Kolejiště TT - tvar U 400×200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 01 zář, 2013 8:27 pm

mmihalik píše:Poraď mi... Tomášův nebo Michalův ??? :(


To zalezi na Tobe :lol: Ja to stavet nebudu :mrgreen: Oba dva maji neco do sebe. Na jednom se mi libi prave zhlavi v oblouku a kdyby se tam hodila reka, vypadalo by to suprovne. Ale zase by mi na druhou stranu vadilo, ze jsou dve pomerne velka nadrazi blizko u sebe a nevim, jestli je jeden clovek schopny to uridit. A taky, zda chces mit to posledni nadrazi koncove a nebo ne. :wink: Druhy planek s narovnanym pravym zhlavim je taky suprovni. Jeste by to teda chtelo hodne dopracovat depo, protoze tam z toho neni skoro nic a libi se mi zrovna ten oblouk, ktery jakoby klesa za rotundu dolu a kdyby se tam hodil ten silnicni most a nebo nadjezd, vypadalo by to super. :wink: Druhy planek je vice na jezdeni, daji se posilat vlaky dokola a to i na vedlejsi trati. Takze i pro decka dobre. :wink: Ale jak rikam, rozhodnout se musis sam :lol: Good luck :P Ja mam podobne velky projekt schovany od Tomase na duchod :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod jirkan » stř 04 zář, 2013 6:30 pm

Max píše:
jirkan píše:Pak se mi moc nelíbí ten dlouhý viditelný oblouk kolem depa. Ono obecně viditelný oblouk 180° a více je divný. Nějak bych se to pokoušel aspoň opticky rozbít. A taky bych se snažil využít celou šířku panelu pro co největší poloměr.


Asi jako tady ?
To je zajímavý, že ve skutečnosti to nikomu jako divný nepřipadá, a v modelu jo. proč asi ?



No ono kdyby ten konec oblouku ležel 4 m od začátku, tak by to tak divné nebylo. Osobně nemám problém s tím obloukem kolem depa, ale spíš s faktem, že bude docela dobře vidět, jak konec vlaku jede na druhou stranu, než začátek. Proto bych to raději nějak zamaskoval. I když fakt, že strojvedoucí si může překontrolovat, že má v pořádku označení konce soupravy, jistě není k zahození. Ale já mluvím troch z vlastní zkušenosti, protože u svého starého kolejiště jsem se pod vlivem 99% německých vlakodromů rozhodl pro něco podobného, a celkem rychle mě to začalo štvát tak, že trať šla nakonec do tunelu. I když samozřejmě, jak se říká - proti gustu atd.......
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod chameleon » stř 04 zář, 2013 6:59 pm

No a jaká verze vyhrála?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 05 zář, 2013 4:56 am

Ahoj, díky za názor...

Já si WT s tím právě hraju. Když prodloužím tunel tak tam vznikne umělý kopec, který musí k točně klesnout...
Když tam dám silniční most, tak je to divné, protože ta cesta nemá vést odkud kam... Do "depa" žádná autostráda nepovede a už vůbec si nedovedu představit, jak by tam někdo kvůli tomu stavěl most...

chameleon píše:No a jaká verze vyhrála?

Bohužel zatím ani jedna... Líbí se mi obě a teď se snažím ve WT k nim vymyslet krajinu (cesty, vodu, mosty), aby podle zásad modelaření dávala smysl... Když už jsem kvůli tomu začal trhat moji hotovou práci, tak bych to nerad trhal znovu... Říkal jsem si, že třeba nějaké nápady přijdou z fóra.. uvidíme...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 05 zář, 2013 7:23 am

