Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod lajblt » čtv 21 čer, 2012 11:09 pm

Ahoj všem,

když vidím, jak tu všichni navrhujete, stavíte a jezdíte, tak už jsem to psychicky nevydržel. Sice jsem to sem chtěl dát až po úplném dokončení, ale...

Fotky segmentové stanice Landek (1. etapa stavby) jsem nasypal sem: http://vlaky.bestsite.cz/modelova-zeleznice/moje-modelove-kolejiste-stavba-1-8.htm. Bohužel v průběhu stavby jsem prakticky žádné fotky nepořizoval, mám jen něco málo, když jsem začínal s prvním segmentem.

Legenda ke stavbě a poznámky k průběhu jsou na stejných stránkách jako fotografie.

Než se pustím do další stavby, rád bych dal na rady zkušenějších, který ze dvou návrhů dolní (odbočné) stanice a vedení tratí je vhodnější. Skryté nádraží o 5 průjezdných kolejích bude umístěno pod odbočnou stanicí v úrovni -20 cm (buď 2 tobogány nebo 1 tobogán a 1 dlouhé stoupání.

S horní stanicí už se nedá dělat nic, všechny čtyři segmenty jsou před dokončením. :) Rozložení horní stanice odpovídá novějšímu návrhu (přejezd těsně u zhlaví stanice).

Stoupání na lokálce vychází na 35 promile při rozdílu 15 výškových centimetrů, což by mělo stačit s ohledem na maximální délku vlaku na odbočné trati ~ 125 cm. Na hlavní trati je počítáno s provozem vlaků o maximální délce ~ 210 cm.
Přílohy
Landek-XXXb3-final.jpg
Původní návrh s údolím říčky Černé a dvěma mosty.
Landek_XLI-3ce-2D-pudorys.jpg
Novější návrh s delší vídítelnou hlavní tratí.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 čer, 2012 7:49 am

Chápu o co ti jde.Obě odbočné stanice v reálu mužou existovat.Samozřejmě pro mě je přijatelnější první varianta,u té druhé bych provedl již oddalování traťových kolejí od sebe za výjezdem stanice a to tak,že kolej,která již stoupá by nebyla již v tunelu.Akorát nechápu,proč máš tak navržené zhlaví u II.varianty.Ponechal bych zhlaví dle I.varianty.
Ještě jedno téma ,mrkni na Milotice nad Opavou.Jen by jsi stanici zrcadlově otočil.Existují spoustu foto k této stanici.
Přílohy
MiloticeNOpavou.gif
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod lajblt » pát 22 čer, 2012 10:44 am

Ahoj Milane, varianta I je bohužel "výrobně náročnější", protože předpokládá, že si zbastlím dvojitou kolejovou spojku ze čtyř EW3, což je úkol poněkud nad mé síly. Můžu samozřejmě půl spojky vynechat a použít pro lokálku jen koleje 3 a 5 tak, jak je to ve zrcadlově ve variantě II (směr ke konci trati zdola nahoru).
Zhlaví ve variantě II je postaveno pouze z EW3 a symetrických 12- a 15-stupňových výhybek, když už v TT nemáme něco jako EW6. Aby se vešel sklad na pravou stranu (tedy ke staniční budově) a zároveň aby obě lokálkové koleje byly dopravní a pro možné použití osobními vozy, zvolil jsem variantu se spojkou mezi kolejemi 2 a 4, kdy kolej 4a za spojkou je manipulační, ale zároveň se na ni dá souprava "zatáhnout" a lokomotiva může objet zpět po 2. koleji. Takhle je to třeba v Novém Strašecí (jsou tam ovšem k tomu ještě cestová návěstidla, protože manipulační kolej je dost dlouhá).

Co se týká oddálení tratí - bohužel se obě trati nestačí výškově oddělit natolik, aby bylo možné použít tunel jen pro hlavní trať (rozdíl je v místě tunelu při stoupání 35 promile jen 40 mm, pokud hlavní trať bude současně klesat (15 promile) je to cca 60 mm a to je málo. Lze samozřejmě použít tunely dva, každý v jiné výšce a bude to nejspíš vypadat líp. Osobně neznám případ, kdy by dvě trati ústily do stanice jedním dvoukolejným tunelem (ale jsem samozřejmě jenom člověk :) ). Hlavní trať točí viditelně k tunelu poloměrem 700 mm, pod ten nechci jít s ohledem na provoz "Y" za Brejlovci (klasická souprava T478.4 + 4xB a 1x denně "spěšňák" typu Bezdrev (o dvě Ypsilonky víc a 1/2 vozu 1. třída). A nechtěl bych se vzdát ani tunelu - opticky odděluje nádraží od širé trati a hlavně - mezi označníkem a vjezdem na druhé straně nemusí být 42 cm. :)
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 čer, 2012 11:09 am

Ne,tak jsem to nemyslel.Ponechat umístění tunelů,rozdíl bude v tom,že stoupající trať bude místo v tunelu již v hlubokém zářezu.proto jsem psal,aby jsi trochu vedlejší trať oddálil.Vedlejší trať může stoupat do zářezu i po opěrné zdi.Toť vše,já jsem nepsal,aby jsi měnil trasu nebo klesání/stoupání,poloměry.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod mizl » pát 22 čer, 2012 5:44 pm

Mám na tebe skromný dotaz. Stanici je s mého pohledu velmi zdařilé dílko. Mě by zajímalo co jsi použil za statiku, pokud jsi nepoužil foliáže.

Mě se totiž stále nedaří zkombinovat barvi statické trávy tak, aby to ladilo. Stále koukám na mnohé zdařilé moduly prezentované na netu, ale nedaří se mi napodobit trávu na modulech.

Mé dílo ze statikou. Jen pro představu :
http://mizl.rajce.idnes.cz/Sira_trat_Ko ... 601_2_.jpg
http://mizl.rajce.idnes.cz/Sira_trat_Ko ... 602_2_.jpg

Když tak SZ.

Díky. Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 22 čer, 2012 6:28 pm

milan ferdián píše:Chápu o co ti jde.Obě odbočné stanice v reálu mužou existovat.Samozřejmě pro mě je přijatelnější první varianta,u té druhé bych provedl již oddalování traťových kolejí od sebe za výjezdem stanice a to tak,že kolej,která již stoupá by nebyla již v tunelu.Akorát nechápu,proč máš tak navržené zhlaví u II.varianty.Ponechal bych zhlaví dle I.varianty.
Ještě jedno téma ,mrkni na Milotice nad Opavou.Jen by jsi stanici zrcadlově otočil.Existují spoustu foto k této stanici.


Milotice nad Opavou-stanice mého mládí. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod lajblt » pát 22 čer, 2012 11:14 pm

Tak jsem ještě upravil odbočné zhlaví pro dva samostatné jednokolejné tunely při zachování všeho ostatního. Už to není taková divočina. :-)
Přílohy
Landek_XLI-3ce2-2D-pudorys.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod lajblt » ned 30 pro, 2012 9:50 pm

Konečně - po více než čtyřech letech stavby dospěla stavba stanice Landek do závěrečné fáze - dokončuju poslední segment. Dovolím si tedy pár švestiček ze své zahrádky... :)

Občas si člověk uvědomí některé detaily, až když je vidí na fotkách. Třeba to křoví před odjezdovým návěstidlem. Někdo z traťovky asi dostane padáka...

Na plácku mezi šturcem 4a koleje a výhybkou č. 1 bude ještě stát výhybkářská bouda St. 1. :)

Víc fotek na http://vlaky.bestsite.cz, sekce "Stavba".
Přílohy
IMG_0056n.jpg
Výhybky 1, 2 a 3 a odjezdové návěstidlo S1-4.
IMG_0047n.jpg
Pohled směrem k budoucímu landeckému tunelu. Ve stanici je momentálně VSDZ a tudíž odjezdové návěstidlo nenávěstí. :)
IMG_0042n.jpg
Přejezd u snědavského zhlaví stanice. Protože jsem nenašel světelné výstražníky (jsou v některé z asi miliónu krabic a krabiček), udělal jsem pro začátek nechráněný přejezd. :)
Naposledy upravil lajblt dne ned 30 pro, 2012 10:40 pm, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 pro, 2012 10:00 pm

Nj, kdo umi, umi. A kdo neumi, tak se na to muze akorat tak divat :lol: :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod lajblt » ned 30 pro, 2012 10:37 pm

Dík za pochvalu. :) Věřím, že až poladíš Dřínov, bude to ještě větší paráda. ;)
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod cipisekmp » pon 31 pro, 2012 7:52 am

Ahoj, i ja se pridavam s pochvalou. Jen si nekdy preju aby to moje nadrazi se podarilo dodelat do podobneho vzhledu. S pozdravem Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod radekkrupka » pon 31 pro, 2012 5:42 pm

Paráda!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod chameleon » pon 31 pro, 2012 5:53 pm

Tak to je moc pěkný, parádní skála, pěkně sladěné barvy, mě by to takhle stačilo :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod Barbucha22 » pon 31 pro, 2012 7:48 pm

Velice pěkná práce , ať se daří i v novém roce .
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Místní dráha Landek - Snědava (segmentové kolejiště)

Příspěvekod workous » úte 01 led, 2013 9:30 am

Ahoj Tome, pěkné moc pěkné
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků