Dovolím si předložit zde svůj záměr. Jde o nějaké vyústění mých různých dlouhodobých představ v průběhu času, kdy jsem uvažoval zprvu o minikolejišti, zde
viewtopic.php?f=1&t=6827 ,
pak jsem získal uvedený větší prostor. Kdysi na začátku jsem vlastnil modely v TT pak HO včetně rozestavěného kolejiště 4x1,3m, které už má dnes jiného šťastného majitele. Takže jsem se snažil prvně vymyslet něco i v HO na tomto prostoru, ale nebylo to pořád ono, prostě málo místa.
Nakonec jsem zakotvil u velikosti N a období páry. Vozidlový park budou tvořit modely převážně německých nebo rakouských drah ve III. epoše, dle nabídky trhu. ČSD samozřejmě také, ale v rámci toho co bude časem k mání. V tomto směru je mi to tak nějak jedno. Navíc se pohybujeme v příhraniční oblasti. Provoz nákladních vlaků i osobní doprava, rychlík asi žádný, nebo jen občasný průjezd. Kolejiště bude tvořit horní část rohové nábytkové sestavy v rozměru 250x180cm, s hloubkou 65cm. Panel by měl být ve výši cca 120cm nad zemí, samostatně nad skříňkami nábytku. Předpokládám v budoucnu celkové zasklení s osvětlením a co největší "utěsnění" kvůli prachu. Vzhledem k měřítku a "jednochlapovému" řízení kolejiště (DCC) s občasným pomocníkem jsem zvolil jednoduchý námět mezilehlé stanice(dély kolejí od výhybky k vyhýbce 520,970,1150,1000 a 780). Určitě poznáváte stanici z návrhu Milana F. "Hranice-město" Tento jeho návrh kolejiště je mým favoritem, bohužel pro mne v HO prostorově i finančně nedostupným, tak jsem si z něj s drobnou úpravou aspoň takto kus "uzmul". Milane, děkuji. Skrytá část bude min. o 100mm níže, tvořená jednou 4 kolejnou smyčkou (délky kolejí 2x 1200 a 2x 1300) s dvěma vjezdy a z ní se bude dát vyjet zpět rovněž do obou směrů a nebo projíždět dokola. Do pravého zhlaví ústí ještě další trať, navržená jako smyčka se skrytou výhybnou. Případně by se dala tahle smyčka odkrýt a vytvořit malou koncovou staničku. Vzhledem k parní trakci jsem pro depo zvolil točnu, mám nakreslenou ale i variantu jen s dvoumístnou remízou. Vlevo je vlečka do podniku, strojírny. Vpravo v zadním rohu bude větší skladiště a volná skládka. Kusá kolej pod depem bude obsluhovat sklady uhlí.
Kolejivo: ve skrytých částech vyhýbky,přestavníky Fleischman, hlavně kvůli geometrii, aby se to tam vešlo. Zhlaví SN je umístěno k přednímu okraji, kvůli lepšímu přehledu a dosažitelnosti v případě havárie nebo údržby. Toto řešení jsem chtěl od začátku, co nejednodušší a nejdostupnější. Viditelné části PECO 55, vyhýbky střední R 457, obloukové R 457/914. Nejmenší poloměr je 260mm v tunelu.
Malůvka 3D z WT je jen hrubým schématickým znázorněním možného budoucího stavu, v eNku WT moc objektů nenabízí. Chtěl bych si to pro představu zkusit krajinu ztvárnit v TRS, ale zatím ho mám jen nainstalovaný
uvidíme, nikdy sem v tom nic nedělal
Stavba začne nejdříve ke konci tohoto roku. Do té doby si budu rozmýšlet krajinu a vybírat vzory pro stavbu budov, atd.
Takže tak
HO(N),DCC,ep.II.-III.