Vytvořil jsem několik variant, počínaje tou nejsložitější. Doufám, že mě zdejší kolegové zabezpečováci nebudou bít.
Koncová stanice Menhartice je všude navržena jako stanice se zabezpečovacím zařízením I. kategorie (klíčové zabezpečení, návěstidla nezávislá na výměnách) s rychlostí omezenou na 40 km/h. Další varianty stanice (samostatná návěstidla u DK, RZZ/ESA11) budou v dalších příspěvcích.
Vzhledem k vedení tratí jsou vjezdová návěstidla 1S a 2S odbočky tunel (na pravé straně) umístěna na lávce přes koleje a vjezdové návěstidlo SM z lokálky na vnější straně levého oblouku před výhybkou odbočky.
Varianta V - "Dálkovina" s OAB
Odbočka Tunel je ovládána z pultu JOP kdesi v řídící stanici na dvoukolejce. Na hlavní trati je obousměrný autoblok.
Vjezdová návěstidla odbočky Tunel na levé straně jsou jednak předvěstmi dalšího návěstidla autobloku, jednak cestového návěstidla Lc 1-2 na koncovém zhlaví stanice Menhartice (trvalá návěst "Stůj").
Na odjezdovém zhlaví Menhartic stojí odjezdové návěstidlo S1-3, které je předvěstí vjezdového návěstidla odbočky Tunel. Protože trať vede k odbočce ze spádu a navíc je traťový úsek velmi krátký, je odjezdové návěstidlo S1-3 opakovací předvěstí vjezdového návěstidla SM odbočky Tunel (návěsti "Stůj/Opakování návěsti výstraha/Opakování návěsti očekávejte rychlost 40 km/h").
Varianta IV - hlavní trať s obousměrným provozem bez autobloku (banalizovaná dvoukolejka s RPB/HPB)
Hlavní trať je osazena návěstidly pro obousměrný provoz. Vjezdová návěstidla odbočky Tunel na levé straně jsou předvěstmi cestového návěstidla Lc 1-2 na koncovém zhlaví stanice Menhartice (trvalá návěst "Stůj"). Při jízdě vlaku po spojce traťových kolejí (z 1. na 2. traťovou kolej resp. opačně) návěstí vjezdová návěstidla "Opatrně na přivolávací návěst".
Odjezdové návěstidlo S1-3 v Menharticích je opět předvěstí vjezdového návěstidla SM odbočky Tunel.
Varianta III - hlavní trať s "jednosměrným" provozem a JAB
Toté jako varianta V, ale jen pro "správný směr". Provoz po "nesprávné koleji" je řízen pomocí dvouznakových vjezdových návěstidel ("Stůj"/"Opatrně na přivolávací návěst").
Varianta II - hlavní trať s "jednosměrným" provozem bez AB (s RPB/HPB/TD)
Toté jako varianta IV, ale jen pro "správnou kolej". Provoz po "nesprávné koleji" je řízen pomocí dvouznakových vjezdových návěstidel ("Stůj"/"Opatrně na přivolávací návěst").
Varianta I - hlavní trať s "jednosměrným" provozem bez návěstidel pro nesprávný směr
Totéž jako varianta III, ale navíc bez návěstidel pro nesprávný směr (jako Dobřichovice-Karlštejn apod.). Pro jízdu vlaku po nesprávné koleji platí návěstidla správné koleje. Koncová stanice Menhartice je dopravnou D3. Cestové návěstidlo Sc 1-3 je pro jízdu vlaků ovládáno signalistou z odbočky Tunel. Návěst dovolující posun staví vlaková četa na pokyn dirigujícího dispečera, popř. toto návěstidlo platí jen pro jízdu vlaků.