Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod fíha » čtv 07 čer, 2012 9:59 am

milan ferdián:Takto to bylo od počátku.A to jsme tu měli depa dvě.Obě do dopravnívch kolejí.Jo,Meziměstí.Ale jinak máš pravdu.
fíha
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 02 pro, 2011 6:18 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » čtv 07 čer, 2012 10:16 am

Stanice Meziměstí,za I.republiky velmi důležitá přechodová stanice.Zde došla i elektrifikace z Německa.Tvarově tato stanice je velmi zajímavá,triangl.Jenomže povídání o této stanici patří spíše do tématu historie :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod fíha » čtv 07 čer, 2012 11:16 am

milan ferdián:Jo jo.Já jen reagoval na to depo.
Jinak mne toto období u nás chytlo.Pytlíkuju kolejiště do tohoto období v elektrifikaci.Vím že jsem si ušil na sebe bič.Inspiraci mám na http://www.rbd-breslau.de/ , http://www.zackenbahn.de/.
Tím bych naši diskuzi radši ukončil ať nezabírám místo původnímu tématu. :wink:
fíha
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 02 pro, 2011 6:18 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 07 čer, 2012 8:45 pm

Zdravim panove,

predem bych Vam chtel podekovat, za vsechny rady a tipy, co jste mi zatim dali. Ocividne mne ceka jeste hodne prace, ale verim, ze i s Vasi pomoci se doberu do zdarneho konce. Co se tyce tech podpurnych materialu, tak velice rad se na ne podivam, muj email je jiricek09@email.cz. Co se tyce toho nemeckeho e-shopu, tak uz mne to taky napadlo, ze by mohli byt flexibilnejsi, ale vzhledem k tomu, ze bych rad mel cele kolejiste v provedeni CD, tak to asi necham na brachovi a on mi to pak bude preposilat do UK. Jinak s tim stehovanim to bude orisek, ale sestrojil jsem si na to kryt pro prepravu a budou to dva kvadry ve velikosti 240x120x80 cm. Takze bysme to do Transitu meli v klidu nacpat.

Tim padem se dostavam i k te otazce ohledne epochy. Sice si nejsu jisty, ale mela to byt dle mych dostupnych informaci soucasnost, cili V. Na hlavni trati bych rad videl lokomotivy rady 363, 350 ci popripade i radu 380 u osobni prepravy s max 4 rychlikovymi vozy, a 363, 242 a 230 u nakladni dopravy. Co se tyce osobni dopravy na vedlejsi trati, tak samozrejme preferovanou radou je 750 eventuelne 478 a to jak u osobni s max 3 vozy, tak i u nakladni dopravy. Jinak bych tam mel rad i elektrickou jednotku rady 560, pokud se mi ji podari sehnat. Na lokalce a vedlejsi trati bych rad provozoval i motorove vozy rady 842 ci 810. Na posun pak rady 704, 731 a nebo 742. Takze snad jsem tu epochu trefil dobre.

S pozdravem Jiri Dvoracke
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » pát 08 čer, 2012 7:35 am

Jiri Dvoracek píše:Co se tyce toho nemeckeho e-shopu, tak uz mne to taky napadlo, ze by mohli byt flexibilnejsi, ale vzhledem k tomu, ze bych rad mel cele kolejiste v provedeni CD, tak to asi necham na brachovi a on mi to pak bude preposilat do UK.

I německé eshopy mají v nabídce české předlohy. Jednoduše proto, že i němečtí modeláři je kupují. Bavíme se tedy o fabrikách, ne o českých malovýrobcích. I když ani to není vyloučeno, pokud je to pro němce atraktivní model.

Třeba http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/ Nevím, zda zasílají do UK...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 08 čer, 2012 10:55 am

Dobra, kouknu na ten jejich eshop, ale myslim, ze to necham na ceskych obchodech. Je nutne podporovat tuzemske HDP :D :D

Jinak jsem tedy znovu prekopal planek, tedy zejmena napojeni tocny na hlavnim nadrazi a take napojeni vlecky, lokalky a vedlejsi trate do nadrazi na vedlejsi trati. 8) Snad jsem to nerekl dost komplikovane, je to se mnou asi fakt tezke.

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » pát 08 čer, 2012 12:31 pm

Ahoj Jiří,

neznám tě, ale vypadá to, že jsi ve vláčkách začátečník (či dlouholetý fanda, ale plánuješ první větší kolejiště). Pokud v Anglii pracuješ a jsi mladý, tak bych s tím plánem byl hodně opatrný.
Pokud ale jsi důchodce v Anglii a pobíráš rentu, tak pak má větší kolejiště smysl - důchodci mají supr výhodu v tom, že mají spoustu času (no snad mě místní neukamenují) :P
Tvůj návrh je velký projekt, u kterého bych měl v tvém případě obavy ohledně:
- času (bude to trvat straaašně hodin) - zbyde ti čas na rodinu, další koníčky?
- šikovnost - zvládneš napoprvé 100% práci? Jak pak budeš časem opravovat/předělávat skryté části?
- peníze atd neřeším, ikdyž v případě nezdaru by tě třeba ta velká částka za tento projekt mohla mrzet, peníze jdou investovat i jinak
- smysl projektu - tratě vedou od někud někam, u tvého návrhu mi to spíš připadne jako bezmyšlenkové umístění tratí a stanic

Znáš mistra Carla Arendta? Mrkni na http://www.carendt.com a během pár večerů procházej uvedené mini-layouty, pro začátečníka na vyzkoušení to jsou ideální věci :wink:

Ale jak píšu, neznám tě, a třeba tě teď zbytečně podceňuji a zrazuji od projektu - v tom případě se omlouvám...

Každopádně něco jsem ti rychle načrtnul - jen koncepci - jak bych postupoval já na tvém místě, kdybych měl tolik prostoru... (teda já bych předně ještě se zamyslel nad měřítkem, raději bych volil N.. :wink: ačkoliv dělám TT. Z důvodu, že 2-kolejka potřebuje dlouhou stanici, aby trochu vypadala)

Hlavní myšlenkou je práce v etapách, kvůli minimalizaci krajiny (je drahá) a přístupnými skryťáky, s postupným přidáváním tratí - když tě to bude stále bavit a práce ti půjde od ruky..

Etapa I.
- minimum krajiny (nižší investice peněz a času)
- základ 2kolejné tratě stylu Skryté I. -> Hlavní N. -> Skryté II. -> a zpět
- vše v nivelitě 0
- všude přístup (pro opravy, ladění, atd)
Jiri_etapa_I.jpg


Etapa II.
- přidání vedlejší tratě, začlenění do hlavní stanice, přidání obslužného depa
- zakrytí skrytého nád., rozvinutí krajiny, dostavba koncové staničky
Jiri_etapa_II.jpg


Etapa III.
- prodloužení trati do další stanice
- dokončení projektu
Jiri_etapa_III.jpg


Je to jen návrh. Samozřejmě jakou cestou se vydáš ty, to je jen na tobě :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 čer, 2012 12:40 pm

Jiří (chameleon),ty máš talent.Já už to tvrdím dávno.Uvidíme co na to Jiří (Anglie). :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » pát 08 čer, 2012 1:06 pm

milan ferdián píše:Jiří (chameleon),ty máš talent.Já už to tvrdím dávno.Uvidíme co na to Jiří (Anglie). :wink:

Milane to je jen idea, která může být i díky geometrii nerealizovatelná... :roll: Aby se to dotáhlo do konce a nějak to vypadalo a fungovalo, na to je třeba profíka nejlépe tvého formátu, na to nemám.. :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 08 čer, 2012 3:06 pm

radekkrupka píše:
Jiri Dvoracek píše:Co se tyce toho nemeckeho e-shopu, tak uz mne to taky napadlo, ze by mohli byt flexibilnejsi, ale vzhledem k tomu, ze bych rad mel cele kolejiste v provedeni CD, tak to asi necham na brachovi a on mi to pak bude preposilat do UK.

I německé eshopy mají v nabídce české předlohy. Jednoduše proto, že i němečtí modeláři je kupují. Bavíme se tedy o fabrikách, ne o českých malovýrobcích. I když ani to není vyloučeno, pokud je to pro němce atraktivní model.

Třeba http://www.modellbahnshop-sebnitz.de/ Nevím, zda zasílají do UK...


Tihle určitě: http://lokpavillon.de/
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 08 čer, 2012 4:13 pm

Tihle určitě: http://lokpavillon.de/[/quote]

Dekuji mnohokrat za ten odkaz, stranky jsou to perfekni.


Co se tyce odpovedi na Vase otazky, takze
a) ohledne casu - vzhledem k tomu, ze pracuji sam na odlehle venkovske farme, kde mou jedinou vyplni volneho casu je televize a Internet, predpokladam, ze ho budu mit spoustu a hlavne v zime, kdy tady neni do ceho pichnout :D
b) sikovnost - to je tak asi jedina vec, o ktere i ja trosku pochybuju, ale jiz jsem mel kolejiste a fungovalo na svoji dobu docela obstojne, tak jsem si rikal, ze kdyz uz mam zacit stavet nove, tak at to stoji za to. Mozna je to velky projekt, ale mam tady smlouvu jeste na par let a k dispozici velkou byvalou staj a vybavenou dilnu, tak by byla skoda toho nevyuzit, ne? :) Az se budu chtit vratit do CR, tak mam u babicku nepouzivanou garaz, takze to supnu tam. Kamarad stolar mi na to vyrobi specialni prevozni kryt, panel bude rozdelen na dva obdelniky o rozmerech 240x120 cm a ty Transitem prevezeme. :D
c) planek - no chapu, ze nejsu modelar a ani muj model neodpovida uplne realite. Vas navrh vypada dost dobre, ale mne by tam chybel viadukt pres dvoukolejnou trat a nemoznost posilat rychliky z hlavni trati do vedlejsiho vetsiho nadrazi, protoze by museli jezdit uvrati. A taky nejsem fanda vratnych smycek :D (protoze je stejne neumim zapojit) Jenom jsem potreboval vedet, co by se na tom mem planku dalo vylepsit a co je tam uplne nelogicke a do oci bijici :D Jinak, ze trat vede od nikud nikam mi, jako modelari amaterovi, nejak zasadne nevadi :D
d) zmena meritka - o tom jsem vubec neuvazoval, N mi prijde moc male a HO velke, tak jsem zvolil zlaty stred, se kterym mam jiz zkusenosti a mam i neco doma :D I kdyz nevim, jak dlouha by mela byt stanicni kolej, aby to nejak vypadalo, tak myslim, ze 140 cm (z toho 100 cm ostrovni nastupiste) od vyhybky k vyhybce by melo byt dostacujici.
e) rozpocet - sice vim, ze by se penize dali investovat i jinak, ale nevim, cim bych si tady vyplnil volny cas, ktereho mam spoustu a tohle mi prislo jako velice rozumny napad. V prvni fazi projektu, cili polozeni a zapojeni koleji a veskere elektroniky a hrube krajiny vcetne domecku pocitam s castkou 3000 az 3500. Nakup samotnych vozidel bude pak samostatnou kapitolou a bude zaviset od toho, co se mi bude prave libit. Na testovani jsem zvolil jeden kus lokomovity rady 750 a 4 rychlikove vozy, abych mohl v klidu projet kolejiste a odstranit vznikle chyby a nesvary.
f) pristup ke skrytym castim - cely panel ma po stranach a vpredu odklapeci kryt na pantech, jenz mi umoznuje se dostat kamkoliv odkukoliv, takze v tomto bych to nevidel jako problem.

Takze dekuji za rady a ocekavam dalsi navrhy :) Jinak jeste jednou dekuju za ty tipy na eshopy, je to od Vas strasne pekne, ze mi takto pomahate. Diky moc :oops: :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 čer, 2012 4:54 pm

Jednu věc nechápu,proč se tedy co jsi zde napsal,pouštíš do takového projektu,byť se jedná z tvého přání jen o ovály?Protože nelze ani navrhnout falešnou dvojkolejku,kde by se aspoň vlakové soupravy správně vracely,byť by byly otočené.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pát 08 čer, 2012 5:00 pm

V tom rozpočtu na stavbu krajiny výrazně přidej. Když si vezmeš, že foliáž 29x19 cm vyjde na 170-200,- Kč, k tomu nějaké stromy (i když si je vyrobíš sám, potřebuješ stejně něco na listí/jehličí), štěrk, patina...

Na hlavní trati, obzvlášť dvoukolejné, je délka staničních kolejí 140 cm (s tím, že užitečná délka bude o málo víc než 100 cm) hodně málo. Sice píšeš o čtyřvozových rychlících, ale nevypadá dobře, když ten rychlík zabírá celou délku koleje. Nehledě na to, že každá další kolej vyjde o 20-30 cm kratší. Takže pokud bude mít 1. a 2. kolej 100 cm užitečné délky, nebude moci na kolejích 3 a 4 ten rychlík ani zastavit, protože se tam nevejde... Zkusil jsem si tvou stanici nakreslit a bohužel to tak vychází.

Další věc, která bude nerealizovatelná, je ta odbočná stanice v oblouku, lépe řešeno její odbočné zhlaví. Pokud má jedna trať vystoupat o minimálně 60 mm (aby se pod ni vešla spodní elektrifikovaná trať budeš potřebovat ještě víc - cca 75 mm). A to na jednom metru kolejí neuděláš. Aby to bylo bez problémů sjízdné, nedoporučuje se víc, než 30%o, tj. 30 mm na 1m délky kolejí.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 08 čer, 2012 6:31 pm

To Milan Fenrdian: Ta falesna dvoukolejka mne taky napadla, ted jsem obdrzel od jednoho diskutujiciho spoustu planku kolejist, stanic a dalsich veci, takze to pres vikend nastuduju a cele to predelam, protoze s temi vratnymi smyckami to vypada fakt o dost lepe, v tom mate pravdu. :)

To Lajbit: Finta v te odbocne stanici je v tom, ze je cela ve vysce 50 mm a to vcetne vlecky do lomu, jinak by to samozrejme bylo nerealizovatelne. Mne slo spise o doporuceni, jak spravne zaustit jednokolejne trate a vlecku do jedne stanice. Co se tyce toho rozpoctu, tak je to samozrejme mysleno v GBP, za tu nesrovnalost se omlouvam, uz v korunach po tak dlouhe dobe neuvazuju :D Co se tyce delky koleji, tak kdyz je vezmu od nejvzdalenejsi, tak c.1 - 557mm, c.2 - 624mm, c.3 - 1414, c.4 - 1680mm, c.5 - 1248mm a c.6 - 996 mm, pocitano od vyhybky k vyhybce. Ma nejdelsi osobni souprava bude merit cca 1080mm, takze se mi vleze na tri ze ctyr hran ostrovniho nastupiste a jeste je tam slusna rezerva :)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 08 čer, 2012 6:58 pm

[quote="Jiri Dvoracek"]To Milan Fenrdian: Ta falesna dvoukolejka mne taky napadla, ted jsem obdrzel od jednoho diskutujiciho spoustu planku kolejist, stanic a dalsich veci, takze to pres vikend nastuduju a cele to predelam, protoze s temi vratnymi smyckami to vypada fakt o dost lepe, v tom mate pravdu. :)

Co se tyce toho rozpoctu, tak je to samozrejme mysleno v GBP, za tu nesrovnalost se omlouvam, uz v korunach po tak dlouhe dobe neuvazuju :D

Tak to jo,to by ses mohl s odřejnejma ušima i vejít. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků