Stránka 1 z 7

Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2012 11:09 pm
od lajblt
Ahoj všem,

když vidím, jak tu všichni navrhujete, stavíte a jezdíte, tak už jsem to psychicky nevydržel. Sice jsem to sem chtěl dát až po úplném dokončení, ale...

Fotky segmentové stanice Landek (1. etapa stavby) jsem nasypal sem: http://vlaky.bestsite.cz/modelova-zeleznice/moje-modelove-kolejiste-stavba-1-8.htm. Bohužel v průběhu stavby jsem prakticky žádné fotky nepořizoval, mám jen něco málo, když jsem začínal s prvním segmentem.

Legenda ke stavbě a poznámky k průběhu jsou na stejných stránkách jako fotografie.

Než se pustím do další stavby, rád bych dal na rady zkušenějších, který ze dvou návrhů dolní (odbočné) stanice a vedení tratí je vhodnější. Skryté nádraží o 5 průjezdných kolejích bude umístěno pod odbočnou stanicí v úrovni -20 cm (buď 2 tobogány nebo 1 tobogán a 1 dlouhé stoupání.

S horní stanicí už se nedá dělat nic, všechny čtyři segmenty jsou před dokončením. :) Rozložení horní stanice odpovídá novějšímu návrhu (přejezd těsně u zhlaví stanice).

Stoupání na lokálce vychází na 35 promile při rozdílu 15 výškových centimetrů, což by mělo stačit s ohledem na maximální délku vlaku na odbočné trati ~ 125 cm. Na hlavní trati je počítáno s provozem vlaků o maximální délce ~ 210 cm.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2012 7:49 am
od milan ferdián
Chápu o co ti jde.Obě odbočné stanice v reálu mužou existovat.Samozřejmě pro mě je přijatelnější první varianta,u té druhé bych provedl již oddalování traťových kolejí od sebe za výjezdem stanice a to tak,že kolej,která již stoupá by nebyla již v tunelu.Akorát nechápu,proč máš tak navržené zhlaví u II.varianty.Ponechal bych zhlaví dle I.varianty.
Ještě jedno téma ,mrkni na Milotice nad Opavou.Jen by jsi stanici zrcadlově otočil.Existují spoustu foto k této stanici.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2012 10:44 am
od lajblt
Ahoj Milane, varianta I je bohužel "výrobně náročnější", protože předpokládá, že si zbastlím dvojitou kolejovou spojku ze čtyř EW3, což je úkol poněkud nad mé síly. Můžu samozřejmě půl spojky vynechat a použít pro lokálku jen koleje 3 a 5 tak, jak je to ve zrcadlově ve variantě II (směr ke konci trati zdola nahoru).
Zhlaví ve variantě II je postaveno pouze z EW3 a symetrických 12- a 15-stupňových výhybek, když už v TT nemáme něco jako EW6. Aby se vešel sklad na pravou stranu (tedy ke staniční budově) a zároveň aby obě lokálkové koleje byly dopravní a pro možné použití osobními vozy, zvolil jsem variantu se spojkou mezi kolejemi 2 a 4, kdy kolej 4a za spojkou je manipulační, ale zároveň se na ni dá souprava "zatáhnout" a lokomotiva může objet zpět po 2. koleji. Takhle je to třeba v Novém Strašecí (jsou tam ovšem k tomu ještě cestová návěstidla, protože manipulační kolej je dost dlouhá).

Co se týká oddálení tratí - bohužel se obě trati nestačí výškově oddělit natolik, aby bylo možné použít tunel jen pro hlavní trať (rozdíl je v místě tunelu při stoupání 35 promile jen 40 mm, pokud hlavní trať bude současně klesat (15 promile) je to cca 60 mm a to je málo. Lze samozřejmě použít tunely dva, každý v jiné výšce a bude to nejspíš vypadat líp. Osobně neznám případ, kdy by dvě trati ústily do stanice jedním dvoukolejným tunelem (ale jsem samozřejmě jenom člověk :) ). Hlavní trať točí viditelně k tunelu poloměrem 700 mm, pod ten nechci jít s ohledem na provoz "Y" za Brejlovci (klasická souprava T478.4 + 4xB a 1x denně "spěšňák" typu Bezdrev (o dvě Ypsilonky víc a 1/2 vozu 1. třída). A nechtěl bych se vzdát ani tunelu - opticky odděluje nádraží od širé trati a hlavně - mezi označníkem a vjezdem na druhé straně nemusí být 42 cm. :)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2012 11:09 am
od milan ferdián
Ne,tak jsem to nemyslel.Ponechat umístění tunelů,rozdíl bude v tom,že stoupající trať bude místo v tunelu již v hlubokém zářezu.proto jsem psal,aby jsi trochu vedlejší trať oddálil.Vedlejší trať může stoupat do zářezu i po opěrné zdi.Toť vše,já jsem nepsal,aby jsi měnil trasu nebo klesání/stoupání,poloměry.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2012 5:44 pm
od mizl
Mám na tebe skromný dotaz. Stanici je s mého pohledu velmi zdařilé dílko. Mě by zajímalo co jsi použil za statiku, pokud jsi nepoužil foliáže.

Mě se totiž stále nedaří zkombinovat barvi statické trávy tak, aby to ladilo. Stále koukám na mnohé zdařilé moduly prezentované na netu, ale nedaří se mi napodobit trávu na modulech.

Mé dílo ze statikou. Jen pro představu :
http://mizl.rajce.idnes.cz/Sira_trat_Ko ... 601_2_.jpg
http://mizl.rajce.idnes.cz/Sira_trat_Ko ... 602_2_.jpg

Když tak SZ.

Díky. Michal

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2012 6:28 pm
od miroslav lengyel
milan ferdián píše:Chápu o co ti jde.Obě odbočné stanice v reálu mužou existovat.Samozřejmě pro mě je přijatelnější první varianta,u té druhé bych provedl již oddalování traťových kolejí od sebe za výjezdem stanice a to tak,že kolej,která již stoupá by nebyla již v tunelu.Akorát nechápu,proč máš tak navržené zhlaví u II.varianty.Ponechal bych zhlaví dle I.varianty.
Ještě jedno téma ,mrkni na Milotice nad Opavou.Jen by jsi stanici zrcadlově otočil.Existují spoustu foto k této stanici.


Milotice nad Opavou-stanice mého mládí. :mrgreen:

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2012 11:14 pm
od lajblt
Tak jsem ještě upravil odbočné zhlaví pro dva samostatné jednokolejné tunely při zachování všeho ostatního. Už to není taková divočina. :-)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2012 9:50 pm
od lajblt
Konečně - po více než čtyřech letech stavby dospěla stavba stanice Landek do závěrečné fáze - dokončuju poslední segment. Dovolím si tedy pár švestiček ze své zahrádky... :)

Občas si člověk uvědomí některé detaily, až když je vidí na fotkách. Třeba to křoví před odjezdovým návěstidlem. Někdo z traťovky asi dostane padáka...

Na plácku mezi šturcem 4a koleje a výhybkou č. 1 bude ještě stát výhybkářská bouda St. 1. :)

Víc fotek na http://vlaky.bestsite.cz, sekce "Stavba".

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2012 10:00 pm
od Jiri Dvoracek
Nj, kdo umi, umi. A kdo neumi, tak se na to muze akorat tak divat :lol: :lol:

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2012 10:37 pm
od lajblt
Dík za pochvalu. :) Věřím, že až poladíš Dřínov, bude to ještě větší paráda. ;)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 7:52 am
od cipisekmp
Ahoj, i ja se pridavam s pochvalou. Jen si nekdy preju aby to moje nadrazi se podarilo dodelat do podobneho vzhledu. S pozdravem Cipisekmp.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 5:42 pm
od radekkrupka
Paráda!

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 5:53 pm
od chameleon
Tak to je moc pěkný, parádní skála, pěkně sladěné barvy, mě by to takhle stačilo :wink:

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 7:48 pm
od Barbucha22
Velice pěkná práce , ať se daří i v novém roce .

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: úte 01 led, 2013 9:30 am
od workous
Ahoj Tome, pěkné moc pěkné