radeksindy píše:1. Motor se nevypne, pouze se mechanicky zablokuje. Dál to už prostě nejde.
Já to pořád nechápu. Když se teda zablokuje a nevypne, tak to znamená, že je pořád pod proudem? To asi ne, ale asi nějaká nadproudová ochrana ho vypne a postaví do poruchy a je konec. Už nejede.
Ale jak by si tu "poruchu" pamatoval? Vždyť když je ovládaný jen tlačítky, tak po rozepnutí tlačítka je bez napětí. To je záhada.
A nemůže to být něco mechanického uvnitř? Že když, narazí na nějaký doraz, že by se mu špajcly zuby v převodech a zaseklo se to mechanicky? Ale to by zase nepomohlo to zvyšování napájecího napětí, jak tady někdo radí. O to víc by se mohl zaseknout. Nejraději bych ho prozkoumal. Ale abych ho kvůli tomu kupoval, tak to se mi nechce. Zlatá moje čínská serva, za desetinovou cenu. Ty ale zase potřebují řídící kmitočet a nejedou jen tak na tlačítko.
Ten motor asi nebude krokový, ale normální s reverzem, a závislý jen na těch koncových spínačích. Tak to asi bude.
Edit: podle návodu může být ovládaný tlačítky, nebo trvale. A tak, když by byl ovládaný trvale, tak by motor byl trvale pod proudem? To by se dalo zjistit, když nejede, tak jestli odebírá proud. Třeba jen jiskření na kontaktech tlačítka (nebo jen spojovat drátky). V tom případě by asi byla příčina, to zaseknutí převodů.