Stránka 1 z 3

Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 4:10 pm
od _lt_
Zdravím pánové,

již nějaký čas sleduji jak věcně připomínkujete spousty zde navržených kolejišť a pilujete detaily. Před vánoci jsem se rozhodl svůj ručně dělaný plánek převést do wintracku, abych zjistil nedostatky své ruční práce. Jak budou pokračovat práce na kolejišti, předpokládám vyklíčení některých komplikací stěžujících stavbu a technické řešení kolejiště. Proto budu rád, pokud mi je pomůžete zneškodnit s pomocí přiloženého plánku dřív než začnou růst.

Dle plánovaného grafikonu jsem zapracoval na tratích stoupání nejvýše 3%, ve skrytých částech je největší stoupání 6% a nejmenší vzdálenost hlav kolejnic v patrech nad sebou je 56mm. To by mne zajímalo zda je to reálně vyjezditelné? Skrytá nádraží zatím nejsou nijak zpracována. Na severní stranu plánu přijde navázat další část stejných rozměrů s plánovanou uzlovou stanicí s hlavní tratí a okolními vlečkami. To je ale hudba daleké budoucnosti. V první fázi budu rád, když se mi podaří postavit toto. Bude to moje první a poslední kolejiště (víc jích stavět nechci), proto bych ho rád postavil co nejlépe a bez nutnosti jej v budoucnu bourat. Jasnou představu mám a nerad se jí budu pouštět, rád si ale nechám nějakou pitomost vymluvit.

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 4:41 pm
od Myšpulín
_lt_ píše:... Na severní stranu plánu přijde navázat další část stejných rozměrů s plánovanou uzlovou stanicí s hlavní tratí a okolními vlečkami. ...

Těmi stejnými rozměry myslíš stejnou šířku, tedy jakýsi pruh, nebo celé Ú-čko? To vlastníš soukromou halu? Pokud to v tuto chvíli není přístupno ze všech 5-ti stran, budeš se k tomu horko těžko dostávat.

Pokud to má být jen pás, pak si myslím, že k napojení na zbytek kolejiště jedna kolej nestačí, má-li to být uzlová stanice. Pokud hlavová, pak ano.

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 5:34 pm
od milan ferdián
To nezvládneš.... :oops:

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 5:41 pm
od _lt_
Raději přiložím nástřel plánku, myslím že ten ještě dozná změn. Nejsem spokojen se všemi rozměry. Ale pro ilustraci to stačí. Přikládám ještě načrtnutou mapu, znázorňující logické situování jednotlivých segmentů kolejiště v krajině. Je to sice starší varianta (než jsem maloval do wintracku), tak něco neodpovídá již prezentovanému plánku.

Soukromou halu bohužel nemám, proto budu rád když postavím tuto první část kolejiště. Drůhé U s uzlovou stanicí plánuji ve vedlejším pokoji (až vyrostou děcka a vypadnou z domu :D) a nebo celé kolejiště na půdu, ale to si vyžádá její úpravu.

Zatím je to sen, skutečnost ohraničená hlavně financema může být nakonec jiná.

Milan Ferdián, tak takovou podporu vůbec nechci slyšet :(

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 5:55 pm
od milan ferdián
A co chceš slyšet.Víš kolik jsem viděl takových mega projektů a všechny skončily v koši,naštěstí.Uvědom si jednu věc,základ jak a kam se dostaneš dosahem své ruky.Vždyť tuto základní poučku neustále omíláme dokola.Dejme tomu,že budeš mít v panelech servisní otvory jak třeba na svém kolejišti Radek Wimmer (Žďár nad Sázavou) .
Když už chceš modelovat reálnou skutečnost,tak nám sděl o kterou oblast se jedná.M - LB,Mělník-Liberec :?: Já tě nechci odrazovat,ty jsi fakt milionář :?: Kolik lidí bude obsluhovat toto kolejiště :?: Neříkej,že ty sám.
Jestli chceš poradit,tak sděl oč se jedná.Nemusíš se obávat,že by někdo tento mega projekt zrealizoval místo tebe. :wink:

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 7:02 pm
od Rudolf
Zeptám se tě na praktickou věc - jaký na to máš rozpočet ?

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 7:04 pm
od mizl
Jak bude kolejiště ovládané ? DCC nebo analog ??

Docela by mě zajímal rozpočet. Už si ho předběžně dělal ??? Odhadoval bych to na cca 700.000,- až 1.000.000,- :mrgreen: . Každopádně musíš být pěkný čahoun :wink: pokud se dokážeš natáhnout na délku 125 cm.

Jinak ti fandím, aby jsi kolejiště "dotáhl do zdárného konce".

Michal

Edit: koukám že mě Rudolf předeběh s dotazem ...

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 7:05 pm
od _lt_
Chtěl bych slyšet odpovědi na otázky. Strýc tak před 20ti lety stavěl vlakodrom 4x3m a tak vím, jaké je to někam nedostat rukou. Já bych dosáhl 90cm, ale raději počítám s 60-70cm na celém kolejišti. Proto to U. Jestli je ale potřeba kolejiště ještě užší, tak takovou základní poučku jsem asi přehlédl :( .

No reálnou skutečnost si nemohu dovolit modelovat, tohle je spíš imaginární prostor inspirovaný upraveným zákoutím republiky. m jsou metry a za pomlčkou je Lb jako Liberec. Námět kolejiště ale je korespondující s Libereckem. Právě protože nejsem milionář, je to Liberecko takto ořezaný a náklady na kolejiště jsou minimální (viz použité kolejivo).

Původní záměr "konečná stanice lokálky" linoucí se po svazích Jizerských hor je z důvodu slabého provozu protažena dál do polska (pravá část plánku). To je 5, případně 6 segmentů fungujícího kolejiště se skrytou stanicí. V druhé etapě vznikne stanice (levá část plánku), ze které vychází lokálka vedoucí na sever země. Trať pokračující dále k Liberci bude ukončena ve skryté stanici. Třetí etapou je právě další U znázorňující "osekaný Liberec" kudy prochází hlavní trať od Turnova dál na Hrádek. To už se megaprojektem nazvat dá. Teď ale stavím 6 segmentů a pozléze navazujících 5. To se mi vůbec jako megaprojekt nezdá.

Ještě tu byla poznámka o obloukových výhybkách. Tak ty tam mám ze stejného důvodu... není místo.

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 7:11 pm
od _lt_
Rudolf, mizl: Rozpočet nemám a ani myslím není potřeba (třeba dělám chybu). Zatím si vystačím s tím že můžu vynaložit max 5ku měsíčně, zbytek jde do rodinného rozpočtu. Na jaké částce a po kolika měsících se zastavím nechci vědět. Hlavně by to nechtěla vědět žena. Vzhledem k omezenému finančnímu rozpoložení bude kolejiště analog. Co já vím zda bude postup v práci, nebo vyhazov, takže stanici Liberec neřeším. Ta nemusí být v druhém případě vůbec, v tom prvním se třeba dopracuju k dcc. Plán v současné době je analog i na Liberec.

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 7:13 pm
od _lt_
pokud se dokážeš natáhnout na délku 125 cm.


...děleno dvěma. Bude to přístupné ze všech stran :wink:

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 8:14 pm
od FazerTT
_lt_ píše:Bude to moje první a poslední kolejiště


Nediv se reakcím. Zkus si nejprve postavit nějaké minikolejiště, nebo alespoň diorama - a dokonči ho do 100% stavu - uvidíš, kolik času ti to zabere.... Zkus postavit třeba nějaký "výsek" z tvého projektu, který můžeš třeba v budoucnu použít.

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 8:34 pm
od milan ferdián
Neměl jsem zájem tě vystrašit,jenže zkušenost a praxe mi dává většinou za pravdu.Jestli můžeš vem tužku a papír a od ruku nám nakresli jak kolejiště bude situované v místnosti s přístupy ke kolejišti a napiš jednotlivé délky. :wink:

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 9:11 pm
od czhunter
_lt_ píše:Zatím si vystačím s tím že můžu vynaložit max 5ku měsíčně ...
Vzhledem k tomu, že tam nemáš žádnou modularitu, žádné samostatně fungující celky (krom toho velkého nádraží), bude trvat asi tak 10 let, než se ti po kolejišti vůbec projede první vlak.
A problém není hlavně v tom, že je to koníček drahý (což je) nebo že bys byl škrt a dával málo, ale v tom, jak je to navrženo.

Já osobně bych stavěl spíš několik propojených, ale "soběstačných" celků (které se třeba dají dočasně uzavřít fo funkčního celku)

Doporučuji ti to celé předělat do více autonomních celků (neříkám přímo segmentů nebo modulů, ale prostě lehce uzavíratelných "okruhů"), abys až začal stavět, mohl třeba už po 6ti měsících (proinvestovaných 30000 Kč - a tam už musíš mít rámy, ovládání, aspoň pár vozidel) mohl projet první vlak. Protože jinak je obrovská šance, že tě to dřív přestane bavit.

PS: Šířku kolejiště nemáš 125 cm, ale 157 cm (a to je příliš i na oboustranný přístup) a stoupání 6% je strašně moc.

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 9:47 pm
od Rudolf
_lt_ píše:Rudolf, mizl: Vzhledem k omezenému finančnímu rozpoložení bude kolejiště analog.


Vzhledem k rozsahu je myslím rozdíl analog nebo digitál v podstatě nepodstatný...

Re: Kolejiště TT 3,5 x 3,7 m - Lb

PříspěvekNapsal: pon 14 led, 2013 10:00 pm
od Ferda
Rudolf píše:
_lt_ píše:Rudolf, mizl: Vzhledem k omezenému finančnímu rozpoložení bude kolejiště analog.


Vzhledem k rozsahu je myslím rozdíl analog nebo digitál v podstatě nepodstatný...

:o
Několik podstatných bych viděl.
Když odhlédnu od několika maličkostí, jako že jen příprava takového projektu je tak na 2 roky a samotná realizace v nedohlednu, tak:

1) než se to v analogu rozchodí, první půlka už bude za hranicí životnosti
2) složitost taková, že se v tom vyzná snad jen Radek Wimmer
3) pokud se to dokončí, tak to bude mít spotřebu v kW!
4) analog v tomto rozsahu výjde několikanásobně dráž

Když už jsem tu vzpomněl na Radka Wimmra, tak jeho domácí kolejiště je rozsahem podobné, možná i jednodužší, má tam okolo 1000 relátek a spotřebu cca 5kW. Budoval ho spousty let a nebyl na to sám. Na cenu jsem se raději ani neptal, ale tak velkou číslovku by můj mozek stejně vyhodnotil jako "překročen limit mé rozlišovací schopnosti".