Čerchov-Čerčany-Ďáblické kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Čerchov-Čerčany-Ďáblické kolejiště

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 21 říj, 2012 8:09 am

Motto: "Je snažší navázat na něčí ideu...než to vymyslet sám " 8)

Když před rokem Milan hodil do placu Čerchov, byl jsem u vytržení.Dvojkolejka, velká stanice, depo, dvě lokálky, polohornatá krajina.Co víc si přát :)
Návrh skryté části byl dán zadavatelem a to je tak vše, co se s tím dá dělat... a nebo ne? :?:
Sice nevlastním takto velké prostory, ale při listování v druhé Milanovo knížce mě Čerchov opět naladil k fantazírování.A tak Vám předkládám alternativu skrytých částí kolejiště pro inspiraci,aby mi to neleželo jen tak v "šuplíku" :)
Tyto (z mého pohledu) dvě finální verze (Z7 a Z9) měly několik předchozích vývojových stádií a slepých uliček, takže se nezalekněte jistého megalomanství.
Nejdříve jsem si zadal úkol - modelový GVD provoz vlaků odněkud někam a zpět(výsledná verze Z7).
Takže postupně vznikla trať SN Praha-Čerchov-SN Tábor a následně dvojitý provozní propoj mezi SN Praha a SN Tábor, ze kterých rozšířením vznikly pomocné SN Beroun a SN Hradec.
Těmito realizacemi jsem byl nucen SN Čížová přesunout z původního umístění na jiné, plusem bylo vytvoření SN Ledečko/Čížová s vlastní smyčkou.
Postupným upravování prostoru a zjednodušováním jsem zasáhnul i do SN Plužiny, což byl následně základ pro doplnění vratné smyčky v jeho čerchovském zhlaví a propojení s SN Ledečko/Čížová ve verzi Z9.
Ve verzi Z9 tato smyčka a propoj mezi lokálkovými SN ale drobně zasahují do reliéfu navržené krajiny, tak je nutno u viditelného oblouku dvojkolejky vlevo dole nastoupat o 20mm výš než je kóta Čerchova a u smyčky se poprat se změnou výškových kót krajiny v pravo nahoře,oba případy z důvodu průjezdného profilu ve skrytých částech.
Verze Z7
ČerchovZ7.1.jpg

ČerchovZ7.2.jpg

ČerchovZ7.3.jpg
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Čerchov-Čerčany-Ďáblické kolejiště

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 21 říj, 2012 8:12 am

...což byl následně základ pro doplnění vratné smyčky v jeho čerchovském zhlaví a propojení s SN Ledečko/Čížová ve verzi Z9.
Vedlejším efektem této propojky je fakt,že u viditelné části lokálky si můžete případně rozhodnout, kterou část ramene Posázavského pacifiku si chcete blížeji ztvárňovat dle skutečnosti.
Ve verzi Z9 tato smyčka a propoj mezi lokálkovými SN ale drobně zasahují do reliéfu navržené krajiny, tak je nutno u viditelného oblouku dvojkolejky vlevo dole nastoupat o 20mm výš než je kóta Čerchova a u smyčky se poprat se změnou výškových kót krajiny v pravo nahoře,oba případy z důvodu průjezdného profilu ve skrytých částech.
Verze Z9
ČerchovZ9.1.jpg

ČerchovZ9.2 detail.JPG


SCHEMA provozu
ČerchovSCHEMA.JPG


poznámka:Až teď vidím, že jsem při plánování posunul viditelný Čerchov z nivelety 0mm na +100mm.Takže pro úplnost stanice dle vrstev shora:
Nadzemí2:stanice viditelné lokálky
Nadzemí1:SN Plužiny
základní deska: viditelná Čerchov
Podzemí1:SN Praha,Ledečko/Čížov
Podzemí2:SN Tábor,Beroun,Hradec
Naposledy upravil Michal Vaniš dne ned 21 říj, 2012 2:41 pm, celkově upraveno 4
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Čerchov-Čerčany-Ďáblické kolejiště

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 21 říj, 2012 8:15 am

A ještě perlička(verze Z9BemoH0m): DKS ve stanici Čerchov jsem zkusmo nahradil DKS z produkce Bemo-H0m.Dojde tím, ale ke změně vzdálenosti os kolejí z 43 na 45mm a tudíž by bylo nutno upravit trasování/poloměry v červeně označených částech.DKS je při výměně totiž fixována na trasování koleje č.2, takže z toho důvodu jsou vyznačeny úpravy v liché skupině kolejí.
Plusem je však příznivější geometrie odbočných rádiusů vyhýbek v DKS Bemo-H0m než Tilligácké provedení.
ČerchovZ7-9.3BemoH0m.jpg

ČerchovZ7-9.4BemoH0m.JPG


Kdo by měl zájem, může si tyto 3 verze wintracksouborů stáhnout v achivovaném ZIP souboru z http://www.uschovna.cz/zasilka/K12REN9SYVAZHKYE-9VT
Pozn.Pro verzi Z9BemoH0m nutno ve Witrackuv kořenovém adresáři ze souboru bemo_h0m.trl překopírovat položku 4214 Doppelte Gleisverbindung do souboru till_ttm.trl ,nejlépe do místa někam k vyhýbkám.Jinak plánek neotevřete!

Technická data: stoupání do 3%, vyhýbky EW2 a IBW, lokálka min. poloměr 310, dvojkolejka 353

Pěkné koukání Michal
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Čerchov-Čerčany-Ďáblické kolejiště

Příspěvekod Michal Vaniš » čtv 08 lis, 2012 12:24 am

INFO: Protože již vypršela doba pro možnost stažení witrack souborů z výše uvedeného odkazu na úložišti www.úschovna.cz, není problém pro zájemce mne zkontaktovat přes SZ. 8)
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků