Stránka 1 z 4

Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 9:24 am
od rawen
Ahoj.
Plánuju postavit variaci na Milanův Paskov (plán 6., I. knížka). Cílem je pocvičit techniky a technologie stavby terénu a DCC. Potom (dá-li rodina), bych přešel na moduly.
Plánek jsem překreslil do (snad aktuálního) kolejiva TT Tillig Model za použití flexi kolejí. Nejmenší poloměr 353 s výjimkou skryťáku, kde je 310 (červeně). Vynechal jsem jednu odstavnou kolej vlevo dole, abych ten sad z plánku mohl situovat do pozvolného svahu a ne na terasu.

A hned poprosím o první radu - je potřeba nakupovat obloukové koleje anebo to půjde pohodlně ohnout z flexi prutů? (Takže bych koupil jen flexi a vexle.)

Předem děkuji za jakékoliv připomínky.

Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 9:51 am
od D
rawen:
Z flexi kolejí to zajisté naohýbat půjde. Rád bych tě upozornil, když už tu sázíš svými poloměry, že továrně vyráběné obloukové výhybky Tillig mají vnitřní oblouk také o poloměru 310 mm. Mě by provoz podle logiky kruhu nelákal, protože vlak není dlouhou dobu vidět, ale plánek umožňuje jezdit i bez LK, takže až tě manipulace omrzí, můžeš ignorovat grafikon, sednout si a kochat se kroužením vlaku.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 11:18 am
od rawen
Ahoj,
cílem tohoto kolejiště je opravdu pocvičení se v technologii výroby. Sekundárně ježdění pro rodinu, na což je okruh ideální.
Do daného prostoru asi jiné odstavné nádraží s možností objetí souprav nedostanu.

Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 2:05 pm
od FazerTT
rawen píše: půjde pohodlně ohnout z flexi prutů? (Takže bych koupil jen flexi a vexle.)
Radek


Ahoj, z flexi to zcela určitě půjde.
Standardní kolejivo - výhody: vše snadno spojíš a bude ti vše pasovat. Flexi kolejivo výhody: Minimalizuješ počet spojek.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 4:12 pm
od lajblt
Ona existuje i "zlatá střední cesta". Jdou koupit obloukové pražcové podlože o daném poloměru a do nich naohýbat flexi kolejnice. Výhodou je to, že to lépe drží daný poloměr, což je u malých oblouků obzvlášť žádoucí a zároveň to nemá spojky každých pár centimetrů. Mě se takhle podařilo sehnat celý kruh složený ze tří částí s R396. Koleje flexi, podloží ohnuté z výroby.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 4:23 pm
od rawen
No, já jsem tam ty oblouky naházel všelijak na střídačku, abych udělal "kruh". Na přesném tvaru mi nesejde. Teda potřebuju ho znát pro plánování krajiny, ale ta bude podle Milana, takže dost flexibilní.

Jak moc drží to obloukové podloží tvar? Je daný anebo se dá přiohnout? (Případně odkaz na zdroj, u Tilliga jsem to nějak přehlédl.)


Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 8:42 pm
od chameleon
Třeba Zde
Já též stavím touto cestou. Podloží do oblouku velice dobře drží tvar. Před nasunutím si ale prut též trochu ohnu (v ruce), aby do podloží lépe zajížděl.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: stř 30 led, 2013 9:58 pm
od twiido
Tak isto pracujem touto cestou,samostatne podlozie a metrove pruty. Geometricku polohu kolaje drzi vynikajuco a mas metrove kusy kolajnic bez spojok.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 5:09 am
od rawen
Díky za odkaz.
Zeptám se ještě takhle - mám ten "kruh" seskládaný z oblouků R353, R396 a rovných kousků. Když takto postupně nasunu pruty do podloží, udělá to rozumné plynulé přechody anebo tam zůstanou drobné zlomy?
Měl jsem totiž představu, že si vytisknu pláň 1:1, na ni naohýbám flexi, a ta mi +-pár milimetrů uhne do plynulého tvaru.
Mimochodem, i když mám kolejivo v jedné rovině, budu asi muset vyrobit "vzdušný" rám kvůli přestavníkům a drátařině, že? Původní myšlenka byla postavit to na desce styroduru - holt asi úchylka ze zahradní dráhy. :-)

Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 7:19 am
od Střelec
Pokud máš všechno důležitý v tunelu, tak můžeš mít přestavníky i vedení zvrchu a pak si vystačíš v pohodě se styrodurem, protože nic nemusíš nutně dávat zespodu. Jestli bude něco v krajině (kabeláž semaforu či šraněk), pak by se to dalo pomocí trubiček pod povrchem terénu vyvést na obvod desky a tam to zapustit do žlábku či výřezu ve styrodurové desce. Zapouštění přestavníků a kabeláže pod povrch ve skryťáku mi připadá zbytečné...

