Kolejiště TT - tvar U 400×200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » sob 31 srp, 2013 10:01 am

mmihalik píše:Ok. Dám na vaši radu... zítra začnu trhat ať už budu realizovat návrh Tomáše nebo Michala...

Děkuji

Poslední poznámka,poslední rada.Doufám,že jsi projekt pečlivě připravil a vše výškově propočítal.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » sob 31 srp, 2013 10:16 am

milan ferdián píše:Poslední poznámka,poslední rada.Doufám,že jsi projekt pečlivě připravil a vše výškově propočítal.


zatím jsem to výškově neladil (je to vidět i na 3D obrázku). Čekám na návrh Tomáše... Ale z dosavadní spolupráce s vámi jsem pochopil, že jsem to dělal špatnė. Všude jsem počítal výšku 70 (pro jistotu :( ) . První patro jsem dělal na 150 (pro jistou :( ), druhé patro na 250. Pak je jasný, že jsem se tam nemohl vejít a docílit správné stoupání. Jen netuším jak tam dostanu "želvy". :)
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod jirkan » sob 31 srp, 2013 11:35 am

Já bych si dovolil navrhnout ještě pár maličkostí, které možná budou užitečné.

Především bych se snažil použít co největší poloměry oblouků v levém zhlaví skrytého nádraží - zejména kvůli případnému neopatrnému zastavení delších vlaků. Místa je tam na to myslím dost. Já osobně bych to řešil tak, že bych všechny odbočné koleje vyvedl pravými výhybkami z té první koleje a vypustil bych protioblouk do rovnoběžky s kolejí 1, ale pokračoval bych v oblouku o velkém poloměru. Přínosem by bylo i to, že koleje budou stejně dlouhé, takže není nutné přemýšlet, kam poslat dlouhý vlak.

Při úvahách o rozvržení úseků v SN (přerušení v analogu nebo pro indikaci obsazení v digitálu) bych pamatoval na to, aby mohly stát dva kratší vlaky za sebou. Výhybky asi nejsou nutné.

Pak se mi moc nelíbí ten dlouhý viditelný oblouk kolem depa. Ono obecně viditelný oblouk 180° a více je divný. Nějak bych se to pokoušel aspoň opticky rozbít. A taky bych se snažil využít celou šířku panelu pro co největší poloměr.

A konečně bych u hlavní stanice posunul obě kolejové spojky co nejvíce ke kraji panelu a prodloužil bych staniční koleje - tady je každý cm dobrý, a i když budou jezdit kratší vlaky, nemusí být třeba návěstidla přilepená až k výhybce a vlak nezabere celou délku koleje, což taky není zrovna nejhezčí.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 31 srp, 2013 11:40 am

jirkan píše: Pak se mi moc nelíbí ten dlouhý viditelný oblouk kolem depa. Ono obecně viditelný oblouk 180° a více je divný. Nějak bych se to pokoušel aspoň opticky rozbít. A taky bych se snažil využít celou šířku panelu pro co největší poloměr.


Mozna by tam stacil nejaky silnicni most a nebo nadjezd :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod jirkan » sob 31 srp, 2013 6:05 pm

Přesně tak. Most, kolem několik vzrostlých stromů, možná nějaká zástavba - prostě aby nebylo vidět z lokomotivy na poslední vagón vlaku.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod lajblt » sob 31 srp, 2013 10:57 pm

Jak jsem slíbil, tady je upravený původní plánek. :)
Přílohy
_modely.biz-mmihalik-Kolejiště TT 8v-02f10-2D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » ned 01 zář, 2013 9:54 am

lajblt píše:Jak jsem slíbil, tady je upravený původní plánek. :)


Děkuji moc... Několik dotazů...
- Jak to vyšlo se SN? Pokud bych měl aplikovat SN podle Milana, tak by ta dvojkolejka tam asi výškově zavazela...
- Nebylo by lepší levé nádraží nechat bez továrny a továrnu přesunout doleva do volného místa u koncového nádražíčka?
- Další nad čím přemýšlím, jestli tu dvojkolejku opravdu nezrušit... Nechat to tak jak to máte jen s jednokolejkou buď vepředu přiznanou nebo "skrytou" v arkádě?
- Jak to vychází výškově?

Ještě jednou díky... Parádní práce, moc se mi to líbí...

Oba dva návrhy mají své kouzlo a bude velmi těžké se teď rozhodovat...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod cipisekmp » ned 01 zář, 2013 5:27 pm

Ahoj, nejsem odbornik, ale na pohled me ta dvoukolejka ve predu pripada jak pest na oko. Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » ned 01 zář, 2013 6:05 pm

Ahoj, díky za názor... Tu dvojkolejku jsem porvé objevil (samozřejmě podobně) na kolejišti pana Wimmera. Moc se mi to líbilo a tak jsem si řekl, že pokud to půjde, tak to zapracuju. Jak již tu bylo zmíněno, chtěl jsem jen kousek a zbytek nechat jen v arkádě... S touto myšlennkou pracuji i dál :) .
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod milan ferdián » ned 01 zář, 2013 6:07 pm

Jenže Radek Wimmer má úplně jinak zpracované kolejiště než ty.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » ned 01 zář, 2013 6:30 pm

milan ferdián píše:Jenže Radek Wimmer má úplně jinak zpracované kolejiště než ty.


:D čekal jsem kdo první to napíše :D a úplně jinej formát... vím... je to modelářská legenda... tak jsem se jen inspiroval...
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 01 zář, 2013 6:32 pm

Vsak tu dvoukolejku muzes schovat do galerky a nechat ji viditelnou jenom z boku. A problem solved :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » ned 01 zář, 2013 6:45 pm

Jiri Dvoracek píše:Vsak tu dvoukolejku muzes schovat do galerky a nechat ji viditelnou jenom z boku..


ano... myslím že to tak dopadne...

Poraď mi... Tomášův nebo Michalův ??? :(
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod Max » ned 01 zář, 2013 7:36 pm

jirkan píše:Pak se mi moc nelíbí ten dlouhý viditelný oblouk kolem depa. Ono obecně viditelný oblouk 180° a více je divný. Nějak bych se to pokoušel aspoň opticky rozbít. A taky bych se snažil využít celou šířku panelu pro co největší poloměr.


Asi jako tady ?
To je zajímavý, že ve skutečnosti to nikomu jako divný nepřipadá, a v modelu jo. proč asi ?
Přílohy
oblouk 190 stup B.jpg
oblouk 190 stup A.jpg
oblouk 190 stup A.jpg (22.28 KiB) Zobrazeno 6058 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Kolejiště TT - tvar U 400×200

Příspěvekod mmihalik » ned 01 zář, 2013 8:10 pm

:D Dobrý
mmihalik
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon 12 lis, 2012 7:55 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků