Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 23 srp, 2016 7:58 pm

sidlo píše:Dekodery - pokud jsou to ty od digi-cz, tak bych se obrátil na výrobce, mají velmi dobrou technickou podporu.


Jsou to presne ty :-) Obavam se, ze chyba bude fakt asi ve me :mrgreen: Takze mi ani technicka podpora nebude k nicemu :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Fox » úte 30 srp, 2016 6:24 am

Prosímtě - jeden dotaz úplně mimo mísu... Na rajčeti z počátku stavby SN byla fotka úpravy IBWčka pomocí kolejových spojek. Tuhle úpravu jsem nikde publikovanou nenašel, můžeš dát link, nebo nějaké informace? Díky předem.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 31 srp, 2016 7:43 pm

Tak pratele, kamaradi :-D

Zjistil jsem, ze mam asi fakt nas...o v rukach :-) :mrgreen: Zkusil jsem vsechno mozne a nemozne a nakonec mi jako nejvhodnejsi varianta prijde s otocenymi prestavniky od MTB (viz obrazek), nechci mit proste zadne draty pod zakladni deskou a tohle mi prislo jako dobry napad. Funguje to paradne, jazyky prilehaji uplne na doraz a drzi to jako pribite :mrgreen: Ale zase se tu objevil samozrejme problem :mrgreen: Behem zkouseni (nastavil jsem to na 3mm a na dekoderu jsem to dal na 4) jsem si asi odrovnal dva dekodery (DS64 od Digitraxu). Nemaji ty prestavniky nejaky velky odber proudu a nebo nevite, cim by to mohlo byt? Nebo mam ty dekodery radeji jeste externe dobijet pomoci FZ1? Ze bych mel fakt porad takovou smulu? To uz snad ani neni mozne :mrgreen: :mrgreen:
Přílohy
Prestavniky.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod hopeter » stř 31 srp, 2016 8:21 pm

Přestavníky od MTB používám k plné spokojenosti. Zatím pouze analog a odběr jsem neměřil. Zdvih pro TT taky používám 3 mm. Jestli ti to pálí dekodér tak zkus měkčí brko nebo "zetko" na táhlo. Já používám ocelovou strunu 0,6 mm ( v prodeji modelářských potřeb ). Přestavníky mají spínače v koncových polohách , dokud na ně jezdec nedojede tak ho nic nezastaví... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 31 srp, 2016 8:27 pm

Strunu mam taky 0,6mm :-)

Mohl by jsi debilovi vysvetlit, co je mysleno tim zetkem na tahlo? :-D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Barbucha » stř 31 srp, 2016 8:52 pm

Zalomit ho do tvaru "Z", jako kompenzaci.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod hopeter » stř 31 srp, 2016 8:53 pm

Nepojmenovaný 1.jpg
Nepojmenovaný 1.jpg (4.7 KiB) Zobrazeno 6556 krát


Na táhlu naohýbáš tvar dle obrázku ( jeden nebo druhý ... ). Princip je v tom, že to funguje jako pružina a ochrání to například převody serva apod. Používá se to hojně u leteckých modelů pro případ havárie.
Stačí to takhle... :wink: :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod michal_n_cz » stř 31 srp, 2016 8:58 pm

Jiri Dvoracek píše:Behem zkouseni (nastavil jsem to na 3mm a na dekoderu jsem to dal na 4) jsem si asi odrovnal dva dekodery (DS64 od Digitraxu). Nemaji ty prestavniky nejaky velky odber proudu a nebo nevite, cim by to mohlo byt? Nebo mam ty dekodery radeji jeste externe dobijet pomoci FZ1? Ze bych mel fakt porad takovou smulu? To uz snad ani neni mozne :mrgreen: :mrgreen:

Jak to máš zapojené? Odpálil se dekodér hned nebo to pár krát zafungovalo a odešlo to postupně?
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 31 srp, 2016 9:02 pm

Zapojene to mam normalne na tri draty. PZ1, PZ2 a COM+ . J, K a sdrcovku jsem tam zatim nedaval. :mrgreen: Chvilku to cvakalo, prave proto vim, ze to krasne prestavuje. A pak se z nej zakourilo a bylo po prdeli :mrgreen:

Zkusim to teda zalomit do toho zetka, to bych mohl zvladnout :mrgreen: Jeste mam par dekoderu na vyzkouseni, nez si z ameeeriky objednam dalsi :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jirka_US » čtv 01 zář, 2016 4:56 am

Jiri Dvoracek píše:.... Nebo mam ty dekodery radeji jeste externe dobijet pomoci FZ1? ....

Za pokus to stoji, u FZ1 kladny pol (krajni svorka u znaku "masinka", ovladac vytocen doprava) je pripojen na AX2, zaporny pol na AX1, viz manual str.3, bod c.2.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Fox » čtv 01 zář, 2016 6:00 am

Pozor na relativně vysoký odběr - výrobce uvádí 150mA. Já to měřil a při 12Vss to za chodu bere asi 70-80mA. Odběr se asi zvětší při zátěži a pokud nerozepnou koncáky samozřejmě. Musíme tedy pro návrh počítat s údajem výrobce. Pokud máš osazeno např. 5 výhybek a po zapnutí je systém chce najednou všechny přestavit, teče přes dekodér 5x150=750mA a to je už relativně hodně. PArametry výstupů a jejich zatížitelnost neznám - co se týče Digitraxu (a LocoNet obecně) doporučuji se obrátit na Honzu Merhauta (HonzaM).

Dle fotky bych pružnost táhla řešil vedením shora (jako obrácené U). Tím na zahnutém konci u výhybky docílíš požadované pružnosti. Jinak obecně k MP1: po prvotním nadšení jsem pořídil 25ks a z nich byly 4 vadné (dosti vysoká Failure Rate :D, asi jsem měl smůlu na vadnou sérii). Měl jsem v plánu je montovat zespodu a bylo to mechanicky dost náročné na přesnost (Tvoje řešení shora je o mnoho lepší). Nicméně: pro kolejiště jsem nakonec použil želvy (Tortoise - Circuitron).
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jirka_US » čtv 01 zář, 2016 12:20 pm

Fox píše:Pozor na relativně vysoký odběr - výrobce uvádí 150mA. Já to měřil a při 12Vss to za chodu bere asi 70-80mA. Odběr se asi zvětší při zátěži a pokud nerozepnou koncáky samozřejmě. Musíme tedy pro návrh počítat s údajem výrobce. Pokud máš osazeno např. 5 výhybek a po zapnutí je systém chce najednou všechny přestavit, teče přes dekodér 5x150=750mA a to je už relativně hodně....

Tomu lze zabranit vhodnym nastavenim dekoderu DS64, kdy jednotlive dekodery spinaji s urcitou casovou prodlevou ( u kazdeho dekoderu jina).
Fox píše:... PArametry výstupů a jejich zatížitelnost neznám - co se týče Digitraxu (a LocoNet obecně) doporučuji se obrátit na Honzu Merhauta (HonzaM).

HonzaM pouziva k ovladani sbernici LocoNet, Jirka se rozhodl pouzivat DCC sbernici....Nicmene ve skrytaku mohl celkem vyhodne vyuzit automaticke staveni vlakovych cest i bez pouziti SW, ktere nabizi DS64.Tj jakmile se rozjede souprava a projede optickou zavorou (popr jinym senzorem/detektorem, ale toto je reseni za ca.10Kc) tak se automaticky prestavi vsechny vyhybky pro danou soupravu. Ovladani pomoci ovladace zustava, ale staci nastavit jen jednu ("top" adresu) adresu, neni tedy treba cvakat vsechny adresy v "ceste". Nicmene pro tento ucel ve "SN" je vhodnejsi pouzit klasicky prestavnik z duvodu casu prestaveni vyhybky.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 01 zář, 2016 6:57 pm

Fox píše: Dle fotky bych pružnost táhla řešil vedením shora (jako obrácené U). Tím na zahnutém konci u výhybky docílíš požadované pružnosti.


To jsem puvodne zamyslel, ale bal jsem se, aby nebyl ohrozeny prujezdny profil :-) Vyzkousim.

Jirka_US píše:Nicmene ve skrytaku mohl celkem vyhodne vyuzit automaticke staveni vlakovych cest i bez pouziti SW, ktere nabizi DS64.Tj jakmile se rozjede souprava a projede optickou zavorou (popr jinym senzorem/detektorem, ale toto je reseni za ca.10Kc) tak se automaticky prestavi vsechny vyhybky pro danou soupravu. Ovladani pomoci ovladace zustava, ale staci nastavit jen jednu ("top" adresu) adresu, neni tedy treba cvakat vsechny adresy v "ceste". Nicmene pro tento ucel ve "SN" je vhodnejsi pouzit klasicky prestavnik z duvodu casu prestaveni vyhybky.


Chlapci, tak se tady trosku uklidnime. Ja su zatim rad, ze to pomoci videa na youtube tu DS64 zapojim a na programuju. Nechtejte po mne hned zazraky :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 17 zář, 2016 8:29 pm

Zdravim panove,

tak jsem se trosku zrekreoval a prohral kosticky a je na case s tim trosku pohnout. Navstivil jsem tady jeden takovy krouzek a vubec jsme s tim taky nepohli. Takze serva a jejich dekodery a zakladnove stanice pujdou do sveta a prikoupim prestavniky MTB a dekodery DS64 od digitraxu. Zalomim tu strunu do zetka, pripojim trafo FZ1 a to by bylo, aby to nebylo. Druhe SN uz pak bude sranda, bo to bude kopie toho prvniho :-D A pak uz je jenom spojim pres spiralu a bude zprovoznena hlavni trat :mrgreen: O tom se tak krasne a jednoduse pise :D :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 18 zář, 2016 8:53 pm

Tak hlasim, ze SNA uspesne zapojeno. Byly prodlouzeny struny od vyhybky k prestavniku a jeste zalomeny do Zetka a vse funguje tak, jak ma, dokonce i bez FZ1 :-) Akorat skoda tech 3 odpalenych DS64, ale chybama se clovek asi fakt uci :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků