Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod DannyK » ned 10 čer, 2012 10:08 pm

MF: Nikdo ti nic nebere. Nechceš, doufám, naznačit, že téma Zadní Třebáně ztvárňuješ v brožuře? :wink: To, mimochodem, už nabízel před lety nebožtík Zuska.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 čer, 2012 5:44 am

DannyK píše:MF: Nikdo ti nic nebere. Nechceš, doufám, naznačit, že téma Zadní Třebáně ztvárňuješ v brožuře? :wink: To, mimochodem, už nabízel před lety nebožtík Zuska.


Jenže já ještě nejsem nebožtík :lol: No,chtěl bych vidět zpracování,stanice je velmi zajímavá.Já jsem ji zpracoval,jako tradičně dle svého. :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 11 čer, 2012 3:09 pm

Zdravim panove,

takze jeste jedna mala zmena a sice nadrazi na vedlejsi trati jsem doplnil o dve kuse koleje, abych mel kam schovat motor a nebo lokomotivu. Vzhledem k tomu, ze jiz nic nenamitate, tak bud jsem to temer zdokonalil a nebo jsem Vas spise znechutil svymi otazkami a poznamkami.

Takze se pujdu pomalu venovat krajine a musim si dat dohromady rozpocet, kolik mne to vlastne bude stat :D :D

Kdyby Vas jeste cokoliv napadlo, budu rad.

Jiri
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » pon 11 čer, 2012 4:27 pm

Tu remízu rozhodně nenapojuj tam, kde ji máš :), vytáhni ji z jedné z krajních kolejí. Ideálně z té, která není dopravní.

Osobně si myslím, že to nejlepší ti navrhl Lajblt. Ten plánek je prostě někde jinde... Ale je to na tobě.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 11 čer, 2012 6:03 pm

Takhle nejak to bylo mysleno? 8)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » pon 11 čer, 2012 6:29 pm

Záleží, pro jaký stroj bude remíza sloužit. Píšeš-li o motoráku/lokomotivě, tak asi pro lokálku. Pak by měla být spíš na straně lokálky, i když u tak malé stanice je to celkem jedno. Ale tam, kde ji máš, je zbytečně daleko od stanice na dlouhé koleji. Ale záleží, jaký je účel jednotlivých kolejí. Chápu, že je to kvůli oblouku ve stanici, tam je problém vůbec ještě uvnitř něco vytáhnout.

Pokud má sloužit pro lokálku, pak může být stejně dobře i v koncové stanici. Pokud je to pro stroj vlečky (loko), pak může být i na vlečce...

Kde bude ve stanici budova? Přístup k ní? Přístup ke skladišti? Z vnitřní strany to bude asi celkem složité a násilné...

Moc se mi nelíbí ani napojení vlečky. Viděl bych ji spíš napojenou tam, kde máš teď remízu a remízu napojit do té samé koleje jinak. Tak bude celá ta kolej manipulační, i se skladištěm a bude to mít hlavu a patu. Oblouk stanice bych trochu narovnal a využil celou šířku panelu. Tím se ti zvětší i vnitřní oblouk a lépe tam někam napojíš remízu...

Stále tvrdím, že plánek od lajblta je o řád jinde, ten tvůj takový "nic moc".
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » pon 11 čer, 2012 6:41 pm

Když už jsi provedl tuto úpravu, jak by to dopadlo, kdybys celou vlečku do lomu napojil ne do traťové koleje, ale do té, co vede k remíze, hned pod výhybku ve stanici?

Jinak taky zastávám názor, že lajbltovo řešení bylo lepší. Sice se k němu přibližuješ, ale jseš ještě hodně daleko. Co tě vede k tomu nepřijmout ho? Absence toho viaduktu? Nebo nutnost větší viditelné části trati? Z mého pohledu je trať vedená v nižší úrovni souběžně s nádražím taková nějaká vyumělkovaná, i když je vidět na mnoha kolejištích. Já to ale nezastávám. Ovšem, je to jen můj názor. Každopádně, jseš nějak hrrr. Už víš, jak na kolejišti budeš jezdit? Jen abys nezjistil, že ti tudle chybí kolej a támhle to chtělo nějakou vlečku apod.

Vidím, že mne radekkrupka předběhl. :lol:
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » pon 11 čer, 2012 6:43 pm

Jinak viadukt můžeš mít na kolejišti klidně také, nemusí přece vést přes trať? Většina viaduktů ve skutečnosti přece vede přes nějaké hluboké údolí - se silnicí, řekou, nebo jen tak přes rokli?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 11 čer, 2012 9:07 pm

Tak jsem to upravil, snad uz to bude v poradku. Jinak, co se tyce planku od labjta, tam se mi nelibi to nadrazi, i kdyz je asi vice modelarske, nez to moje a je tam taky malo viditelne treti. V podstate jenom tri nadrazi a lokalka, kde do nadrazi smeruje jeste ke vsemu jenom uplne rovna kolej. Vim, ze to kreslil hrozne na rychlo a asi to nebyl zamer. :) S tim viaduktem jeste popremyslim a asi si tam udelam nejaky potok s vodnim mlynem a tu dvoukolejku zakryju. Jinak budovy jsou na kolejisti ciste orientacni, jeste neni nic na pevno, krome toho lomu a tocny :D :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod DannyK » pon 11 čer, 2012 11:43 pm

Ježišmarja, stanice přes skoro 240°???
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » úte 12 čer, 2012 7:36 am

Jiri Dvoracek píše:a) ohledne casu - vzhledem k tomu, ze pracuji sam na odlehle venkovske farme, kde mou jedinou vyplni volneho casu je televize a Internet, predpokladam, ze ho budu mit spoustu a hlavne v zime, kdy tady neni do ceho pichnout :D

e) rozpocet - V prvni fazi projektu, cili polozeni a zapojeni koleji a veskere elektroniky a hrube krajiny vcetne domecku pocitam s castkou 3000 az 3500.

Jiří to je paráda, že budeš mít dostatek času na stavbu, už jen trpělivost a mohl by to být úspěšný projekt :wink:

Ohledně rozpočtu....no jak tak koukám na ten počet výhybek a návěstidel, tak se obávám, že těch 3000 liber ti spíš vezmou jen samotné komponenty DCC, myšleno pro kompletní ovládání PC. Jak vlastně chceš kolejiště řídit?

Ohledně plánku:
- hlasuji pro hlavní stanici od Lajblta
- souhlasím s DannyK, že ta U stanice je hrozná - co kdybys jí úplně vypustil a místo ní měl krásnou širou trať do koncové stanice? Samozřejmě bys tam vzadu zřídil "odbočku" vlečky do lomu se zastávkou.. a třeba by se tam našel konečně i prostor pro ten vysněný most :P
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 12 čer, 2012 10:47 am

Ahoj Chameleon me předběhnul.
Na odbočnou stanici bych se vykašlal, pokud chceš mít tři různé tratě, udělej odbočku ze širé trati.
Já bych oželel koncovou stanici včetně celé (beztak krátké) koncové tratě a na přístavku bych udělal zastávku s nákladištěm (krytou mechanickými návěstidly) na jednokolejné trati do smyčky. V nákladišti by též odbočila vlečka do lomu. Případně regulérní jednoduchou mezilehlou stanici (místo skrzté výhybny)
Co se týká hlavní stanice, Lajblt ji narhnul pěkně. Tato stanice bude středem všeho dění, proto je škoda kazit ji zbytečně krátkými kolejemi a ostrými oblouky na dvoukolejce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 12 čer, 2012 7:13 pm

Dobry pozdni vecer panove modelari,

tak jsem dnes opet navstivil nejblizsi obchod modelove zeleznice a dostali spoustu noveho zbozi. Mimojine i foliaz na vodopad a nadherne tapety s elektrarnou a uhelnymi doly v pozadi. Co si vice prat, ne? :D Ale ne, ted teda k tematu. Vzal jsem si k srdci, ze se Vam teda tolik libi ten navrh od Lajblta , tak jsem stanici prepracoval tak, aby se co nejvice podobala tomu jeho navrhu. Tak snad uz to bude dobre. Myslim, ze i stanicni koleje maji dostatecnou delku. Co se tyce vedlejsi stanice, tak jsem se snazil vyuzit cely oblouk a remizu jsem presunul na druhou stranu, aby byla na vytazne koleji pro lokalku a vlecce jsem pridal jednu kolej a ma ted dve a obe jsou zausteny do prvni stanicni koleje, jenz bude tedy manipulacni. :) :) Tak snad uz na kolejisti neni zadna nelogicnost a nebo provozni nespravnost. Jeste jednou dekuju za vsechny napady a rady.

S pozdravem

Jiri
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » úte 12 čer, 2012 8:49 pm

Jiří,vidím velkou snahu,ale zatím nejlepší nástřel kolejiště byl od kolegy lajblta :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod D » úte 12 čer, 2012 9:50 pm

Jiri Dvoracek:
  1. Všechny tři remízy máš špatně napojené do stanice:
    • ve velké stanici ti zbývá jen jedna dopravní kolej pro vedlejší trať
    • v malé odbočné stanici zaúsťuje remíza do dopravní koleje, bez zázemí
    • v koncové stanici také
    Proč by měla být v každé stanici remíza?
  2. Vedlejší trať v hlavní stanici a v koncové stanici vjíždí přes zhlaví jen výhybkou do odbočky. Normálně se tomu stavitelé tratí vyhýbají.
  3. Dvojité křížení vedle kolejové spojky v pravém zhlaví velké stanice je zbytečné. Spíš se soustřeď na dostatek prostoru před tunelem, abys mohl před něj zapíchnout bílo-modrý kolík pro objíždějící lokomotivy.
  4. Kudy povede k výpravní budově silnice? Ke skladišti, rampě a depu?
  5. Železniční most přes železnici? To se v reálu moc často nevidí. Volil bych prodloužení tunelu, aby nadjetí nebylo vidět.
  6. Co ta kraťoučká kolej v malé odbočné stanici? Tam se odstavuje lokomotiva? Na odbočnou stanici jsou tam krátké koleje.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: carter88 a 18 návštevníků