Ahoj, místo tunelu udělej zářez. Při dolní hraně je terén výš než trať (a o pár (4-5)cm výš než hlavní stanice) a původně klesala stráň směrem k depu. Strání kdysi prorazili zářez pro dvoukolejku (protože od stanice trať klesá, musí být i zářez hlubší), ale uvnitř oblouku mezi rotundou a tratí zůstal malý zbytek původního terénu, který už nikdo nezplanýroval . Naopak budova rotundy je směrem k trati zapůštěná částečně )cca 1cm) do svahu. Když necháš svah vhodně porůst dostatkem stromků a křovin ve stylu "předměststká buš", schová ti kus dvoukolejky a "rozbije" pohled na dlouhý a ostrý oblouk. Případně může lesík pokračovat podle trati směrem ke stanici, kdyuž budou břízky pohlcovat a zarůstat dlouho odstavenou starou parní lokomotivu (neodsunutá a nesešrotovaná stará německá lokomotiva - produkce BTTB, zapomenutá od poslední války...)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 05 zář, 2013 9:07 am

Michal Šuhajda píše:Ahoj, místo tunelu udělej zářez...


Zářez mám a pak vjíždí do tunelu jak se blíží k nádraží...

kolejiste 11v.jpg
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod jirkan » čtv 05 zář, 2013 11:51 am

No a co ještě trochu rozvést vybavení depa. Tam bude určitě zauhlení, tj. i hromady uhlí (tedy pokud se počítá s odpovídající epochou, jinak třeba místo toho zásobník s naftou a pod...), určitě ale nějaké sklady, administrativní budovy, dílna, pískování, vodojem atd - a to vše se dá využít jako optické rozbití té plochy. A (jako bonus ekologům :D ) přidat pár stromů a křovin a je to...
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 zář, 2013 11:55 am

Něco není v pořádku s tím klesáním,protože průjezdný profil zasahuje do staniční budovy.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 05 zář, 2013 11:56 am

jirkan píše: No a co ještě trochu rozvést vybavení depa...


Epocha III-IV, takže uhlí bych rád... Určitě se něco najde čím zabránit strojvedoucímu, aby viděl vlastní koncová světla :D
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 05 zář, 2013 12:06 pm

milan ferdián píše:Něco není v pořádku s tím klesáním....


Je tam ten skryťák, ale zrovna v tom místě je 68mm, tak nevím co tam WTku vadí...
kolejiste 11v 00.jpg

kolejiste 11v 01.jpg
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » čtv 05 zář, 2013 12:18 pm

mmihalik píše:
milan ferdián píše:Něco není v pořádku s tím klesáním....

Je tam ten skryťák, ale zrovna v tom místě je 68mm, tak nevím co tam WTku vadí...

Co mu vadí?Že rozdíl máš jen 92-58=33 :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 05 zář, 2013 12:23 pm

Tak jsem asi natvrdlej... To co ukazuje není čistá průjezdná výška?
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 05 zář, 2013 12:31 pm

mmihalik píše:Zářez mám a pak vjíždí do tunelu jak se blíží k nádraží...

Takhle ne, vznikne Ti jezero. Po výjezd z tunelu nech svaz jen vlevo za portálem (k depu) . Vpravo (k okraji by měl terén klesat, trať přejede propustek (odvod vody z příkopu vpravo). Pořád ještě na "velkém" poloměru oblouku. Pak teprve zajede do dalšího zářezu, kde už jsou malé poloměry. Koukni na obrázek, je dost neumělý, ale nad z něj bude trochu jasno.
Přílohy
mmihalik.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » čtv 05 zář, 2013 2:21 pm

Takhle ne, vznikne Ti jezero...


Chápu... super... Díky... Grafika parádní :)

2 Milan Prosím jak je to s tím WT? To číslo co je tam zobrazeno není čistá průjezdní výška?
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod kiski » čtv 05 zář, 2013 3:49 pm

To číslo by mal byť výškový rozdiel medzi spodnou a hornou koľajou. Keď nespĺňaš zadané parametre (prejazdný profil, čo sa týka výšky), vyskočí ti takáto chybová značka. A hodnota, kedy ti to začne signalizovať, sa dá vo WinTracku nastaviť, pre každú mierku inak. Poňúraj sa v tom progame trochu a uvidíš sám... Ja si to už prese nepamätám, kde to treba hľadať, prešiel som na SCARM.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků