Kolejiště TT (140x80)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod milan ferdián » pát 07 zář, 2012 6:20 pm

II.díl/str.134/48.Zálesí - 1830*750 .
Zkus toto kolejiště upravit a délkově zkrátit na svoji míru.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » sob 08 zář, 2012 11:07 am

Což o to, rozměrově by vyhovovalo, jen mi vadí, že centrem toho kolejiště je průmysl. Moje představa je spíše venkovská krajina (pole, les, louky, chaloupky). Vlečky a průmyslové areály tak omezuju, kde se dá. Prostě mě nějak neoslovují. Většinu provozu pak cpu do nádraží, které je stejně na kraji panelu a krajině neubírá. Potom je díky tomu "lehce" předimenzované :lol:

Knížky už jsou připravovány k expedici, takže do týdne by mohly přijít :)
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Zálesí (MF), zkráceno na 140 cm

Příspěvekod KaRei » ned 09 zář, 2012 5:19 pm

Tak mám nasazeného brouka do hlavy...
Já snad půjdou do těch vleček a chaloupky si pak udělám jako diorámata :D

BTTB 30 - Zálesí.JPG


Pokus o prodloužení 2. koleje (počítá se toto jako remíza napojená na dopravní kolej?):
BTTB 30 - Zálesí (b).JPG
BTTB 30 - Zálesí (b).JPG (32.67 KiB) Zobrazeno 6688 krát


Přepojení remízy:
BTTB 30 - Zálesí (c).JPG
BTTB 30 - Zálesí (c).JPG (33.18 KiB) Zobrazeno 6688 krát
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Zálesí (MF), zkráceno na 140 cm

Příspěvekod pavel » ned 09 zář, 2012 7:04 pm

KaRei píše:Já snad půjdou do těch vleček ....


Provoz na kolejišti stejně většinou končí nějakým tím posunem, a vlečky jsou na to jako stvořené. Nedávno tady někde na foru zaznělo, že vleček není nikdy dost :lol: Jinak vlečka může mít jej jednu kolej. Na tom Zálesí se Milan trochu víc vyřádil :mrgreen: Napojení remízy je lepší do manipulační koleje.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » úte 11 zář, 2012 10:28 pm

No jak koukám na vlečky v průběhu procesu vývoje jen tady u sebe, tak nejdřív nula, pak jednokolejná pila, dvoukolejná pila, a teď už 5-kolejný areál (sice jej asi zredukuju na 4). Těch kolejí na vlečkách přibývá čím dál víc. Snad to nejsou počáteční symptomy vlečkománie ? :)

Díky Pavle za potvrzení té remízy.


Teď chvilka oddychu. Zlákalo mě vyzkoušet generátor kouře - jak to vlastně funguje a jak to vypadá. Nějakou diskuzi jsem tady na fóru kolem toho někde četl a ta mě ještě více motivovala si to vyzkoušet na vlastní kůži. Tady je pár fotek z toho roztomilého efektu (upevnění je provizorní čistě jen pro otestování generátoru). Jde o SEUTHE č.27

05_smoke.JPG


07_smoke.JPG
Naposledy upravil KaRei dne čtv 13 zář, 2012 8:24 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod Barbucha22 » stř 12 zář, 2012 12:09 pm

Vypadá to velice dobře.
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod pavel » stř 12 zář, 2012 12:48 pm

KaRei píše: Snad to nejsou počáteční symptomy vlečkománie ? :)


Můžou být :lol: :lol:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Kouřový generátor (závěr z obyč. analogu)

