TT - Segmentové kolejiště kolem zdi

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » ned 21 říj, 2012 6:20 pm

Ahoj
To zní celkem logicky pokusím se udělat ty změny , je to tak jak si myslel :-).
Jirka
Přílohy
hračkové kolejiště ver 2.jpg
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Adam96 » ned 21 říj, 2012 8:55 pm

jirkah píše:Ahoj
To zní celkem logicky pokusím se udělat ty změny , je to tak jak si myslel :-).
Jirka


přesně tak :wink: Akorát bych trochu učesal vrchní žst. a levý oblouk odbočné tratě bych ponechal v původním stavu, páč tady je dost blízko odbočné, kde bys už neměl místo na výpravní budovu, skladiště, silnici atd. K té vrchní stanici, vlečku bych mírně ,, přimáčkl " ke stanici, abys mohl ponechat původní oblouk, a kusou kolej na konci bych vedl rovnoběžně s výtažnou kolejí.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 22 říj, 2012 9:56 am

jirkah píše:je to tak jak si myslel :-).
Jirka

Jo takhle nějak jsem to myslel taky,(a dřív :D) akorát ještě předělej tu skrytou část.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » pon 22 říj, 2012 5:56 pm

Tak tady mam tři verze C,B,A (c je jako první) jakou by jste nechali nebo by jste ještě něco doladili.Pro nedostatek místa jsem smazal obr A,B verze C byla nejlepší :-).
Přílohy
ver3c.jpg
Naposledy upravil jirkah dne sob 27 říj, 2012 8:49 pm, celkově upraveno 3
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 23 říj, 2012 5:31 am

Pokud se budeme bavit o viditelné části, jsem pro "C", případně pro D, kdy místo "zlomení" stanice obloukem ji uděláš celou mírně šikmo (aby šturcy vycházely cca do stejného místa jako u ver. A). Ve vzniklém trojúhelníku můžeš umístit st. budovu + sklad. Předpokládám, že podnik ke kterému vede vlečka bude umístěn mezi levým zhlavím konc. stanice a vlečkou, a od stoupající trti ho oddělíš nějakým předelěm (kopeček s lesíkem)
Co se týká odbočné stanice umístil bych budovy opět na kraj kolejiště (případně znázornil pouze nástupiště) Mezi odb. stanicí a stoupajícíc tratí je totiž dost málo místa, tak bych ji co nejvíc opticky oddělil a to jde krajinou líp než budovami a silnicí.
Možná by šl použít podobný trik jako u konocové stanice (umístit mírně šikmo) i za cenu, že na odbočné trati bude tunel (pod konc. stanicí) Pokud ano nabízí se v něm udělat skrytou výhybnu (viz kolejiště Dolní Lhota od Milana F.)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 25 říj, 2012 10:34 am

Ahoj, obrázek je lepší než 100 slov. Jen mít čas se do obrázku pustit...
Nějak mě to chytlo (asi se ve mě probudil sprejer :D ), tak jsem se pustil i do náznaku krajinu. Může tak sloužit jako vodítko.
Snažil jsem se, abych optickly oddělil jednotlivé části kolejiště a zároveň strať nevedla jednotvárnou krajinou. Trať, která vede rozmanitou krajinou působí dojmem delší trati, než v kjednotvárné krajině.
Viz obrázek, kde trať vede okolo remízy. Přes přejezd prašné cesty pokračuje mezi loukou a polem, a vjíždí do tunelu. Po výjezdu z tunelu je napravo les, vlevo louka. Trať prochází skrz les, mine políčko, přes přejezd polní cesty míjí vpravo malou továrničku (kompotárna - Fruta) a po druhé je pole. Přes silniční přejezd do vrat továrny vjíždí do koncové stanice.
Protože obrázek mi nejde přiložit (cca 150kB) dám ho výhledově na rajce a přidám odkaz.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » sob 27 říj, 2012 8:44 pm

Tak obrázek je pro představu mnohem lepší.Slova nebo myšlenka se dají vysvětlik hned několika způsoby a tady je hned jeden :-). Odkryl jsem trošku SN a pro děti to bude trochu atraktivnější pro modeláře už ne.Každopádně moje kolejiště stavím hlavně pro syna na hraní a děti chtějí hodně pohybu co je vidět.
Přílohy
michal.jpg
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod cernos » ned 28 říj, 2012 4:25 pm

Zajímavý nápad, ale podle mě je tam "překolejováno". Pokud pominu fakt, že tam nemáš skorem žádný místo na budovy a krajinu jako takovou (pole, lesy, loučky, zátiší s různým detailem), nedovedu si tak nějak představit jak bude vypadat terén. Pokud budeš chtít dodržet 3% stoupání (menší nepřipadá v úvahu, vím to u sebe, přesně uprostřed máš nad sebou 3 tratě, stoupající trať do koncové kopíruje skrytou vratku z pravého zhlaví odbočné stanice) budeš tam muset mít samou skálu nebo opěrnou zeď. Červená trať má u tunelu minimálně +6 cm nad mordou, jak bude vypadat svah u té kusé koleje nalevo? Minimálně opěrná zeď vysoká 3 cm a pak 45% svah ;) Dost prudký svah bude i na červené trati mezi koncovou a stoupajícím levotočivém oblouku (stanice bude v +7 cm a oblouk ve 2 cm). Další masakr vzniknul právě otevřením skryťáku (modrá řekněme +0, sn -8 cm)
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » ned 28 říj, 2012 7:20 pm

Tak je to jen takový nápad a pokud to nepujde postavit tak se bude zase vymýšlet něco jiného.Taky jsem odkryl to SN aby jsem se nemusel strachovat , že tam bude nějaký kolaps a potom štourat vlaky ven.Jsem modelář začátečník po 28 letech :-). A pokud se jedná o sklon tak ten jsem se ještě nenaučil správně namalovat (vypočítat).Mám Wintrack v PC teprve 14 dní.poslal jsem ti soubor do emailu tak jestli máš chuť tak se na to mrkni.
Jirka
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 29 říj, 2012 9:50 am

Protože už obrázky jdou vkládat, přikládám jej.
V druhé příloze je schéma kolejí, kresleno v CADu.
Abych předešel otázkám, případně zbytečným připomínkám.
- Max. stoupání je cca 34%o,
- Min. poloměr je 310 (na hlavní trati kromě výhybek jen ve skrytých částech, na lokálce i ve vidit. částech) .
- Základ uspořádání stanic je převzato z původních plánků.
- Všude vychází výšky pro nadjíždění.
- Min. vzdálenost od okraje je 50 mm

Překreslený soubor ve WT i s náznakem budov a krajiny (vrstevnic) už jsem poslal Jirkovi, třeba ho zveřejní, pro mě je to trochu obtížné.
Přílohy
ver4.jpg
ver3a.jpg
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pon 29 říj, 2012 10:04 am, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 říj, 2012 9:54 am

Michal Šuhajda píše:Protože už obrázky jdou vkládat, přikládám jej.


Velmi šikovné,Michal umí :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 29 říj, 2012 10:27 am

Jen pro úplnost, schéma kolejí vzniklo až po "omalovánce" je z něj vidět, že některé drobnosti úplně nevycházejí (upravené pravé zhlaví, silo bude muset být spíš z druhé strany...). Stejně tak i překreslení ve WT si vyžádalo dalš) Ovšem pouze velmi drobné úpravy.

Jirko jen k Tvé úpravě (odkrytí SN) To bych nedělal :!: Jediné použití podobného úseku trati mě napadlo přoi pohledu na Kolejiště od Milana F. (Vinohrady) . Tedy šlo by o část většího nádraží a koleje místo do klasického tunelu budou zajíždět do nádražní haly. Ovšem pak si nevím moc rady jak napojit krajinu na horní stanici.
Takžer radši se na odkrývání vykašli. Argument "krizové" oblasti moc neobstojí. Pokud Tě inspiruje můj plánek, jsou tam pouze dvě výhybky, navíc blízko u okraje, takže snadno dostupné z boku.
I když se Na první pohled místo "nad odkrytým tunelem" může zdát málo využité, myslím, že to je ideální místo pro modelové naznačení začátku městečka, které navazuje na odbočnou stanici.
A dvě kusé koleje pro zajímavý posun nejdřív oceníš Ty, ale brzy i syn, daleko víc než nešťastný kráter s trojtunelím, které naprosto odporuje jakékoliv logice železničního stavitelství a na dráze se s něčím podobným nepotkáš. (Pokud nám ovšem Max na nějakém obrázku z Londýna, New Yourku či nějákého S-bahnu neukáže , že i toto lze v reálu najít :D)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » pon 29 říj, 2012 1:40 pm

Musím poděkovat a rád Michalovi.Michale se vším co jsi tady napsal plně souhlasím.SN jsem odkryl hlavně proto aby syn viděl hodně pohybu , ale to není podmínkou, byl to jen takový momentální nápad.A než udělám krajinku a ostatní věci , tak ve fázi výstavby mu ten roh mohu nechat otevřený a potom ho dodělat.Budu muset někde nastudovat jak ovládat SN abych viděl kde stojí vlak nebo kam mam přehodit vyhybku abych nejel na obsazenou kolej.( někde jsem viděl ,že tam měl někdo kameru :-).Stále ještě nevím jestli se vrhnout na analog nebo digitál .Obrázek klidně zveřejním jen co budu doma :-).
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 29 říj, 2012 2:26 pm

Ahoj Jirko,
M8š pravsu, že při stavbě si odkrytého SN užiješ až dost.
Co se týká řízení provozu a zásahů v SN, je spouta možností. Kamery jsou jen jedna z nich a pro Tebe je to celkem zbytečné. Pokud plánuješ autoatizaci, užiješ spíš hlášení obsazených úseků. Pokud si chceš užívat ježdění s vlaky v"na ruku" a neplánuješ automatický provoz, udělej odkrytý bok kolejiště.
Ten se Ti bude hodit i při servisních zísazích (čištění kolejí, nakolejení, občasné spřahování..) Pokud budeš mít bok kolejiště takto odkrytý, uvidíš do SN bez problémů. Horní stanice bude stát na samostatném malém rámu na sloupcích (jako sloupky můžeš použít třeba závitové tyče, které ponesou malé příčníky - bude se ti dobře ustavovat výška a vodováha)
Nevím jak máš plánované tvoření krajiny, jestli jako skořepinu na nosných rámech nebo budeš sochat z bloků polystyrénu či styroduru, ale vedení kolejí na předem připravené pláni se minimálně v místech křížení nevyhneš ani v jednom případě.
Kdybys chtěl mít extra luxusní přístup do SN, tak si uděláš celou odbočnou stanice vyndavací a zastamdací.

PS: Pokud by Ti vadilo světlo v tunelu tak na tmě v tunelu, tak si pověsíš závěsy:D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » pon 29 říj, 2012 6:53 pm

verze od Michala postupně jsem se dostal k plánku , který už bude asi finální tedy pokud Michal nemá ještě nějakou vychytávku :-).
Přílohy
michalv2.jpg
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků