Stránka 2 z 7

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: úte 01 led, 2013 11:12 am
od lajblt
Díky moc, ať se vám všem daří v novém roce v životě i v modelařině. :)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: úte 01 led, 2013 4:36 pm
od lajblt
Protože to vypadá, že nejbližších 14 dní nebude na modelařinu vůbec čas, odnesl jsem poslední modul dolů a spojil ho s ostatními. Takže konečně celkový pohled na stanici Landek. Zatím chybí to hlavní - staniční budova, která bude stát před skladištěm. Přibude i 7 lamp od JM Detail, nějaké to křoví, stromy...

A snad přijde konečně na řadu TBZ celé sestavy. Znáte to - každý díl sám o sobě funguje do doby, než ho spojíte s ostatními. :)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: stř 02 led, 2013 8:32 pm
od Adam96
Nádherná práce, znatelný cit pro zeleň

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: čtv 03 led, 2013 11:21 am
od Radek
Hmmm.... Oko si pochutnalo! :wink:

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: čtv 03 led, 2013 2:39 pm
od maayaa
možná budu vypadat jako rypák,ale ten přejezd krytej jen křížema je vyloženě špatně.Pokud by tam nebyla ta bouda(St) tak by to ještě šlo,ale takhle intenzivně brání výhledu.Navíc proč brzdit před přejezdem když hned vedle sedí obsluhující zaměstnanec,kterýho to neustálý skřípění brzd na přejezdu taky nejspíš ruší od práce a rád by obsluhoval mechanický nebo i nějaký jiný PZZ.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: čtv 03 led, 2013 3:15 pm
od D
maayaa:
Dovolím si reagovat za lajblta a citovat jeho text z minulé stránky tohoto tématu:
Přejezd u snědavského zhlaví stanice. Protože jsem nenašel světelné výstražníky (jsou v některé z asi miliónu krabic a krabiček), udělal jsem pro začátek nechráněný přejezd.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: čtv 03 led, 2013 3:33 pm
od Janek.KP
Ahoj, stanice super, výkres - nedá mi to, varianta jedna nebyla špatná, ještě lepší je s upraveným zhlavím, na druhé straně stanice "nově vzniklé depo" by chtělo ještě dotáhnout do konce, nelíbí se mi vedení obou tratí do tunelu a následné překřížení, je to divné...
Přikládám úpravu, jak bych to řešil já.

jednu trať určitě schovat do tunelu, kde by mohla mít ostřejší poloměr, druhou ponechat co nejvíce viditelnou, možno i s viaduktem přes řeku. Nově vzniklé zhlaví bych pak plynule rozbočil ( aby nebylo tak rovnoběžně )
Omlouvám se za "zprasený výkres", namátkou trať nemá být pod hladinou řeky, ale nad, že... ;)
nestíhám, jdu malovat pokoj :)

Obrázek

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: čtv 03 led, 2013 4:10 pm
od lajblt
Ahoj. Díky všem za příznivé i konstruktivní ohlasy. :) Slibuji, že se pokusím co nejdřív udělat přejezd se světelnou výstrahou, jak to bylo původně v plánu. ;)

K tomu vedení tratí: Původní plánek byl "konstrukčně jednodušší" - lokálka stoupala ze stanice Snědava údolím potoka zhruba v trase, kterou naznačil do plánku Janek.KP. Hlavní trať pak ze zhlaví vedla kolmo nahoru do tunelu ve stráni pod koncovým zhlavím horní lokálkové stanice Landek. Tím ovšem došlo k tomu, že nádražní budova by byla na opačné - vnitřní straně - kolejiště. Než jsem dospěl k finálnímu návrhu kolejiště, rozestavěl jsem totiž ještě jeden - rohový - díl kolejiště, rozměrově odpovídající tomu v pravém dolním rohu plánku. Je na něm na jedné polovině hotová krajina - skály, tráva, stromy, položené koleje včetně napájecích drátů, zaštěrkováno a položená tři dlouhá zpevněná sypaná nástupiště. Chybí v podstatě jen krajina na vnější straně kolejí, tam co měla na původním plánku stát nádražní budova. Asi je vám jasné, kam tím mířím. Finální plánek je upraven tak, aby do něj ten skoro hotový díl šel zapojit bez toho, že bych hodil ze skály pár tisícovek, co jsem do něho vrazil. Proto to křížení tratí. Vím, že jsou i u nás stanice, kde se lokálka připojuje na vzdálenější stranu staničního kolejiště. Ale v provozu to představuje komplikace - cestující pak přecházejí přes hlavní traťovou kolej. A to se mi nelíbilo. ;)

Co se týká zhlaví - mám v celém kolejišti jednu nepřekročitelnou podmínku - nikde žádné EW1, tudíž ani IBW (angličana nepočítám, toho jsem vzal na milost). Takže moc možností "rozvinutí" zhlaví nemám - EW3, EW2 a k tomu symetrické 12- a 15-stupňové. V oblouku dost těžko použitelné, pokud je pro viditelnou kolej Rmin = 700 mm... Na to, abych si postavil vlastní výhybky, nejsem dost šikovnej...

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: ned 04 kvě, 2014 4:47 pm
od lajblt
Ahoj všem,

po roční (skoro)přestávce práce pokračují, pracuji na dalších třech segmentech a pomalu se blížím k odbočné stanici Snědava. :) Mám ale jeden dotaz. Změnilo se vedení tratě do SN a v důsledku toho vznikla větší plocha odklápěcího stropu na segmentu. To si vyžádalo změnu krajiny a přidání jednoho krátkého (~25 m ve skutečnosti) tunelu. Na obrázku je vidět nová dispozice tohoto segmentu. A teď konečně k tomu dotazu:

Může stát vjezdové návěstidlo tam, kde je nakreslené (poloha A) nebo musí být v poloze B (tj. ještě před krátkým tunelem)? Pokud by v poloze A stát v reálu nemohlo (špatná viditelnost), vyřešila by něco opakovací světelná předvěst, postavená před krátkým tunelem v místě B (v reálu ~70 m před návěstidlem)?

Podotýkám, že jde o lokálku v ep. IV, tudíž návěstidel by mělo být nezbytné minimum (ale nebude to ještě provoz podle D3). Sklonové poměry směrem k návěstidlu jsou dost drsné - stoupání 30 promile, traťová rychlost 50 km/h, tudíž většina vlaků se bude nahoru stejně jen "plazit".

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: stř 07 kvě, 2014 9:31 am
od _lt_
Pokud bych mohl doporučit, tak vjezdové návěstidlo určitě umístit až před krátký tunel. Nedovedu si představit projektanta, který by navrhl návěstidlo byť na zábrzdnou vzdálenost hned za tunel necelých 50 metrů, když se nabízí možnost umístit návěstidlo před tunel. Zdárný příklad, i když zde je kombinace tunel a viadukt, je vjezd do stanice Křižany, kde je návěstidlo umístěno bez mála 2 km od krajní výhybky stanice. Stejně tak by to určitě nebylo řešeno opakovací předvěstí. Nenapadá mě situace, kdy by to tak muselo vyloženě být. Reálně je mnoho stanic, kde mají vjezdové návěstidlo pro nedostatečné rozhledové podmínky posunuto dále od stanice. Dále mě napadají třeba Semily, kde dokonce k posunutému vjezdu je i předvěst řešena skoro 2,5x vyšším sloupem pro dobrou viditelnost. Předvěst tu totiž vychází na konec oblouku na který navazuje protisměrný oblouk ukončený až v tunelu. Celé esíčko je navíc v zářezu, bylo tedy nutné to řešit předvěstí vyšší než samotná skála. Pak třeba Sychrov má posunutou předvěst skoro o 100 metrů díky tunelu.

Pokud by nevyhovovalo řešení umístění návěstidla před krátký tunel (z nějakého estetického důvodu prostě se mi nechce), tak bych ještě doporučil zvážit myšlenku, že takový krátký tunel se ve skutečnosti strhl a vznikali tak zářezy. To by již rozhledovým podmínkám mohlo vyhovovat a tak by vjezdové mohlo zůstat před prvním tunelem.

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: ned 14 čer, 2015 10:47 am
od lajblt
Vážení kolegové,

s politováním oznamuji, že rozhodnutím c. a. k. ministerstva železnic byla dne 1. června 1895 zrušena z důvodu střetu zájmů s c. a k. armádou koncese pro výstavbu místní dráhy Landek - Snědava. Nyní probíhají ve Vídni nová jednání o trase dráhy, aby bylo možno využít již vybudovaných úseků bez zbytečných finančních ztrát. O dalším vývoji situace vás budu informovat. ;)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2015 9:10 am
od jirkah
Ahoj Tome chápu to správně , že budeš měnit vzhled ( velikost ) svého segmentového kolejiště ?

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2015 9:26 am
od Michal Šuhajda
Akorát nevím, jak by manželka nesla, kdybych jí představoval jako C. a K. armádu :D

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2015 10:40 am
od workous
Pěkně pojato už se těším na nové návrhy...problémy s hlavním koncesionářem domu dobře znám :D už byl návrh i na zahradní domek :D

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

PříspěvekNapsal: pon 15 čer, 2015 10:54 am
od lajblt
2 jirkah: Ano, bohužel se vzhled kolejiště bude muset přizpůsobit tomu, že mi žena nepovolila rozebrat nábytkovou stěnu a knihovny z ní postavit doprostřed místnosti (ostrov š100xh60xv180 cm). :( Už jsem se smířil s tím, že dva truhlářsky nejpropracovanější kousky čeká sběrný dvůr (naštěstí nebyla hotová krajina, jen koleje s elektroinstalací a sem tam polystyrén). Tudíž nebudou ani ty tobogány do SN. Rozkreslil jsem si nový plánek ("Nová naděje II". když jednička už se tu staví :) ) a včera mi bylo ústně schváleno, že to bez bourání nábytku nebude vadit. :) Není to sice tak hezký, ale je to zase výrazně stavebně jednodušší - má to jen jednu vrstvu, takže by to mohlo jít kupředu výrazně rychleji.

2 Michal Šuhajda: Sranda musí bejt, protože jinak bych se z tý ztracený práce (defacto jeden celý rok) asi zbláznil. :)