Stránka 1 z 3

Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2013 2:33 pm
od Beda
Zdravim zkušenější kolegy a mam prosbu ohledně posouzeni úpravy kolejiště
Milana Ferdiana - Pavlov. Tento námět plánujeme stavět. Napadly nás se synkem nějake menší úpravy,
abychom měli pestřejší provoz, nicméně bychom si je zde rádi nechali posoudit.
Původni navrh je zde:
viewtopic.php?f=45&t=5075
Planek celku:
PAVLOV_N_ALL.jpg

SN a "hlavní trať" :
Pavlov_prizemi_SN.jpg

3D pohled :
Pavlov_3D.jpg


Jde nám zejména o logiku napojení tratí vpravo do STANICE1, jestli lze takto zaústit dvě tratě,
nebo lépe jen jednou kolejí s výhybkou do odbočky do STANICE3 a s případnou odvratnou kolejí.

A jestli úprava SN s oboustrannou smyčkou s křížením nezpůsobí nějaké předem neznámé překvapení...

Také jestli lze v trati umístit pilu tak, jak je naznačeno (budova vpravo se žlutým podkladem),
Koncepce PAVLOV by měla zůstat stejná, kolejiště bude ze 2 dílů, spoje jsou hlavně v SN a viditelně jen 2 rovné koleje...
Budeme rádi za vaše připomínky .

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2013 3:01 pm
od milan ferdián
Beda píše:Jde nám zejména o logiku napojení tratí vpravo do STANICE1, jestli lze takto zaústit dvě tratě,
nebo lépe jen jednou kolejí s výhybkou do odbočky do STANICE3 a s případnou odvratnou kolejí.

Klidně,protože máš tři dopravní koleje ve stanici 1 s podmínkou,že zrušíš remízu napravo a umístíš ji nalevo do stanice 2 buď do šturcu nebo do kusé kolejí na pravém zhlaví stanice 2.
Beda píše:A jestli úprava SN s oboustrannou smyčkou s křížením nezpůsobí nějaké předem neznámé překvapení...

Překvapení stýká,protože nemůžeš pro zpestření provozu měnit zprava minimálně dvě soupravy.Ale není podmínkou :wink:

Beda píše:Také jestli lze v trati umístit pilu tak, jak je naznačeno (budova vpravo se žlutým podkladem),
Koncepce PAVLOV by měla zůstat stejná, kolejiště bude ze 2 dílů, spoje jsou hlavně v SN a viditelně jen 2 rovné koleje...
Budeme rádi za vaše připomínky .

Nebude vadit.
Poznámka pro stanici 3.To co jsi označil za vlečku je v původní plánku,skladiště s rampou a volnou plochou.Vlečka je situována níže ve druhé kusé koleji.
Respektuji,že kolejiště je určeno především pro jízdu vás dvou.

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2013 3:20 pm
od lajblt
Jediné, co bych na plánku vynechal, jsou návěstidla. Provoz na obou tratích podle D3. Nebo maximálně vjezdová návěstidla do stanice 1 z obou odbočných tratí.

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2013 9:50 am
od Michal Šuhajda
Přece jen na přímé zaústění čtyř tratí je ta odbočná stanička hodně mrňavá. Jedna kolej navíc by jí prospěla a možná i prodloužení s tím, že zhlaví bude až na druhém segmentu.
Nebo se nabízí spojit tratě vpravo a udělat odbočku na širé trati. Něco jako je v Straškově (podřipské lokálky). Ale zase přijdete o "dvoukolejku"

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2013 10:02 am
od chameleon
anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2013 11:38 am
od Michal Šuhajda
Souhlasím s Jirkou, že provoz na jedné delší lokálce je zajímavější než na dvou krátkých "fousech".

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2013 12:23 pm
od Beda
Michal Šuhajda píše:Přece jen na přímé zaústění čtyř tratí je ta odbočná stanička hodně mrňavá. Jedna kolej navíc by jí prospěla a možná i prodloužení s tím, že zhlaví bude až na druhém segmentu.

To uz mne taky napadlo, ale to by musely byt segmenty siroke alespoň 70 cm...

Michal Šuhajda píše:Nebo se nabízí spojit tratě vpravo a udělat odbočku na širé trati. Něco jako je v Straškově (podřipské lokálky). Ale zase přijdete o "dvoukolejku"


Ano prave to sem mel na mysli pri zverejneni planku, jestli jen do koncove odbocit (s uvrati treba), anebo tak jak je to ted...

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2013 12:25 pm
od Beda
chameleon píše:anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...


Popravdě tomuhle bez obrazku asi neporozumin...

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2013 5:32 pm
od chameleon
Beda píše:
chameleon píše:anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...


Popravdě tomuhle bez obrazku asi neporozumin...


jen zhruba třeba takto, jen se při tvorbě musí myslet na tu stanici vpravo nahoře, aby se moc neutopila a byla dosažitelná (trať před ní musí trochu nastoupat), nebo jí dát dopředu, nebo udělat jako úvrať :wink:

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 7:37 am
od czhunter
To ovšem značně komplikuje ideu, že kolejiště bude ze dvou oddělitelných částí ...
I když by to křížení šlo jistě posunout do vhodnějšího místa.

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 8:45 am
od milan ferdián
Nabízí se ještě jedno řešení.Lokálka má tvar "S".Od shora dolů.
Levá strana____________________________________//_______________pravá strana
koncová stanice________________________________//______________širá trať lokálka
širá trať lokálka________________________________//_____________mezilehlá stanice
tunel_trať_zaústění lokálky+tratě do odbočné stanice_//_____________trať_tunel

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 10:39 am
od Michal Šuhajda
chameleon píše:
Beda píše:
chameleon píše:anebo udělat jen 1 odbočnou lokálkovou trať se stanicí průjezdnou a koncovou, pozice stanic by mohly zůstat zachované, jen u vedení tratí to Milanovi trochu překopat :twisted: Mě by se to provozně líbilo možná víc, byla by zde možnost míjení souprav na lokálce...


Popravdě tomuhle bez obrazku asi neporozumin...


jen zhruba třeba takto, jen se při tvorbě musí myslet na tu stanici vpravo nahoře, aby se moc neutopila a byla dosažitelná (trať před ní musí trochu nastoupat), nebo jí dát dopředu, nebo udělat jako úvrať :wink:

Nebylo by lepší prohodit mezilehlou stanici a vlečku pily. Trať by ood pily vedla do koncové stanice? Trať by nemusela nadjíždět sama sebe a nebyl by problém udělat kolmé rozhraní na styku segmentů.

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 11:59 am
od Beda
milan ferdián píše:Nabízí se ještě jedno řešení.Lokálka má tvar "S".Od shora dolů.
Levá strana____________________________________//_______________pravá strana
koncová stanice________________________________//______________širá trať lokálka
širá trať lokálka________________________________//_____________mezilehlá stanice
tunel_trať_zaústění lokálky+tratě do odbočné stanice_//_____________trať_tunel


Trochu se v tom Milane ztrácim, do teď sem si myslel, že mám jakous-takous představivost...
Asi by to chtělo nějaký náčrtek?

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 1:16 pm
od milan ferdián
Asi takto.Jde o to aby přechody lokálky byly viditelné na spojích dvou rámů.Lokálka je jen od ruky.

Re: Pavlov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 22 úno, 2013 1:26 pm
od Beda
Díky za náměty,
tak už sem si myslel, že máme po roce přemýšlení vymyšleno a zase teď nějak ne. :o)
Tohle mne zaujalo docela dost, provozně se to zdá pro dva ještě zajímavější.