Stránka 1 z 4

Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 10:03 am
od peterson
Dobrý den,

zdravím všechny příznivce TT. Obracím se na vás prosbou. Před lety jsem si spolu s mými dvěma syny začal plnit klukovský sen.
Rozhodli jsme se postavit modelové kolejiště. Začali jsem ale od konce :) . Sháněl jsem staré vozy a vagony BTT a Zeuke a přestavoval je na ČSD a ČD.
Postupem času jsem začali i se stavbou vozidel z odlitků a leptů dle českých předloh. Dodatečně jsem doplnil do všech loko a vagonů oboustranné osvětlení z SMD diod a patinu.
Následoval prodej starého "plechového" kolejiva, nákup výhybek Tillig, flexi kolejiva, výroba lamp.... Čas plynul a já nebyl schopný začít stavět vlastní panel. Sestrojil jsem pouze základní rám o rozměrech 230 x 140 cm a ten , pro nedostatek místa, zavěsil ke stropu. Spouštím jej ručním navijákem ukotvený ve zdi. Chtěl bych panel začít budovat , ale problém je v tom, že mám veškeré kolejivo nakoupené dle starého plánku od Zeuke "Plány kolejišť" č. 17 (viz obrázek). Cílem kolejiště, vzhledem k tomu, že jeden ze synů je zdravotně postižený, je jednoduchý, neautomatizovaný provoz 4-5 nezávislých souprav a drobný posun. Kolejiště musí být výhradně analogové, k ovládání mám připravené pulsní regulátory. Výhybky Kuehn ( místo původních Tillig ), přestavníky Peco, profilové flexi kolejivo. Jednoduchosti musí odpovídat i panel -
spínání kolejových úseků páčkovými přepínači, stejným způsobem řešeno i ovládání návěstidel. Ovládací panel musí být naprosto srozumitelný, bez vzájemných závislostí.
Chceme se soustředit hlavně na vzhled krajiny a věrné napodobení vzhledu vozidel a budov. Digitální provoz je vyloučen z finanční důvodů a složitosti ovládání.
Prosím o posouzení plánku, navržení případných úprav, připadně komplexní návrh nového panelu o stejných rozměrech (240 x140) včetně el. zapojení a rozvržení izolovaných úseků. Vaše komplexní návrhy a plány uspůsobené mému požadaveku jsem ochoten i uhradit. Omlouvám se za dlouhý úvod a pochopení. Předem děkuji
planek17_zeuke_u.jpg

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 12:02 pm
od czhunter
Myslím, že sám víš nebo cítíš, že "starý plánek Zeuke" není to, co by odpovídalo dnešním době a současným možnostem.

Začal bych tím, že bych si prošel plánky Milana Ferdiána, a vybral si takový, který:
a) se mi líbí
b) je o trochu menší, než plocha kterou mám k dispozici (může být i z jiného měřítka, pak je třeba, aby byly rozměry v přepočtu měřítek "odpovídající") - nebo ho jde na moji plochu nějak natočit/ohnout.
c) tento plánek byhc pak mírně upravil na svoji plochu a své potřeby

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 12:48 pm
od peterson
Děkuji za odpověď. A myslíš, že Zeuke plánek by nešel jen trošku upravit a přizpůsobit ? Radíš tedy koupit knihu od Milana Ferdiána a myslíš si že ji upotřebím ?
Taky jsem o tom přemýšlel...ale počítáme s klukama na vlak každou kačku... :( Doufal jsem že to půjde řešit cestou nejmenšího odporu :D

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 12:51 pm
od Odo
Pro začátek by možná stačilo si projít plánky MF na tomto fóru, například zde.

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 1:10 pm
od pekl024
Tvé požadavky splňuje kolejiště Sluníčko od MF. Lepší dětský projekt jsem ještě neviděl :P :P :P :P .

Petr

Obrázek

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 2:12 pm
od pantany
tak k tomuto planu poviem len jedno - vlakodorom jak hovado, myslim ten hned prvy plan

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 2:50 pm
od twiido
To pantany:
Ano vlakodrom ako hovado, ale ma svoje kuzlo v tom, ze je stale vidiet vlaky...

To peterson:
Knizky od milana su perfektne, mam oboje. Aj ja som mal svoj idovy navrh dovtedy, kym som videl milanove knizky. Ten som zmietol zo stola a idem podla milanovho planu "dvojkolejni trat"...
resume: stoji za to investovat minimalne do 1. dielu, tam je core toho co ta bude zaujimat.

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 4:22 pm
od czhunter
Já myslím, že 1. díl se už ani nedá koupit.
Nicméně, Google je tvůj kamarád a hodně plánků z té knihy najdeš běžně na Internetu, myslím že všechny zveřejněné jsou i tady na fóru.
V sekci Plánky kolejišť a pak v tématech "plán kolajiska I-VI". Mám je postahované, myslím že jich tu je tak 30-40. Z toho pro tebe bude vhodných alespoň 5, chce to jen trpělivost a najít si je.

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 5:14 pm
od milan ferdián
czhunter píše:Já myslím, že 1. díl se už ani nedá koupit.

Poznámka ze strany autora.Koupit dnes I.díl je již absolutně nemožné,snad na aukru.Aby se provedl dotisk,muselo by být minimálně 200 závazných objednávek :( Zkuste se mezi sebou domluvit,jaký by byl celkový zájem a potom zkuste kontaktovat mého nakladatele a uvidíte.
Omlouvám se za OT.

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 7:39 pm
od peterson
Škoda že odkazujete na knihu od Milana, která se podle vás už nedá sehnat. To jsem propásl. Nicméně děkuji za předchozí rady. Neodpustím si ale upřesnění. Mně ani synům nevadí že to je vlakodrom :) . Dokonce jsem to uvedl v mém úvodním příspěvku, že nedbám na napodobení skutečného provozu ani na modelovost provozu dle modelářských přísných kritérií. Jde nám o to aby vlaky byly co možná nejvíc vidět - jak správně pochopil twiido, aby se na ně dalo hodně dívat. Má prosba spočívala v tom, jestli byste dokázali vyjít z uvedeného " vlakodromu" a jen třeba upravit hlavní stanici, zhlaví a podobně. Navrhnout izolované úseky tak aby provoz více souprav byl jednoduchý, a co nejvíc manuálně ovládaný. Popřípadě navrhnout podobný na stejném základě. Bylo mi jasné že plánek je "morálně" zastaralý. Určitě si projdu plánky od MF, tom je také dobrý nápad, ale stavbu úplně nového plánu si nechávám jako poslední řešení. Současně se ptám zda by byl někdo ochotný překreslit plánek do Wintracku 8, kolega by mi pak udělal příslušné tisky. Také sem zkusím dát za čas fotografie našich " předělaných" vozidel a podrobit je vaší kritice :)

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 8:00 pm
od lajblt
Zkusím to, kolego, dej mi trochu času. :)

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 8:43 pm
od pekl024
peterson píše:Škoda že odkazujete na knihu od Milana, která se podle vás už nedá sehnat. :)



Měla by být v každé větší knihovně k dispozici na zapůjčení.

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 10:13 pm
od peterson
To lajblt : mockrát děkuju za ochotu :) Počkám rád. Pro jistotu mail na mě : kubason@seznam.cz
Děkuju samozřejmě i ostatním za rady a případnou následnou další pomoc :)

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: úte 05 úno, 2013 10:14 pm
od Jarda H.
Myslím, že je zbytečné tazatele tlačit do plánků Milana F. ! Zjevně mu vyhovují vlakodromy typu DDR, PIKO, staré plánky pana B.Vlčka, viz jeho vlastní vyjádření ....
peterson píše: ..... nedbám na napodobení skutečného provozu ani na modelovost provozu dle modelářských přísných kritérií. Jde nám o to aby vlaky byly co možná nejvíc vidět - jak správně pochopil twiido, aby se na ně dalo hodně dívat.


Kolejště Milanova :lol: typu - SN, lokálka, koncové nádraží, systém provozu odněkud někam - zkrátka není cílem. Proto jsou asi diskuze a rady tímto směrem vcelku zbytečné - pokud se nenajde někdo, kdo sem hodí plánek ala DDR, který tazatele osloví ?! Kolega lajblt pomůže s překreslením do WT a pokud to budoucímu tazateli vyhovuje .... Snad nebude v budoucnu zklamán ?!

PS : a přitom existuje tolik plánků, kde vlak jede krajinou (a ani ten posun tam není malej) ....

Re: Návrh kolejiště TT

PříspěvekNapsal: stř 06 úno, 2013 7:58 am
od czhunter
Já myslím, že ten poslední plánek je super.

I kdybys to větší místo co máš použil k většímu nádraží a odhalení "falešné dvoukolejky" - nebo jejímu delšímu vedení krajinou, i kdybys to udělal bez skrytého nádraží (ale rozhodně bych si tam na něj nechal místo) ... i tak je to 100x kvalitnější plánek, než ten Zeuke.
Minimálně v něm není fetišistická úchylka na mosty a minitunely.