení

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 2:40 pm
od Danny
Co chceš provozovat za soupravy? motoráčky? ty nádraží mají strašně krátke koleje.

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 2:41 pm
od chameleon
Ahoj, na začátečníka dobrý :wink:
Doporučil bych následující úpravy:
- výrazně prodloužit staniční koleje v odbočné stanici, jsou moc krátké, a místo na posunutí levého zhlaví zde je. Je možnost i využít obloukové výhybky.
- výhybnu na lokálce bych možná raději schoval (udělal ji skrytou) a na trati bych udělal max. zastávku. Bude to vypadat lépe - také skrytou stanicí jakoby prodloužíš trať.
- koncová stanice - tu manipulační kolej obrať - napoj na vjezdovém zhlaví - takhle by se ti tam velice obtížně vozily vagóny :wink:
Jinak v tomto rozměru a námětu existuje hodně již hotových návrhů, projdi to tu trošku, ev. ti kdyžtak mohu něco poslat. Toužil jsi po Milanově I. nebo II. dílu?

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 3:44 pm
od Dokusan
Na úvod chci velice poděkovaz za první podnětné návrhy. Procházel jsem tady mnoho návrhů (ne všechny), ale většinou tam byla klasická osmička, kterou jsem na kolejišti nechtěl, nebo šílená změť kolejí ve skrytém nádraží včetně vratných smyček (na to si zatím netroufám)

Danny píše:Co chceš provozovat za soupravy? motoráčky? ty nádraží mají strašně krátke koleje.

No kromě motorových souprav bych tam chtěl občas protáhnout po té hlavní trati i pár v rámci možností "delších" souprav. Třeba náklad se třemi čtyřosými vozy. To se tam snad vejde. Zkusím to ještě proměřit.
chameleon píše: Toužil jsi po Milanově I. nebo II. dílu?

Toužil je trochu silné slovo, ale první díl by se hodit mohl ;) Chápu to správně jako nabídku?
S obrácením té manipulační koleje je to asi logické a samo se to nabízí:provedu.

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 7:53 pm
od Jarda H.
Ta výhybna (?!) na trati do koncové stanice mi připomněla jeden z Milanových plánků, tak ho sem vložím, snad jen pro inspiraci ?!

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 8:12 pm
od Dokusan
To je velmi podobne. V mem navrhu mam trochu problem s vyskma a vubec tvorbou krajiny. Chybi mi tam nejaky most, vodni plocha ci tok, silnice...vidim,ze na tom budu muset jeste hodne pracovat.
Diky za inspiraci

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 9:54 pm
od lajblt
Na rozměr jen o málo větší (250x125 cm) jsem taky kdysi navrhnul "standardní" kolejiště - odbočná stanice a "S" do horní koncové stanice. Výhodou kolejiště nad 2m délky je možnost mít staniční koleje se 120-130 cm užitečné délky, takže to stačí i na "delší" vlaky.

Re: TT kolejiště 240 x 120 ne vlakodrom

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2013 10:21 pm
od Dokusan
Diky, velice inspirativni stranky. Opravdu motivujici.