Stránka 1 z 1

úprava výhybek Tillig EW1

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2007 9:55 am
od PetrL
Prosím o pomoc s úpravou plastové srdcovky u výhybek EW1. Našel jsem spíš jen zmínky o nutnosti úpravy, nebo výměny za kovovou, než konkrétní postup jak na to. Že je nejlepší výměna za EW2 vím, ale já fakt potřebuji tu EW1 :cry: .
Díky Petr

Re: úprava výhybek Tillig EW1

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2007 10:54 am
od Zdenek Valter
PetrL píše:Prosím o pomoc s úpravou plastové srdcovky u výhybek EW1. Našel jsem spíš jen zmínky o nutnosti úpravy, nebo výměny za kovovou, než konkrétní postup jak na to. Že je nejlepší výměna za EW2 vím, ale já fakt potřebuji tu EW1 :cry: .
Díky Petr


Možná je nej složit srdcovku z profilů.

Tedy posunout kolejnice tak aby šly až k srdcovce => musíš vymyslet jak je vzájemně odizolovat, popřípadě jak ji budeš jako novou kovovou přepínat.

BTW. Kluci v KMŽ Brno na to mají šablonu pro kolejivo ELITE.

PříspěvekNapsal: pát 21 zář, 2007 1:48 pm
od PetrL
Teď si uvědomuji, že jsem to napsal úplně blbě :oops: . Potřebuji EW1 jako přímou náhradu za BTTB s ovládáním elmag. přestavníky zdola a to v počtu cca 45ks. To mění situaci, protože přepínání napájení srdcovky, popř. křídlových kolejnic nepadá do úvahy. Udělám úpravu napájení jazyků podle http://www.volny.cz/masinky2003/uprava_Tillig.html a tam to asi skončí. Když to bude zlobit, bude asi nejrozumnější přizpůsobit vozový park. Možná bude jednodušší úprava dvouosých motoráků na jednu výkyvnou osu, než čarovat s 45 výhybkami. Myslím, že horší stav než plechové BTTB to být nemůže :wink: . I když o odpovídajícím efektu z vynaložené práce a peněz se asi dá s úspěchem pochybovat.

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2007 10:07 pm
od dan
Podívej se tady http://domacimodulovka.kx.cz/kolejiste/ipage00001.htm
Udělej to stejně akorát kolejnice neletuj ale zalep gelovým vteřiňákem ten to odizoluje.

PříspěvekNapsal: pon 24 zář, 2007 7:32 am
od PetrL
dan píše:Podívej se tady http://domacimodulovka.kx.cz/kolejiste/ipage00001.htm
Udělej to stejně akorát kolejnice neletuj ale zalep gelovým vteřiňákem ten to odizoluje.


Ahoj Dane,
děkuji za tip, bohužel to také nepůjde. Byl jsem upozorněn jedním slovenským kolegou na odlišný úhel EW1 15° a BTTB 22,5° :( . Takže jako náhrada bez úprav lože také není možná. Nechal jsem se unést, když jsem viděl stejnou délku a změřit i úhel jsem zapomněl :oops:. I když tohle řešení by bylo dobré. Muselo by se ale ještě upravit. Křídlové kolejnice posunout co nejblíž ke zbytku srdcovky obě stejně, jak navrhoval Zdeněk. Temena kolejnic zbrousit k vnější straně a prostor mezi nimi vyplnit např. epoxydem. Jinak by vždy v jednom směru docházelo ke zkratům. Takže asi nezbývá, než se vrátit k původnímu řešení. Zatím jsem to řešil výměnou plechových kolejí za profilové na původních podloží Zeuke a BTTB. Udělal jsem jich 6ks a fungují docela dobře. Pro velkou pracnost jsem to ale chtěl řešit EW1. No nedá se nic dělat, vyrobím si nějaké přípravky, abych přestavbu zjednodušil a budu pokračovat.

PříspěvekNapsal: úte 02 říj, 2007 9:11 am
od user_307
Ahoj Vsem :D

PertL píše:Prosím o pomoc s úpravou plastové srdcovky u výhybek EW1


Tak mne se podarilo predelat TE vyhybku:

http://www.modelarstwo.info/content/view/18/5/

Je to v polstine, ale fotky jsou v cestine :wink:

PříspěvekNapsal: úte 02 říj, 2007 10:03 am
od Pája
Tuto úpravu jsem ještě neviděl,může být i inspirativní , ale PetrL potřebuje (pokud jsem dobře porozuměl),vyřešit jak a čím nahradit na již postaveném kolejišti,starou plechovou výhybku TT od BTTB za profilovou.Profilové mají totiž úhel odbočení 15 st. a 12 st. a ty BTTB měli 22,5 st. :!: Petře a nešli by použít nějaké úzkorozchodné výhybky i od jiných výrobců kolejí ?

PříspěvekNapsal: úte 02 říj, 2007 11:04 am
od user_307
Ne docital sem, ze to TT :lol: :lol: :lol:

Tak se PertL muze koupit nejakou vyhybku Tillig w TT, porezat prazce a udelat odbocku na te jeho 22,5 st.

PříspěvekNapsal: úte 02 říj, 2007 5:08 pm
od dan
já to neizoloval budu přepínat napětí