Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod rawen » pon 15 dub, 2013 6:06 am

Nazdar.
Připravuju si stavby a mám před dokončením "Strážní domek KFNB" (KB model).
Představuju si ho v 80.letech, sloužící jako prodejna jízdenek v malé staničce; budova relativně udržovaná.

Prosím o radu s elektrifikací: Je pravděpodobnější el. přípojka v zemi, a tedy šedivá krabice někde na fasádě ANEBO přípojka vzduchem, a tedy nástřešák (jaký ???).

Předem děkuji za pomoc, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 dub, 2013 8:29 am

V této oblasti nejsem příliš odborník,určitě se vyjádří znalejší.Záleží zda budova zastávky je trvale obsazena,dočasně (pracovní doba pokladní) nebo ne.80 leta.
1)Trvale obsazena - přípojka v zemi - šedivá krabice na budově
2)Dočasně obsazená - přípojka v zemi - šedivá krabice na budově
3)Neobsazena - není důvod přípojky

Tak trochu vše souvisí s lampami/osvětlení nástupiště zastávky.Co se týče horního vzdušného vedení,ten by správně měl patřit drážnímu telefonu.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod rawen » pon 15 dub, 2013 5:37 pm

Milane děkuju. Ten drážní telefon mi úplně vypadnul...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod mizl » pon 15 dub, 2013 5:45 pm

rawen píše:... Je pravděpodobnější el. přípojka v zemi, a tedy šedivá krabice někde na fasádě ANEBO přípojka vzduchem, a tedy nástřešák (jaký ???). ...


Na tuto jednoduchou otázku je velmi těžká odpověď ... V osmdesátých letech se již preferovalo kabelové vedení nežli vzdušné. Nicméně záleží na spoustě věcí.

- v jakém prostředí byla zastávka umístěna ( hory, nížina ... )
- dostupnost rozvoden
- dostupnost hlavního vzdušného vedení
- lokalita. Zda blízko města či nějaká zapadlá vesnička.

atd., atd.

Kritérií je spousty. Osobně bych si život nekomplikoval vzdušným vedením a naznačil bych kabelovou přípojku. Vzduchem bych možná vedl jen ten drážní telefon. Jak radil Milan.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod rawen » úte 16 dub, 2013 7:38 am

Kolejový plán doznal značných změn - ne teď, ale postupným vývojem.

Pro megalomany je určitě dobré mít výtisk v měřítku 1:1

To trojkolejné bude skryťák, na opačné straně malá zastávka s nakladištěm. Provozně nuda, nicméně cílem je stále procvičit technologie, krajinařinu a hlavně DOKONČIT.

Radek
Přílohy
tisk.jpg
final.png
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod D » úte 16 dub, 2013 8:44 am

rawen:
Skryťák má strašně krátké koleje. Na vnější dvě se sotva vlezou dvě 810/M152 vedle sebe a na vnitřní 710/T334 se dvěma krátkými vagóny.

Navrhuji zrušit vnější kolej skryťáku a ponechat jen jednu výhybku (asi pravou) a k ní připojit rovnou kusou kolej. Provoz by se sestával z jednoho osobáku a jednoho manipuláku. Osobní motorový vlak s přívěšákem krouží po vnější koleji skryťáku (po směru hodinových ručiček) s tím, že přívěšák může odklidit na rovnou kusou kolej (tam se bude bez problému spřahovat a rozpojovat) a bez něj krouží i v opačném směru. Manipulák má dva vagóny, krouží obvykle druhým směrem (proti směru hodinových ručiček) a zastavuje na vnitřní koleji skryťáku; ve staničce občas jeden nebo oba vagóny ponechá u rampy, odjíždí zpět odkud přijel a zase se pro ně vrací.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod milan ferdián » úte 16 dub, 2013 9:13 am

Jenže původní pointa Paskova je dle věty "Logiky kruhu".
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod rawen » úte 16 dub, 2013 9:19 am

Díky za názor.
Jeden z předchozích návrhů vypadal takto. Zamítl jsem ho asi kvůli krajinařině, protože chci "přirozenou českou přírodu" a ne nějaké zářezy a stěny kvůli skryťáku.
Právě proto jsem to plotroval, abych mohl prakticky modelovat - takže pouvažuju a možná jednu výtažnou kolej nechám.

Kdybych tedy zrušil pravou kolej a nechal horní, bylo by to lepší? S tím, že nahoře bude kamenná opěrná stěna a tunelový portál, napravo silniční most a za ním hustá vegetace zakrývající tunelové ústí.

Radek

Edit: Obrázek nahrazen dalším příspěvkem.
Naposledy upravil rawen dne úte 16 dub, 2013 9:31 am, celkově upraveno 1
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod milan ferdián » úte 16 dub, 2013 9:27 am

To už by šlo.Dva sólo motoráky a jeden pidi manipulák. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 900x900 (Paskov od MF)

Příspěvekod rawen » úte 16 dub, 2013 9:30 am

Takhle
Přílohy
vytazne.png
vytazne.png (80.37 KiB) Zobrazeno 6222 krát
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

Příspěvekod Myšpulín » úte 16 dub, 2013 5:04 pm

A jak by to vypadalo, kdybys ve skryťáku nahoře zaměnil (zrcadlově) obloukovou kolej před výhybkou za tu pravou výhybku (pak to nebude levá, ale pravá) a tím pádem přesunul i kusou kolej zleva doprava? Prodlouží se ti vnější kolej v SN, je ale fakt, že se trochu prodlouží trať v tunelu.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

Příspěvekod milan ferdián » stř 17 dub, 2013 6:15 am

Hoši tady nic nevymyslíte.Všechny kolejiště typu Paskov,Louky a atd. jsou navrhovány konstrukčně dle "L.K."Můžete být v klidu,já to též zkoušel,tak jak vy,před X lety.To nemluvím o tom s čím vyrukuji v dalším díle :lol: :lol: :lol:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

Příspěvekod rawen » sob 27 dub, 2013 10:46 am

Tak jsem slavnostně dokončil první stavbu na kolejiště. Určitě poznáváte strážní domek KFNB (od KB model) - zde začátkem 80. let 20. stol., tj. elektrifikovaný, nová střecha položená "českým" způsobem.
Základy jsem šikmo uřezal a na třech místech zpětně přibodoval, aby při dokončování stál rovně.
Okapy jsou z rozpůlených uchošťouchů a drátů.

Stavba byla pohodová, přičemž cena a provedení stavebnice odpovídají ceně. A motivují k dalším nákupům od téhož dodavatele.

Radek
Přílohy
2.jpg
1.jpg
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

Příspěvekod milan ferdián » ned 28 dub, 2013 7:49 am

Vždy jak vidím naše typické české drážní stavbičky,vždy mi srdíčko zaplesá radostí. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT 900x900 (ex Paskov od MF)

Příspěvekod cipisekmp » ned 28 dub, 2013 3:48 pm

Ahoj, pekne to ma chlapec. Jen at se dale dari. Ahoj Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků