Stránka 73 z 75

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: čtv 24 čer, 2021 8:35 pm
od vojtas
Hele a co je to za epochu? Já bych tam radši viděl dvě skupinová pro liché a sudé koleje, než návěstidla všude. Taky mi přijde jako blbost mít návěstidlo u koleje nejblíž k budově, depo zaůstěné do dopravní koleje je hodně velká rarita, a dopravní kolej před barákem mi nepřijde zrovna modelová. Dopravní koleji před barákem se dřív snažilo za každou cenu mermomocí vyhnout, jedinnou výjimku která mě napadne(a není to moderní řešení s poloostrovním nástupištěm) je Praha-Čakovice, kde došlo ke zdopravnění manipulační koleje v době, kdy stanice provozně nestačila, pokud potřebuješ čtyři dopravní koleje, bude daleko logičtější a lepší udělat dopravní kolej tu od budovy nejvzdálenější, kusá kolej k rampě může být krytá výkolejkou. Ideální řešenní z mého pohledu, pokud chceš třeba reléovku, nebo testa by bylo mít u nejvzdálenější koleje jako odjezdy trpaslíky, v době kdy se takové SZZ stavěly, to bylo nejčastější řešení. Co se polohy týče, návěstidla většinou stojí v jedné řadě podle návěstidla nejbližšího k námezníku (u nejvzdálenější koleje), ale u tebe bych dal vedle sebe do řady do kolmice na oblouk návětšidla pro kolej s betonovými pražci a kolej směrem k budově, tak na délku jednoho Es, nebo podobného krátkého vagonku za námezník, a do druhé řady návěstidla pro dvě nejvzdálenější koleje.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: čtv 24 čer, 2021 9:17 pm
od Jiri Dvoracek
Epocha je V a VI, manipulační koleje 4 a 5, dopravní koleje 2, 1 a 3. U páté koleje je špatný obrázek pro návěstidlo, má tam být také seřaďovací návěstidlo. Depo je zaústěno do manipulační koleje číslo 4. Číslování kolejí zleva je 4,2,1,3 a 5. :wink:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pát 25 čer, 2021 4:46 am
od sidlo
Já bych dal odjezdová návěstidla co nejblíže námezníkům. A na konec přímé bych dal opakovací předvěsti. Celkem často se to v reálu používá.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: čtv 03 bře, 2022 6:47 pm
od Jiri Dvoracek
Tak nakonec budou všechny v mírném oblouku a jedné řadě a basta :mrgreen:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 10:46 am
od Jiri Dvoracek
Až se to zaštěrkuje všude a natřou kolejnice, tak to bude vypadat lépe :mrgreen: Jinak myslím, že takhle ty návěstidla můžou být. Ještě místo toho seřaďovacího vpravo dám odjezdové třísvětelné Z-Č-B.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 11:46 am
od look23
Nemělo by být to třísvětelné návěstidlo spíše uprostřed? Je to taková kolej, která se cca nejrovnější.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 12:07 pm
od Jiri Dvoracek
Aha, to já jsem zase myslel, že ta krajní pravá je jediná, která nejede do odbočky a proto to třísvětelné návěstidlo. Kolej vlevo číslo 4 je manipulační a je na ní napojené depo, takže tam nechám seřaďovací návěstidlo. Ale samozřejmě si rád nechám poradit. :idea: :wink:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 1:28 pm
od jipol57
Máš to takové v oblouku všechno, tak bych dal 4světelné na tu pravou taky. Ale mohla by tam být snížená 40 přes celou stanici a pak by mohla být 3světelná všude. Ale to už bys musel měnit ty co máš položené, tak asi ne.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 6:25 pm
od Jirkátor
Když se kouknu na to zhlaví, pak bych si dovolil tvrdit, že ta pravá kolej jde přímým směrem a tudíž u ní bude třísvětelné návěstidlo.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 7:55 pm
od jardaaa
Mě na tom nějak nelahodí to, že sou ty návěstidla tak v jedný řadě. Ale jestli to tak je správně nebo ne, netuším..

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 7:57 pm
od StandaR
No minimálně to prostřední by sneslo posunutí kousek dál

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2022 9:06 pm
od workous
Ahoj Jirko, taky mi přijde, že jsi je dal moc dopředu vycházel bych dle umístění námezníků samo dle průjezdného profilu (měrku určitě máš jestli ne, tak si ji stáhni :)) a jak píše Petr návěstidla před námezníky.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2022 4:20 am
od Jirkátor
Jen si tak zkracuješ využitelnou délku staničních kolejí.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2022 7:25 am
od Miloš_P
Jiri Dvoracek píše:Aha, to já jsem zase myslel, že ta krajní pravá je jediná, která nejede do odbočky a proto to třísvětelné návěstidlo. Kolej vlevo číslo 4 je manipulační a je na ní napojené depo, takže tam nechám seřaďovací návěstidlo. Ale samozřejmě si rád nechám poradit. :idea: :wink:

Myslím, že už to tady na fóru někdo psal, že v případě obloukového zhlaví není podstatné, která kolej je přímější, ale kterou kolej si označíme jako hlavní, tedy 1.
Podle toho bych to viděl na tu kolej, která jde na druhém zhlaví bez odbočky do šturcu. Podle plánku předpokládám (doufám správně), že se jedná o koncovou stanici.
Nechci dělat chytrýho, určitě se tady najde někdo povolanější, kdo to zná z praxe.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2022 9:59 am
od Jirkátor
První staniční kolej je ta, která je přímým pokračováním koleje traťové. Na dvojkolejných tratích je to pochopitelně první a druhá staniční kolej. U stanic s odklonem osy je to ta, která navazuje na traťovou kolej při jízdě od začátku ke konci tratě. Neznám všechny stanice na síti a někdo mi jistě nabídne příklad, kde je tomu jinak, ale nechápu proč hledat u něčeho takového výjimku, když se lze bez potíží držet jednoduchého pravidla. První kolej je tedy ta, která je na fotografii úplně vpravo a číslování ostatních záleží na tom, kde je začátek tratě.