Já si ale naběh na vidle u svýho H0e kolejiště, kde jsem vedení natrdo narval pod povrch terénu a když se něco podělá, musim to odříznout na obou koncích a natáhnout nový vedení žlábkem, vypáleným v žádoucím směru na spodku desky. Kdybych to tahal spodem rovnou, ušetřil bych si hafo problémů. Naštěstí je to DCC, takže v praxi jde jen o přestavníky výhybek.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: čtv 31 led, 2013 8:52 am
od rawen
Střelec píše:Pokud máš všechno důležitý v tunelu, tak můžeš mít přestavníky i vedení zvrchu a pak si vystačíš v pohodě se styrodurem, protože nic nemusíš nutně dávat zespodu. Jestli bude něco v krajině (kabeláž semaforu či šraněk), pak by se to dalo pomocí trubiček pod povrchem terénu vyvést na obvod desky a tam to zapustit do žlábku či výřezu ve styrodurové desce. Zapouštění přestavníků a kabeláže pod povrch ve skryťáku mi připadá zbytečné...

Když to beru jako tréning na moduly, tak budu raději montovat zespod...

Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: pát 01 úno, 2013 4:33 pm
od rawen
Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu ohledně přestavníků. Když vezmu originální Tillig 86110 a 86112,
tak mám recenzi zde: http://rak.grasski.net/rak-tt/ostatni/c ... tavnik.htm a návod tady: http://shop.modelovazeleznica.sk/pdf/T86112.pdf .
U lokopina http://lokopin.wz.cz/kolejivo/testy2.htm je popsáno zadrátování výhybky. Mě nebolí přepínání (plastové) srdcovky, ale připínání jazyků by se hodilo.
Byl tento problém (absence dalšího spínaného kontaktu) od doby publikování článku nějak vyřešen, mám jít do jiného přestavníku anebo doinstalovat relé (jak?)?

A ještě jedna věc - vlezou se mi přestavníky vedle sebe pod ty výhybky?

Předem díky za názory, Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2013 12:18 pm
od pavel47
Ode mne jenom taková malá poznámka. Na svém celostyrudorovém kolejišti používám přestavníky Tillig a želvy, které mám přilepeny oboustrannou lepenkou a přišroubovány do styroduru vruty do dřeva. Drží to jako bejk. Přestavníky Tillig jsem nakoupil jako první a to mi docela mrzí, protože jsou proti želvám podstatně hlučnější, želvy nepotřebují koncové vypínání (nespálí se pod stálým napětím) a ještě mají dva nezávislé přepínací kontakty.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2013 3:12 pm
od rawen
pavel47 píše:Ode mne jenom taková malá poznámka. Na svém celostyrudorovém kolejišti používám přestavníky Tillig a želvy, které mám přilepeny oboustrannou lepenkou a přišroubovány do styroduru vruty do dřeva. Drží to jako bejk. Přestavníky Tillig jsem nakoupil jako první a to mi docela mrzí, protože jsou proti želvám podstatně hlučnější, želvy nepotřebují koncové vypínání (nespálí se pod stálým napětím) a ještě mají dva nezávislé přepínací kontakty.

Ahoj, díky za recenzi. Kde ty želvy kupujete. Hledal jsem na Ebay, ale nic moc... :(

Jinak jste mě nahlodali s tím skryťákem. Bude-li kolejiště v rovině, tak padá jedna z výhod LK a naopak mi trošku začíná vadit nutnost mít na posun ve skryťáku druhou mašinu. Takže kreslím klasický tříkolejový skryťák a měním všechno možné. :) Prostě "normální" vývoj. :D

Radek

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

PříspěvekNapsal: ned 03 úno, 2013 8:06 pm
od pavel47
Stačí zadat v seznamu „Přestavník želva“ a objeví se několik odkazů.
Želva se těm přestavníkům běžně říká a pod tím názvem se i prodávají, ale správné jméno je Tortoise. Prodává je například MARATTHON MODEL.