Příspěvekod KaRei » čtv 13 zář, 2012 8:21 am

Ještě k tomu kouřovému generátoru... U obyčejného analogu je nevýhoda, že k dostatečnému žhavení potřebuje 10V, což znamená jízdu skoro na "plný kotel". Taková rychlost je ale extrémní. Normální je jízda tak kolem 50-60% regulátoru a pomalejší (zvláště na menším panelu, kde je to samý oblouk a žádná delší rovinka pro rychlejší jízdu). Při této normální jízdě ale nemá žhavení ke generování kouře dostatečné napětí a bylo by tak potřeba u obyčejného analogu přidávat před motorky lokomotiv extra předřadné odpory, které by jízdu zpomalily a lokomotiva tak kouřila i při normálních rychlostech.
Rozžhavení generátoru při rozjezdu taky chvíli zabere. Při plném výkonu objede lokomotiva okruh 130x70 zhruba jednou až dvakrát, než generátor začne kouřit. Pak vydrží na jedno naplnění cca 5 minut. Pak ještě asi 1 minutu navíc zůstává za komínkem slabá zbytková kouřová stopa, než se spálí poslední zbytky roztoku v "kotli" generátoru.
Při první zkoužce po rozbalení to trvalo ještě déle, než se generátor zaběhl. Při úplně první jízdě jsem nechal lokomotivu kroužit poměrně dlouho (odhadem 10 objezdů, ale nepočítal jsem je), než se generátor probudil. To mohlo být ale způsobené přelitím, to s jistotou nevím. V den focení na rozběh potřeboval už jen ten 1-2 okruhy.
Pro obyčejný analog jsou kouřové generátory do lokomotiv na hranici použitelnosti. Jak to je u pulsní verze analogu nevím, A digitál by měl být samozřejmě bez problémů, jelikož ten má v kolejích 12V i když lokomotiva stojí.

Pro lepší efekty (svícení lokomotiv, kouř, pomalá jízda) vyzkouším místo jednoduchého analogu (FZ1) analogovou pulsní regulaci.
Ohlasy na tento způsob jsem četl jen pozitivní. Z http://www.alchladice.cz jsem objednal PR-2B (http://www.alchladice.cz/regulatory.html). Cena je uvedena 1740, ale nejspíše je bez DPH. Při objednávání mi byla sdělena výsledná částka 2148,- (včetně poštovného a balného).
I tak vychází o něco levněji, než třeba pulsní regulátor od Tilliga (http://www.itvlaky.cz/pkcomputers/eshop ... r-jizdy-1A).
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 13 zář, 2012 1:28 pm

KaRei píše:
Pro lepší efekty (svícení lokomotiv, kouř, pomalá jízda) vyzkouším místo jednoduchého analogu (FZ1) analogovou pulsní regulaci.
Ohlasy na tento způsob jsem četl jen pozitivní. Z http://www.alchladice.cz jsem objednal PR-2B (http://www.alchladice.cz/regulatory.html). Cena je uvedena 1740, ale nejspíše je bez DPH. Při objednávání mi byla sdělena výsledná částka 2148,- (včetně poštovného a balného).
I tak vychází o něco levněji, než třeba pulsní regulátor od Tilliga (http://www.itvlaky.cz/pkcomputers/eshop ... r-jizdy-1A).


Nevim jak Ty, ale ja jsem si objednal tri pulsni regulatory, ktere se pripevnuji k transformatoru FZ1 za necelou tisicovku. A pak lze jeste nechat trafo FZ1 prestavet na pulsni regulator za cca 500,- Kc. Tak aby jsi zbytecne nevyhazoval penize :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » čtv 13 zář, 2012 3:15 pm

Eh! No tak to mám za to, že jsem odfláknul hledání.
I když, jak se tak na to teď koukám...... asi bych stejně nejspíše sáhnul po tom z AlChladičů. Více než cena mě ukecaly funkce.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 13 zář, 2012 5:11 pm

KaRei píše:Eh! No tak to mám za to, že jsem odfláknul hledání.
I když, jak se tak na to teď koukám...... asi bych stejně nejspíše sáhnul po tom z AlChladičů. Více než cena mě ukecaly funkce.


Ale klidne se zkuste podivat na tyhle stranky: http://czechelektro.ic.cz/index.php?id= ... -zeleznici .... Ale jake to ma funkce, to fakt netusim. :D :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » čtv 13 zář, 2012 5:57 pm

Díky moc za link :)
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kouřový generátor (závěr z obyč. analogu)

Příspěvekod radula63 » čtv 13 zář, 2012 9:11 pm

KaRei píše:Ještě k tomu kouřovému generátoru... U obyčejného analogu je nevýhoda, že k dostatečnému žhavení potřebuje 10V, což znamená jízdu skoro na "plný kotel". Taková rychlost je ale extrémní. Normální je jízda tak kolem 50-60% regulátoru a pomalejší (zvláště na menším panelu, kde je to samý oblouk a žádná delší rovinka pro rychlejší jízdu).
Pro lepší efekty (svícení lokomotiv, kouř, pomalá jízda) vyzkouším místo jednoduchého analogu (FZ1) analogovou pulsní regulaci.
Ohlasy na tento způsob jsem četl jen pozitivní.

Moje zabudování kouřáku v TT páře - jízda v analogu s pulsní regulací - kouřák Seuthe typu 27
viewtopic.php?f=16&t=4672&start=15
zkušební jízda na pulsním regulátoru domácí výroby
http://www.youtube.com/watch?v=hRx9fYWtDEE
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » čtv 13 zář, 2012 10:30 pm

radula63 >> Jj, přesně tohle tvoje vlákno, jsem nedávno četl. Skvělá práce s tou přestavbou :)
Kouř ze stojící lokomotivy na začátku videa - to je na max při odpojeném motorku?


Na Milanovy knížky zatím stále čekám, tak jsem večer zkusil na improvizované náhražce panelu alespoň rozložení kolejí pro "Zálesí" v reálu.
V zadní části jsem koleje spojil v okruh, ať se dá kdyžtak trošku jezdit. Ve výsledku by se měly koleje vedle sebe míjet a sestupovat do podůrovňového SN.

P5230004_s.JPG


P5230002_s.JPG


P5230005_s.JPG
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod radula63 » čtv 13 zář, 2012 11:20 pm

KaRei píše:radula63 >> Jj, přesně tohle tvoje vlákno, jsem nedávno četl. Skvělá práce s tou přestavbou :)

Díky, no trošku jsem se u přestavby zapotil... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KaRei píše:Kouř ze stojící lokomotivy na začátku videa - to je na max při odpojeném motorku?

Na začátku videa je skutečně odpojen motorek. Nicméně regulátor nebyl naplno, cca na 1/3. Pak je jízda už se zapnutým motorkem.
Na zkušebním oválu mi na zapnutý motorek a kouřák kouří těsně po rozjezdu (při nažhaveném kouřáku) a při studeném kouřáku to trošku trvá - hold - daň za analog. To že mi to začíná kouřit už po rozjezdu závisí taky na použitém pulsním regulátoru - ten můj má špičku pulsu na cca 14V a proto se kouřák nažhaví rychle. Když jsem jel u kamaráda, kterému pulsák dělá špičkou cca 11V, tak to kouřilo míň. Např. na modulovce KŽM Praha 3, kde jsou nastaveny pulzáky na max. 9V (to proto, aby mašinky na modulovce při výstavách moc "nelítaly") to kouřit nechce.

Jinak ti fandím ve stavbě kolejiště. Já momentálně nemám to štěstí, že bych měl na čem jezdit. Kolejiště jsem musel prodat :cry: , ale mašinky a vagóny jsem si ponechal a "provětrám" je tak akorát na výstavách s KŽM Praha 3 (kde jsem členem). V úvahách je kolejiště cca Odbočná dne M.Ferdiána viewtopic.php?f=1&t=4120&start=90 . Uvidíme kdy se k tomu dostanu. Prvně si musím pořešit jiné věci v životě a pak bych se na to časem dostal.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1309
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 53 návštevníků