Stránka 68 z 75

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 12 lis, 2018 7:40 pm
od D
Trixt:
Když už moci mermo chceš použít modul vratné smyčky, tak stačí jen jeden:
Obrázek

Já bych žádný modul vratné smyčky nepoužil. Na přepínání polarity stačí dva kontakty z přestavníku výhybky na spojce (a polaritu srdcovek řešit nemusíš):
Obrázek

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 12 lis, 2018 8:53 pm
od Jiri Dvoracek
Tak konečně obrázek pro blbce, ze kterého jsem to pochopil :mrgreen: Přepínaný úsek bude tedy včetně vyhýbky a jeho délka je asi 6 m, což by mělo stačit. Bude připojen na modul vratné smyčky AR1. Díky moc všem za snahu :wink:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 12 lis, 2018 9:47 pm
od Trixt
D píše:Když už moci mermo chceš použít modul vratné smyčky, tak stačí jen jeden:

Nechtěl jsem použít modul vratné smyčky. Tedy pokud myslíš moduly založené na detekci zkratu. Osobně jsem si tím stádiem nedávno prošel a mohu říct, že je to řešení, které není spolehlivé. Nakonec jsem se vrtnul k řešení pomocí optočlenů, které je naprosto spolehlivé. Proto ty dva úseky. Pokud budeš mít jen jeden, musel by být optočlen na té spojce, což by asi nešlo. To druhé řešení je ale v daném případě lepší. V podstatě výhybky přepínají polaritu v polovině tratě, tedy každá polovina tratě musí mít svůj rozvod. Také je nutno pro každou polovinu tratě použít samostatné detektory obsazení.

Jiri Dvoracek: Do řešení pomocí detekce zkratu bych nešel.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 25 lis, 2018 10:03 pm
od Jiri Dvoracek
Zdravim, budu se poustet do vyroby betonovych podstavcu pro trolejove vedeni. Chtel jsem se zeptat, zda jsou nekde k dispozici oficialni rozmery a jaky material byste k vyrobe doporucili? Zatim premyslim o vyrobe formy a do ni nalit sadru. Nebo modelovaci hmota DAS a vykrajovat kvadry jako vanocni cukrovi. A nebo vyroba ze dreva rezanim drevenych prutu :mrgreen: :mrgreen:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: úte 27 lis, 2018 6:33 am
od vorech
Ahoj,
já to dělal ze dřeva a rozměry jsem si jel změřit přímo k trati.
Jinak v tom dřevě mám zalepenou matku, takže můžu přesněji nastavovat výšky sloupů.
že použít patka z lamp nebo tel. sloupů. Myslím ty platové "podstavce", ale ty jsou větší než v reálu.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2019 3:13 pm
od Jiri Dvoracek
Jak jsem komentoval v jinem vlaknu, tak mne opet dostihla snaha o co nejrychlejsi stavbu skrytych nadrazi. :mrgreen: Pri vytvareni layoutu v programu JMRI mne tahle nesvedomitost krute potrestala. Vyhybky se prehazovaly jinym smerem, nez jak mi ukazoval pocitac a podobne to bylo i u detekce obsazeni jednotlivych koleji, ktere se zobrazovaly jako obsazene, i kdyz ve skutecnosti obsazene nebyly. Nasledovalo rozebrani kolejiste a kontrola temer kazdeho dratku. A ze jich na kolejisti je. :mrgreen: A po dvou vikendech je konecne splneno :twisted:
Zde je vysledek:
JMRI.jpg


Rozhodl jsem se pro detekci celeho zhlavi skrytych stanic, protoze k posunu a k soubeznym vjezdum tam dochazet nebude. Na obrazku je znazornen odjezd rychliku z koleje SNA1 a zaroven je vjezdove zhlavi pripraveno na prijezd nakladniho vlaku na kolej SNA4. Ostatni koleje jsou prazdne. Pouzity byly BD4 a DS64 od Digitraxu. Jak ja zavidim tem, kteri si hraji s krajinkou :mrgreen:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: pon 18 úno, 2019 7:13 pm
od Jiri Dvoracek
Jak to bylo v jednom filmu, hlavne se nepoustet do zadnych vetsich akci. No, chtel jsem si zkusit patinovani s prachem od Agamy, a asi zustanu u toho nevzhledneho plastu :-D Akorat teda budu muset asi dospinit tu druhou pulku mostu a nebo to necham tak, ze je to po modernizaci :mrgreen: :mrgreen:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: stř 10 dub, 2019 6:05 pm
od Jiri Dvoracek
Stavebni prace pokracuji uspesne :-) Byt momentalne v te uplne neviditelne casti kolejiste a sice v programu JMRI, konkretne layout editor :-) Naplni poslednich dni bylo programovani dekoderu ND4. Jeste ze su studovany clovek, bo jinak nevim, jak bych ten jejich navod pochopil :-D Ale uspesne dokonceno. Adresy prirazeny a zdarne implementovano do JMRI :-D A tak mohl konecne brejlovec odjet jiz pod spravnym navestidlem do depa pro naftu :-D

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 28 dub, 2019 5:43 pm
od Jiri Dvoracek
Jak já závidím těm, co mají moře času na kolejiště. Já mám čas tak jednu neděli v měsíci, ale už se pomalu hrabu na povrch. Zatím na sucho položená odbočka Jezero :-)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 12 kvě, 2019 1:38 pm
od Jiri Dvoracek
D píše:Já bych žádný modul vratné smyčky nepoužil. Na přepínání polarity stačí dva kontakty z přestavníku výhybky na spojce (a polaritu srdcovek řešit nemusíš)


Jeste jednou diky za navod. Po jeho peclivem nastudovani jsem zjistil, ze bych musel prekopavat zapojeni celeho SNB, ktere se nachazi ve smycce a take dekoderu obsazeni a tak. Navic se mi absolutne nepodarilo zapojit prestavniky MP5, takze skoncily v kosi :mrgreen: a vratil jsem se k puvodni myslence s modulem vratne smycky AR1 od Digitraxu a prestavniku MP1. Za pul dne plnne zprovozneno a funguje to paradne. Hodil bych sem video, ale umrel mi pocitac a na tabletu na to nemam programy. Cela dvoukolejka je tedy plnne elektricky zapojena, funkcni a sjizdna :-)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 26 kvě, 2019 7:10 pm
od Jiri Dvoracek
Zkusil jsem si zmerit cas a projet celou dvoukolejku z bodu A do bodu A trva souprave 6:58 min na treti rychlostni stupen ze sesti. To je na plose 240*120 cm docela slusny pocin. :mrgreen: Souprava ale musi byt vyhradne z vozu Kuehn, nebot vozy od Tilliga se pro mne stavaji nocni murou. Ale o tom pisu v jinem vlakne. :-) Fotky a videa sem zatim nemam jak dostat, nebot notebook odesel do vecnych lovist a na nakup noveho neni cas, bo se mi nechce kupovat na blind pres internet :-D A taky jsem nakonec zasterkovat navestidla v koncove stanici, ten odpudivy plast tam byl jako pest na oko. Jeste budu muset dokoncit silnici v obci do finalni podoby :mrgreen:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 09 čer, 2019 11:55 am
od Jiri Dvoracek
D píše:Trixt: Když už moci mermo chceš použít modul vratné smyčky, tak stačí jen jeden:
trixt-smycky.jpg
trixt-smycky.jpg (9.85 KiB) Zobrazeno 5846 krát


Jjjjr (Jak jsem jiz jednou rekl), tak jsem byl nucen si poridit novy notebook. Pri placeni v obchode jsem uronil nejakou tu slzu, kdyz jsem si predstavil, kolik by za to bylo masinek :mrgreen:
Ale teda slibena fotka hotove dvoukolejky a slibene video, aby bylo videt, ze to jezdi. Koleje jeste nejsou pevne uchyceny a zasterkovany :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=9wTPHU- ... e=youtu.be

WP_20190609_002.jpg

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: ned 09 čer, 2019 3:21 pm
od Trixt
Ahoj, vidím, že jsi to nevydržel a osadil na zkoušku smrky rovnou do montážní pěny. :) Jinak kolejiště vypadá moc pěkně, jen bych byl pro foto trochu ve větším rozlišení. ;)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 8:45 pm
od Jiri Dvoracek
Trixt píše:jen bych byl pro foto trochu ve větším rozlišení. ;)


Tak specialne pro Tebe :-) Prvni je pokus o vodu a druha je momentka z nadrazi, akorat budu muset opravit ten nazev stanice. Je to tam spatne a krive nalepene :mrgreen: :mrgreen:

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 9:30 pm
od Trixt
Voda, toho se bojím, ale k ní mám naštěstí ještě daleko. ;) Jinak moc pěkná momentka z nádraží a je fakt, že i to rozlišení je o trochu lepší. :)