Stránka 1 z 8

Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2013 9:38 am
od mmihalik
Vážení modeláři,

tak jako mnoho uživatelů zde, i já jsem s tátou jako dítě dělal vláčky na kolejišti 2×1,5m. Dnes jsem tátou já a vracím se synem k tomuto nádhernému koníčku.
Ze starých kolejí jsme původní panel předělali do šuplíku pod postel na cca 1,9×0,9m.

V současnosti se mi uvolnila místnost a rád bych se pustil do zbrusu nové práce již v DCC ovládané PC, epocha III-IV. Kolejiště bude ve tvaru U s přístupem zepředu.
Kvůli malým dětem jsem se snažil zapracovat "ovál" na ježdění mezi skrytou stanicí - Nádraží 1 - Nádraží 2. Lokálka by měla jezdit mezi Nádražím 2 a Nádraží 3. No a mezi nimi bych se rád motal já s manipulací v továrně (nádraží 2), pile (nádraží 3) a posunem (nádraží 1).

Rád bych Vás požádal o názor.

Děkuji

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2013 9:53 am
od milan ferdián
Na tomto kolejišti bude třeba více úprav,jako úprava hlavní stanice,levé zhlaví respektive napojení lokálky,napojení lokomotivního depa nemůže být přímo na dopravní kolej u ostrovního nástupiště,zbytečně hluchá místa mezi zhlaví a výhybkami ve stanici(viz nalevo stanice).Jestli mohu poprosit někoho,kdo byl mohl udělat úpravy na základě mých nebo i vašich připomínek v kresbě.

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2013 10:08 am
od mmihalik
Děkuji za bleskovou reakci a budu s napětím očekávat případné návrhy...

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2013 2:10 pm
od lajblt
Já se toho klidně ujmu - jsem teď 14 dní doma. Návrh jako takový se mi docela líbí, pokud se zohlední Milanovy připomínky v přípojné stanici.
Ale zdá se mi, že na tři stanice s dvoukolejkou je tu dost malý prostor. Přípojná stanice by měla mít- pokud dobře počítám, alespoň 6 dopravních kolejí (2 hlavní traťové, 2 objízdné, 2 pro odbočnou trať). Ony se tam nejspíš vejdou, ale jejich délka bude nedostačující pro nějaký "vážnější" provoz. A k tomu ještě výtopna s dvojím zbrojením a nějaké manipulační koleje...

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2013 4:56 pm
od mmihalik
Děkuji moc za pomoc....

Provoz na dvojkolejce se mi moc líbí, ale klidně se ji vzdám... Původně jsem ji chtěl udělat jen viditelnou zepředu (jako v arkádě), ale pak mě napadlo ji kousek "přiznat" a zbytek nechat v arkádě (na návrhu není vidět, protože to ve WinTracku neumím). Plánoval jsem na nich provoz tak čtyř vagonové rychlíkové soupravy, která by ze SN v NA1 zastavila - NA2 projela a přes NA1 odjela do SN => řízena prostřednictvím PC, tak aby kolejiště "žilo". Dvojkolejku a návaznou jednokolejku jsem se snažil koncipovat pro rychlíkový provoz - velké poloměry oblouků + rovné úseky.
Samozřejmě při koncipování NA1 jsem vycházel pouze z pocitů, protože i když jsem studováním nejen tohoto fóra jsem strávil mraky času, tak žádné "želežničářské" vzdělání nemá.

Jinak pokud byste mi pomohl aspoň skicou, zapracoval bych do WinTracku.

Ještě jednou děkuji...

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2013 11:06 pm
od lajblt
Tak jsem to trochu učesal, jak jsem říkal, původní návrh se mi líbil, takže jsem nechal základ, jak je.

Není to dotažený, hlavně pravá strana je jen taková "narychlo". :)

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 8:56 am
od czhunter
Není zbytečné stavět nádraží na dvoukolejce, když hlavní důvod, proč chce každý správný modelář dvoukolejku ("aby se mi na ní mohly potkávat rychlíky") zde stejně nenastane?
V podstatě to jen prodlužuje zhlaví, ale přínos pro provoz na kolejiště není valný.

A mít dvě relativně velké stanice metr od sebe mi přijde zvláštní. Osobně bych spíš tu druhou zredukoval pouze na odbočku a rozšířil tu koncovou, který už je přeci jen trochu "dál".

Nebo by ještě mohla být zajímavá tato možnost:
- vyjet z hlavní stanice na jednu stranu "Účka" a pak úvratí jet na druhou
- na pravé straně je stále dvoukolejný tunelový portál, ovšem pro dvě různé jednokolejné tratě
- výhoda - od každého nádraží je to k dalšímu docela daleko s relativně velkými výškovými rozdíly = dává to větší smysl
- tím máš stanici odbočnou, úvraťovou a koncovou, což dle mě dává možnosti zajímavého provozu
- pokud by vadilo, že vpravo od hlavní stanice "nic není", dá se tam rozšířit vlečka nebo se tam povede trať z hl.n. (které se otočí víc doprava, když teď je doleva)

- nevýhoda je, že tam teď nejsou dvě stanice na jednom oválu, ale určitě budou děti ještě "malé", než to dostavíš? :)

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 9:23 am
od lajblt
2 czhunter: Čteš mi myšlenky. Akorát jsem si říkal, že na té úvrati se nedá kroužit pro děti. :)

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 12:14 pm
od mmihalik
Se zájmem pozoruji návrhy a "myšlenkové" pochody a přiznám se, že bych si z obou návrhu vzal něco...

- asi bych opravdu zrušil dvojkolejku ze SN a nechal jednokolejku...
- na druhou stranu úvraťovou stanici bych nedělal a nechal bych spojení s odbočnou, tak aby vlak zakroužil, i když musím uznat, že než to dodělám děti už kroužit asi nebudou. Ale jak jsem psal nechal bych kroužit PC, aby bylo živo a nebyla to jen lokálka...

lajblt: nejsem úplně kovaný v pravidlech stanic... chtěl jsem se zepta, jestli do té hlavní stanice mohu zapracovat výtopnu (z výkresu mi to není úplně jasné)? Dále jsem si chtěl připomenout mládí když se v Náměšti n Osl nakládala vojenská technika a chtěl jsem tam udělat nakládací rampu... Byla nejblíž okraji... je možné ji ve stávajicím rozložení stanice zakompnovat, aby to bylo dle regulí?

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 1:54 pm
od lajblt
Do hlavní stanice výtopnu samozřejmě dát jde - není to nic proti ničemu. Otázka ale zní - kam??? Zkoušel jsem to několikrát, ale vypadalo to ... divně. Pokud jsem nepoužil točnu. Pak bylo místa dost...

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 2:30 pm
od mmihalik
Tak točnu bych samozřejmě rád, jen jsem ji v prapočátku neplanoval. Říkal jsem si, že až nebudu mít nudou do čeho píchnout, tak bych ji dodělal. Myslíte, že byste mi věnoval ještě minutu a zapracoval ji do návrhu? Co ta nakladaci rampa?

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 2:40 pm
od czhunter
Pokud je hlavním cílem "kroužení", tak bych se naopak nebál tohoto konceptu (se omlouvám za výtvarné kvality, na to, že se grafikou živím bych se měl stydět :) )

Dává víc prostoru dvoukolejce (bohužel poloměry žádný zázrak, ale R396 a R353 není to úplně nejhorší), z odbočné stanice se stane odbočka na širé trati (může být se zastávkou) a zvětší se koncové nádraží (zakresleno pouze schematicky).
I tohle uspořádání, ač velmi typické, dává dle mého větší smysl, než dvě odbočné stanice metr za sebou.

Obecně bych radil být v tomto sobecký - postav to co se líbí tobě, ne dětem. Děti si postaví vlastní kolejiště :D

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2013 8:30 pm
od chameleon
Ten poslední návrh se mě moc líbí, dá se tam udělat perfektní krajina ;-)

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2013 6:17 am
od mmihalik
Mohl byste mi prosím někdo poradit, jaké správné návěsti (vyznačené v obrázku) použít pro potřeby programu modelJOP. Pokud jsem je umístil špatně a mají být jinak, tak se samozřejmě kritice nebráním a budu rád za každý názor...
- ve SN je fyzicky umísťovat nebudu.
- vyhýbky na dvojkolejce budou "přiznané" a pro oživení kolejiště bych je asi chtěl osadit.

navesti_martinkov_SN.jpg


Děkuji moc

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2013 11:27 am
od Jiri Dvoracek
Ahoj, je nekde mozne videt planek Tveho kolejiste? Posledni navrhy se mi moc libily, tak jsem se chtel podivat, jak to nakonec dopadlo :wink: