Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod Myšpulín » pon 12 lis, 2012 5:43 pm

Milane, souhlasím, že není přesně definované, co je vlakodrom. Takže kolejiště, kde je několik tratí pohromadě v různých výškách, přičemž každá tato trať vede ze skryté stanice a končí opět v nějaké skryté stanici, aniž by sebe sama nadjela, není vlakodrom?

A co kolejiště, které chce (nebo chtěl, teď nevím) stavět Mizl? Tedy trať důl - elektrárna? Tady, chci li modelovat provoz, musím dvěma soupravami (plnou a prázdnou) jezdit neustále dokola. Není to tedy vlakodrom?

Myslím, že bez znalostí souvislostí prostě nejde jednoznačně podle několika poznámek či schématických obrázků rozhodnout, či kolejiště je nebo není vlakodrom.

To Lokopin: Martine, asi bys měl toto vlákno přejmenovat, než se tu do sebe opět pustíme. :D

To Mizl: Promiň, že beru jméno boží nadarmo, ale nic příhodnějšího mne v tuto chvíli nenapadlo.

A do třetice: To all: Již se k tomuto nebudu vyjadřovat takhle veřejně, SZ je vám k dispozici.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod chameleon » pon 12 lis, 2012 5:47 pm

Ahoj Martine. Nezlob se za můj názor k tvým plánkům, ale přijde mi to jako nesmysl: uvádíš, že o financích "radši nemluvit", a právě tenhle vlakodrom bude v plné elektronice stát majlant - navíc, aby tam byl šrumec pro TC, tak budeš potřebovat hodně vlaků, což bude stát další prachy. A až to postavíš a naprogramuješ - tak co pak dál :?: :wink: Nebo to bude to jen na dřevě, tak to přestavíš na jiné kolejiště?

Radši bych šel cestou méně náročného kolejiště (méně výhybek), ale zapeklitějšího programování (tedy z laického mého pohledu náročnějšího) - a to např.:

1) úvraťová stanice, která původně mylně plánovaná na menší provoz nyní nestíhá, je tkzv. pořád plná - mašiny objíždí osobní vlaky, nákladní vlaky se porcují do přilehlých lokálek, a na vše je málo kolejí. Ty do stanice budeš tlačit vlaky a TC bude mít co dělat s obsluhou stanice, aby jí nezasekal (některé plány budou mít vyšší prioritu než ostatní, atd atd). Podle mě ti na to stačí 6-ti kolejné nádraží (2 dopravaní koleje na trať, 2 manip. koleje pro třeba 3 vlečky) a stačí tam poslat jeden ranní manipulák + motoráček + z každé tratě Sp na vykřižování a bude vymalováno :mrgreen:

2) udělat menší průjezdnou stanici - odbočnou - hlavní trať + 2 lokálky + 3 vlečky, a vznikne podobný scénář viz bod 1)

K tomu ti zbyde kolem stěn spousta volného místa na vedení tratí s autobloky :wink: Kdyžtak ti mohu mojí představu nakreslit, ale asi je to jasné.. :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod milan ferdián » pon 12 lis, 2012 5:55 pm

Myšpulín píše:Milane, souhlasím, že není přesně definované, co je vlakodrom. Takže kolejiště, kde je několik tratí pohromadě v různých výškách, přičemž každá tato trať vede ze skryté stanice a končí opět v nějaké skryté stanici, aniž by sebe sama nadjela, není vlakodrom?

Ne protože má svůj začátek a konec.Příklad trať z Loun do Rakovníku nadjíždí trať z Lužné do Žatce nebo Křenovické křižování.

Myšpulín píše:A co kolejiště, které chce (nebo chtěl, teď nevím) stavět Mizl? Tedy trať důl - elektrárna? Tady, chci li modelovat provoz, musím dvěma soupravami (plnou a prázdnou) jezdit neustále dokola. Není to tedy vlakodrom?

Jestli do elektrárny jezdí ložený vlak a zpět jede prázdný a používá dvě soupravy,tak je to trik,protože pravdivě ukazuje koloběh vozů,byť může být použít pro potřebu jen ovál.

Myšpulín píše:Myslím, že bez znalostí souvislostí prostě nejde jednoznačně podle několika poznámek či schématických obrázků rozhodnout, či kolejiště je nebo není vlakodrom.

To Lokopin: Martine, asi bys měl toto vlákno přejmenovat, než se tu do sebe opět pustíme. :D

To Mizl: Promiň, že beru jméno boží nadarmo, ale nic příhodnějšího mne v tuto chvíli nenapadlo.

A do třetice: To all: Již se k tomuto nebudu vyjadřovat takhle veřejně, SZ je vám k dispozici.


Já si myslím,že pro Martina to bude jen zpestření :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod mpinta » úte 13 lis, 2012 9:03 am

Milane, bál jsem se, že to bude pestřejší. Už teď jsem se ale dozvěděl několik velice přínosných věcí a o to mi šlo především. Ovšem na řešení, CO JE VLAKODROM, si vy, ostatní, založte nové vlákno. :D

Myslel jsem, že jsem téma osvětlil jasně, přesto jsem se opět mýlil, takže pár doplňujících informací.

Nezačínám na zelené louce. Řadu věcí mám, takže to nebude tak hrozné. Také mám děti, vnoučata, takže nějaký pokračovatel se snad najde. Proto chci postavit především HW a SW, krajinu lze stavět postupně potom.

Kolejiště postavím jen jediné, na další nemusí být čas, nejsem totiž nejmladší. Také proto testuji spoustu věcí až příliš důkladně, mám prostě jen jediný pokus.

Také posloupnost stavby je třeba zvažovat, aby se po postupně stavěných částech dalo jezdit. Myslím, že zrovna tohle bude to nejtěžší.

Kdo nezná dobře RailCo TC, těžko může rozebírat, jaké kolejiště je či není vhodné. Proto jsem se snažil nastínit nějaké úvodní požadavky. Že se výsledek bude asi dost měnit, je jasné. Znám dobře několik kolejišť, jejichž provoz, počet vlaků, způsob ovládání atd. se dosti značně liší od návrhů, které jsou k vidění zde na fóru. Nedávno mne zaskočil nekompromisní požadavek kolegy, který zcela jasně uvedl: "Nechci nic řídit, chci se jen koukat, jak to všechno jezdí samo." To bylo i na mne trochu moc, ale chápu to zrovna tak, jako kamaráda, který s FZ1 jezdí pár metrů po jednokolejce z jednoho malého nádraží na druhé, je zcela spokojen a nějaké RailCo je mu ukradené.

I proto jsem toto téma otevřel, aby se "k lizu" dostali i ti více programovací a méně realističtí. :D V každém případě jsem vděčný za všechny věcné poznatky, kterých je už teď několik a já za ně všem velice děkuji. Moc prosím, držte se ale tématu, které je dané názvem vlákna, i když chápu, že to je vždy těžké.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 13 lis, 2012 11:54 am

Ahoj,
první co mě napadlo po přečtení popisu a při pohledu na Tvé plánky, bylo, že pro Tebe bude ideálním řešením kombinace dvou stanic v místě, kde se nedohodly dva propvozovatelé na společném nádraží, proto vznikla dvě nádraží spojená jen kratičkou spojovací tratí. .
Po probání podobných míst (Pardubice, Chrudim, Česká Lípa, Ústí nad Labem...) mi jednoznačně vyšel Nymburk + Nymburk město (případně v kombinaci s Velelibami).
I když bych asi Veleliby nechal jen jako skryťák pro jednokolejku, kromě trati ze stanice Nyburk město by do něj vedla i trať z "hlavního".
V hlavní stanici bych nechal redukovanou osobní stanici a depo (do ranžíru ani do objektu ŽOSky bych se nepouštěl).
Skrz Nymburk prochází velmi frekventovaná dvoukolejka, kromě trati do Velelib v hl.n. odbočuje krátká spojovací trať na "Místničku" (Nymburk-město). Ta by byla druhým viditelným nádražím včetně celé spojovací trati a již dávno zrušené vlečky do cukrovaru. Kdyby přebývalo místo, za řekou jsou sladovny a pivovar.´
Doplňeno: Sice je v Polabí rovina, ale umístění v patrech Ti umožní postupnou stavbu. Napřed SN pro dvoukolejku, pak Dvoukolejku a Hl.n, pak jednokolejku, a v poslední řadě vlečky.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod mizl » úte 13 lis, 2012 4:59 pm

Ahoj

Martine, gratuluji k tvému rozhodnutí stavby kolejiště.

Michal Šuhajda píše:... V hlavní stanici bych nechal redukovanou osobní stanici a depo (do ranžíru ani do objektu ŽOSky bych se nepouštěl).


Rád bych zdůraznil to, co již Martin zmínil. Martin již spoustu věcí má. Nejen co se týká hardwaru, ale i kolejivo i budovy. Z plánků co dal Martin na svůj web je to patrné. Aspoň to, co jsem viděl naživo v Písku, při mé návštěvě, použil a počítá s nimi i na kolejiště.

Michal

Ps: držím palce Martine
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod chameleon » úte 13 lis, 2012 7:20 pm

Martine s RailCo TC umím jen základně, proto mohl bys mi prosím jen stručně napsat, v čem je to "maximální využití" tohoto softwaru? Podle mě je jedno, jestli má nádraží 5 nebo 28 kolejí, to se programuje stejně, ne? Já spíš myslel, že síla TC by se ukázala na kombinaci plánů v omezenějších podmínkách - křižující tratě, nedostatek kolejí, autoblok.. Nebo se mýlím? Možná proto nechápu záměr :oops:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod mpinta » úte 13 lis, 2012 8:42 pm

chameleon píše:Martine s RailCo TC umím jen základně, proto mohl bys mi prosím jen stručně napsat, v čem je to "maximální využití" tohoto softwaru?
To je ovšem téma na několik stránek nebo spíš na účast u mne na semináři.
A hlavně, je to OT. Rád zkonzultuji mimo DMB nebo tě přivítám u sebe.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod chameleon » úte 13 lis, 2012 8:52 pm

Díky za nabídku, brzo ji využiju :wink:

Ale úplně OT to není, protože pokud by redukce počtu kolejí byla možná, mohlo by se jít ze šířky modulů z nepraktických 120cm třeba na pohodlnějších 80cm i méně... Aby to nebylo na úkor možností SW, měl jsem na mysli zavedení komplikací v provozu, uvedených výše. Ale nevím právě, co přesně pro TC potřebuješ :wink: Necháme to ale na tu osobní diskuzi/návštěvu
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod mpinta » úte 13 lis, 2012 9:10 pm

chameleon píše:...mohlo by se jít ze šířky modulů z nepraktických 120cm třeba na pohodlnějších 80cm i méně...
Ano, i zmenšení šířky 120 cm patří k uvažovaným variantám.
Všechno je to boj s prostorem, jeho využitím, provozní manipulací, opravovatelností, financemi, schopnostmi a vlastním zdravím. :D
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod Milan23 » stř 14 lis, 2012 8:57 am

Zdravím všechny,koukám jak se tady rozpoutala bitva o pojem "vlakodrom"Jak to tak čtu,tak vlakodrom je v tom případě každé modelové kolejiště,pokud někdo neprovádí posun ve skrytém nádraží.Ale myslím,že mpintovi šlo hlavně o to poradit a doladit detaily plánu.Já bych nedělal nějaké razantní zásahy,tou logikou jsem myslel hlavně to,aby např.trať nevedla přes most prostředkem nádraží,staniční kolej neústila přímo do tunelu a pod.Myslím,že je hlavní rozlišit jaký účel bude kolejiště splňovat,jestli modelovat provoz nebo jen jako ukázku jakéhokoliv pohybu vlaků pro děti a vnoučata.Ten plán Ti mpinto pošlu.
Naposledy upravil Milan23 dne čtv 15 lis, 2012 10:14 am, celkově upraveno 1
Milan23
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 12 lis, 2012 2:27 pm

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod BohousP » stř 14 lis, 2012 7:33 pm

Naposledy upravil BohousP dne stř 14 lis, 2012 8:21 pm, celkově upraveno 1
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod fanda_tt » čtv 15 lis, 2012 10:15 pm

Zdravím všechny modeláře,
mě padl do oka hned 1. návrh, všechny ostatní už mi nějak a něčím nesedí. Shodou okolností mám již delší dobu něco dost podobného pro sebe taky vymyšleno. Jen zatím nemám ten prostor. Základ je stejný - jedna pravá dvoukolejka a jedna jednokolejka, jedno společné velké nádraží a dvě menší na každé trati, ideálně ještě jedno skryté (ať je kde měnit soupravy), a pokud se vlezou i obě vratné smyčky, provoz může být hodně variabilní. Osobně bych se přikláněl k vratným smyčkám i skrytému nádraží na dvoukolejce.
Ale teď postupně:
ad 1 - Obě nádraží pěkná, trochu chybí malé na dvoukolejce, ale není ho kam nacpat. Snažil bych se něčím výrazným oddělit dvoukolejku od nádraží na jednokolejce (třeba výškově). Pěkné je i nádražíčko koncové (zelené), ale logicky by mělo být daleko od všeho ostatního, proto by mělo být vizuálně oddělené od toho, odkud vychází (modré).
ad 2 - Ten prostřední segment mi tam vůbec nesedí, vypadá samoúčelně. Společné místo menšího nádraží na dvoukolejce a nádraží na jednokolejce by ve skutečnosti asi bylo propojené. Na druhou stranu trať vedoucí mostem přes nádraží může vypadat moc pěkně a zajímavě.
ad 3 - V části dvou menších nádraží ideální na americké kolejiště - uprostřed oddělovací deska s obrázkem horizontu z každé strany jiného. To se ale hodí, pokud na kolejiště koukáme z obou stran (což není Váš případ). Pak bych radil udělat dostatečné terénní oddělení (kopeček, stromy, skála...).
ad 4 - Platí to samé jako v případě 3.
ad 5 - Nenašel jsem rozdíl od 4.
Ještě bych měl dotaz - jak dlouhé soupravy hodláte provozovat? Myslím si, že nádraží by mělo svou délkou pojmout rozumně dlouhou soupravu, ale jeho zbytečné prodlužování zmenší prostor pro pěknou krajinu. Na dvoukolejce předpokládám osobní rychlíky, kde i 4 dlouhé vagóny za loko není nic moc, ale už to chce přes metr koleje mezi námezdníky.
Jinak přeji hodně zdaru a potěšení ze stavby i následného provozu.
fanda_tt
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07 dub, 2012 9:10 pm

Re: Vlakodrom (TT) pro RailCo TC

Příspěvekod jsyrovat » sob 22 pro, 2012 10:33 pm

Jen takové nápady. Nečetl jsem to příliš důkladně, ale je už jasné kam bude krajina situována? Mě se třeba líbí hory a konkrétně Rakousko a Švýcarsko, což nabízí daleko víc možností na vyřádění se. Včetně třeba horské RHB (Lorenz prý chystá GE 4/4 III, i když bůh ví kdy bude).
Někdo tu zmiňoval problémy s vykolejováním na výhybkách. Standardní výhybky, zvláště EW1 a obloukové jsou opravdu problematické. Nicméně dá se to vše jednoduše vyřešit brusným kotoučkem - jen je potřeba se důkladně podívat co problémy způsobuje a ve správném místě opatrně zbrousit. Taky jsem se nebál ufiknout kus výhybky abych mohl mít třeba 2 koleje blíž (podle reality) než standardní výhybky dovolují.
TT, DCC, ep.V, SBB a vše co se objevuje v Zurichu a okolí
jsyrovat
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 18 úno, 2009 11:32 am

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků