N-návrh kolejiště 255x185cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Barbucha » čtv 08 led, 2015 9:42 am

Ronov nad Doubravou. Pak bylo cosi na vlečkách…
Já zase znám zastávku úplně bez výhybek :-D.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 08 led, 2015 9:49 am

Tak těch se na této trati najde také dost ...,ale jsme poněkud mimo téma.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1029
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 08 led, 2015 10:00 am

Myslel jsem to takhle. :)
Přílohy
Habartov IIIB.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » čtv 08 led, 2015 2:01 pm

Tohle není špatná úvaha. Když jsem to dával dohromady, tak ten angličan tam byl, pak jsem se rozhodl pro jeho vynechání.
Zkusil jsem to hodit tedy do stroje a vychází to takto:
1. Můj původní návrh jen z jednoduchých vyhýbek - délky st. kolejí, bráno zhora od veksle k veksli 452, 732, 914, 655
2. Kombinace alá Mirek(angličan+trojcestná) - 507, 824, 914, 655
3. Ještě je třetí varianta(angličan, místo 3-cestne, dvě jednoduché za sebou) - 544, 824, 914, 655

Tučně jsou vyšlé změny. Z hlediska nejdelších st. kolejí vychází nejlíp trojka, trochu na úkor délky strojní koleje a kusé pod, tam je ale možnost posunout šturc i remízu doprava. Při navrhování stanice jsem vycházel z délky flexky, což je těch 914. Myslím, že na lokálku v eNku to stačí.

Peco, třícestnou dělá jako excentrickou, tady nejblíž k nám je tuším v Uhřicích.
Stojí to rozhodně za zamyšlenou, zvlášť když možná budu muset ubrat 5-10cm z původní délky panelu :( Takže opět díky páni.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » čtv 08 led, 2015 7:39 pm

Rozhodl jsem se nakonec pro zachování stanice, tak jak jsem ji navrhl. Nebudu už rozšiřovat o další kolej i když Milan to provozně dal perfektně, ale už bych to přecpával. Maximálně bych mohl dát angličana a spojku takto, viz. příloha, měl bych dvě dopravní koleje i pro vedlejší trať. Ale nevím zda to je takto dobře. Co myslíte odborníci ? :D
Návrh už má novou délku 250cm, stanice zůstala stejná, zmizlo jen 5 cm před a za portálem u levého zhlaví.

Akcilhej: na vedlejší bude jezdit motor, zátěž krátký manipulák 2-4vagony.
Přílohy
úprava alá Milan.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 led, 2015 7:41 pm

Dušane,tu kolejovou spojku vypusť.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11836
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » čtv 08 led, 2015 7:45 pm

OK, dík. Jen pro poučení, důvod?
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 led, 2015 7:51 pm

Dusan píše:OK, dík. Jen pro poučení, důvod?

To už lepší potom toto:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx----------------remíza
manipulační------------------WP-WL-------------šturc
dopravní---------------------------WP-WL-----------------------------lokálka
dopravní---------------------------AW----------------------hlavní trať
dopravní---------------------------

Nebo původní variantu,ale s angličanem.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11836
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod D » čtv 08 led, 2015 7:53 pm

Dusan:
> Jen pro poučení, důvod?
  1. Ve skutečnosti by bylo krajně nepravděpodobné, aby spojku postavili až za kolejovým rozdělením k té nejspodnější koleji. Pokud by tam byla, tak už zprava před tou první spojkou nebo by rozvětvení na spodní kolej bylo až za oranžovou spojkou v současné poloze.
  2. Vedlejší trati typu tvé lokálky jedna dopravní kolej bude stačit.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » čtv 08 led, 2015 8:21 pm

OK páni, teď tomu rozumím, nebudu si komplikovat život :-)
Díky všem za vyčerpávající odpovědi.
Uffff :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod chameleon » čtv 08 led, 2015 8:28 pm

A co zaústit obě trati o 1 kolej níž? S tím angličanem (bez spojky)
Rázem budeš mít pro lokálku 2 dopravní koleje.. Sice by to vypadalo, jakože hlavní trať jde přímo do tunelu (ale to i teď), dopravně by to bylo zlepšení s minimálními úpravami :wink:
A já bych si tu trať pokrotil do S aby vypadala jako lokálka..
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » sob 10 led, 2015 12:26 pm

Místo činu!
Na toto jsem čekal cca od 2008. Mezitím jsem budoval HO, ta byla na té podestě nahoře, která je vidět i na fotkách. To byla cesta do pekel a velké poučení z přemrštěných ideálů a představ. Naštěstí nakonec bez ztráty kytičky, jak se říká. :-) Dneska tam je skladiště všech domácích strašně potřebných věcí a dolní kout zbyl na mne :-)

Ta komoda ještě zmizne, v rohu bude jiná sestava a kolejiště bude vlastně na ní. Nivela nula bude 120cm nad podlahou.
Přílohy
SAM_4535.jpg
SAM_4534.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Barbucha » sob 10 led, 2015 12:32 pm

Hmmm, to je moc pěkný místečko :-)
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » ned 11 led, 2015 7:35 pm

Jen pro úplnost jsem dám i zbylé varianty, když jsem přemýšlel o koncové stanici. Líbil se mi návrh, kolejiště Rataje midi, ale chybělo nádraží.
Skrytá část je pořád stejná jako u posledního návrhu, který budu na stavět. Dvě nezávislé smyčky, z jedné vyjede vlak, přes celou spodní širou trať z leva do prava a skončí ve druhé smyčce a zpět. V opačném směru pak může odbočit vpravo, jakoby do třetí skryté st. Trať za odbočkou pak končí ve stejné smyčce, jako trať za pravým portálem. Do viditelné koncové stanice tyto vlaky vůbec nemusí zajet. Čili se dá jezdit krajinou tam a zpátky třemi směry a to i delší vlaky (mám 5 našich ypsilonek od Trixe:-).
Odbočka do koncové st. je schovaná za pravým portálem.
Rozdíl mezi první variantou a druhou je jen ve vedení trati za odbočkou, diskutabilní mimo jiné může být pak ten most před zhlavím stanice, tam v jednom případě trať sama sebe nenadjíždí a v druhém ano.
Tak jen tak, když už to mám uložené, tak to dávám do placu.
Přílohy
Habartov III koncová.jpg
Habartov IIIA koncová.jpg
Habartov III koncová3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 250x180cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Příspěvekod Dusan » pon 26 led, 2015 7:23 pm

Tak ještě úplně nakonec jsem si pohrál s tím námětem s koncovou stanicí. Přece jen jízda volnou krajinou má něco do sebe a v tomto měřítku se to nabízí. Takže mám i k variantě odbočné stanice, variantu B, širou jednokolejku s odbočkou a koncovou.
Viditelných tratí je zde lehce přes 6m. Možný je provoz i delších souprav "end to end". Růžový a oranžový konec končí ve smyčkách. Mohla by být asi i jedna pro oba směry. Odbočka do koncové stanice je jasná. Stanice je tzv. "jednoflexková", nejdelší kolej má 914mm(délka flexikoleje peco). Staniční koleje by mohli být asi i delší, limit koleje ve SN je 1300mm. Ale do stanice nic dlouhého nezajíždí, ledaže by rychlík :-)
Viditelné oblouky jsou R360 a 420, výjezdy z portálů R280 a 300, stoupání do 2cm/metr.
Přílohy
Koncová.jpg
Koncová3D.jpg
BR52+10 wapek na hlavní trati, osobáček z koncové o BR86+šest dvouosáků, jen pro představu :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků