Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod jirkan » sob 09 čer, 2012 12:19 pm

Vyzkoušej www.ben-model.cz, tam myslím obchodují celým světem.....
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 09 čer, 2012 4:33 pm

Zdravim panove,

opet moc dekuji za super rady a tipy, jak ke kolejisti, tak i internetovym eshopum. Vzal jsem si Vase rady k srdci a jednoduche ovaly jsem nahradil vratnymi smyckami. Vim, ze to bude asi znit blbe, takova otazka, ale prece jenom. Jak se to v pripade vratnych smycek resi s razenim souprav a nebo je jedno, kdyz vlak jede v obou smerech treba dve druhe tridy, jidelni vuz a prvni trida a ve druhem smeru taky? :) Jinak co se tyce zmen na kolejisti, tak krome zminovanych vratnych smycek jsem prekopal nadrazi na vedlejsi koleji. Snizil jsem pocet koleji a prepracoval zausteni vedlejsi trati, lokalky a vlecky. Tak snad to mam dobre. Co se tyce velkeho nadrazi, tak jsem zejmena pridal jednu kolej, ze ktere jsem udelal manipulacni a pripojil na ni tocnu. Pridal jsem take dve vytazne koleje a jednu jsem otocil, abych si prodlouzil ostrovni nastupiste. Delky jednotlivych koleji razene od shora jsou nasledujici. 1. kolej = 504mm, 2.kolej (manipulacni) = 628mm, 3.kolej = 1145mm, 4.kolej 1746mm, 5.kolej = 1832mm, 6.kolej = 1143mm a 7.kolej (nakladni) = 996mm. Vzhledem k tomu, ze bych rad jezdil ve slozeni lokomotiva + 4 osobni vozy, tak snad by ta delka koleji mohla stacit. Hranu nastupiste jsem si urcil na cca 1000mm.

Uz se tesim na Vase postrehy a doufam, ze uz budu konecne taky pochvalen :D

S pozdravem

Jiri
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » sob 09 čer, 2012 6:01 pm

Pokud se nepletu, tak pravá strana kolejiště bude u zdi. Tím bude horší přístup ke skryté smyčce. Počítáš s tím? To samé platí i o odbočné stanici a její pravé stravě. Čemu ovšem nerozumím, je odjezd z této stanice do smyčky. Kde, v které výškové úrovni je tato smyčka, most, dvoukolejka? A osobně bych lokálku v této stanici zaústil do prostřední a ne až do krajní koleje. Budeš potom moci odjet na lokálku ze dvou kolejí, takže třeba vykřižovat soupravy. A pokud by vlak jel na lokálku úvratí, pak se musí loko přepřáhnout na druhou stranu soupravy a následně provést zkouška brzdy, což nějakou dobu trvá i v reálu, takže po tuto dobu je jízda na lokálku nemožná. Ovšem k tomu by se měl vyjádřit spíš Milan.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 09 čer, 2012 6:24 pm

Zdravim,

to zalezi ciste na mne, jak to postavim ke ktere zdi. Ta garaz ma pak rozmery 7x5 metru, takze teoreticky muzu mit pristup ke kolejisti ze vsech stran. Pokud wintrack nelze, tak vsude je vyskovy rozdil minimalne 70 mm. Staci to? Co se tyce zausteni lokalky do prostredni koleje, tak o tom jeste pouvazuju, ale nevim, zda tam muzu hodit anglicana a nebo normalni vyhybku a nebo jak to vyresit aj s tou vedlejsi trati a tou vleckou.

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » sob 09 čer, 2012 6:38 pm

Jiri Dvoracek píše:... Pokud wintrack nelze, tak vsude je vyskovy rozdil minimalne 70 mm. Staci to?

Já se s wintrackem hádat nebudu. Jen jsem napsal, že jsem nepochopil, jak to tam má vypadat, a zatím to bohužel trvá. A proto jsem chtěl upozornit na možný problém. Můžeš alespoň popsat, jak jsou ty vrstvy nad sebou a jaké je u nich stoupání? Nebo zakreslit do plánku výšky? Ale samo, pokud jsi přesvědčen o tom, že je to v pořádku, pak ber můj příspěvek jako off topic.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » sob 09 čer, 2012 7:32 pm

Taky mi není jasné, která smyčka je nad kterou. Spolu s tím kouskem viditelné dvojkolejné trati (tu bych vynechal) bych řekl, že to nemůže vyjít.

Ad 70 mm: to je mezi temeny kolejnice? Pak je to dost málo. Odečti si výšku kolejnice, pražce a podložku - kolik ti zbyde?

Průjezdný profil v TT dle NEM: http://rak.grasski.net/rak-tt/ostatni/d ... profil.pdf
Tohle je ale opravdu minimum. Pro diesel min. 45 mm. Ovšem kolik má rvoje elektrická jednotka, to nevím...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 09 čer, 2012 8:42 pm

To Myspulin: Jeee, ja jsem to nemyslel nejak zle, ja jsem se Vas jenom ptal, jestli je 70 mm dost a nebo to mam predelat. Ted se k tomu bohuzel uz nedostanu, abych Vam to sem hodil ty planky s temi vyskami, ale snad behem zitrka :) Za to nedorozumeni se omlouvam, nechtel jsem se Vas nijak dotknout :oops:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » sob 09 čer, 2012 8:57 pm

Nijak si se mě nedotkl. Já se asi blbě vymáčknul. A jinak, tady se tyká. A k těm výškám, zítra přeci nezačínáš stavět, takže v poho.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » ned 10 čer, 2012 11:56 am

Co mě na tomto plánku pořád "tahá za oči" je to, že lokomotivní depo pro vedlejší trať je umístěno na druhé straně stanice než trať samotná. V reálu by to bylo dost velká provozní komplikace, protože lokomotivy přijíždějící na vlak/vracející se od vlaku blokují zhlaví hlavní tratě. Budeš provozovat taky nákladní dopravu? Pro tu postrádám jakékoli provozní zázemí, i když je to epocha V.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 10 čer, 2012 12:43 pm

OK, zkusim prohodit depo a tovarnu, snad se se mnou wintrack nebude chtit hadat :D A jake provozni zazemi tam postradate, pokud se muzu zeptat? Mne uz totic nic nenapada, co bych tam mohl pridat? Diky
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » ned 10 čer, 2012 3:03 pm

Pokud do stanice přijede nákladní vlak, jak se dostanou vozy do továrny? Pro vjezd/odjezd nákladních vlaků a manipulaci s vozy je ve stanici jediná vhodná kolej (ta na vnější straně). Pokud na ní bude stát náklad, zbývá vedlejší trati jediná provozní kolej.

Pro stanici téhle velikosti a určení by bylo vhodné mít alespoň 5 dopravních kolejí pro hlavní trať. Pro osobní vlaky 2 průjezdné + 2 objízdné/odklonové. Osobní vlaky, které stanicí projíždějí, jedou po kolejích 1 a 2 (přímé pokračování traťových kolejí), ty které tu zastavují na delší dobu, vjíždějí na koleje 3 a 4 (k vnějším nástupištním hranám). Nákladní vlaky by měly mít další dopravní kolej bez nástupištní hrany, na které mohou nechat odvěšené vozy pro továrnu nebo je zde naopak přibrat. Na manipulační kolej se totiž nesmí vjíždět přímo z tratě.

Pro vedlejší trať potom počítej další 2 dopravní koleje (pro možnost křižování). Depo potřebuje další manipulační kolej, která nesmí být zastavená vagóny. V depu potřebuješ stanoviště zbrojení naftou a pískem a taky pár kolejí pro odstavené osobní vozy vedlejší tratě (ale to poslední není podmínkou).

Koleje můžeš přidat jednoduše - tak, jak je to v některých nerekonstruovaných stanicích. Ostrovní nástupiště je jen jedno mezi kolejemi 1 a 2, u koleje 3 (blíž k budově) je jen "obyčejné" a kolej 4 nástupiště nemá (ta nejvzdálenější od budovy). Případně ostrovní nástupiště není vůbec (třeba u nás - Praha-Hostivař).
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » ned 10 čer, 2012 5:20 pm

Mezi lepením foliáže jsem zkusil něco navrhnout. Není tam nadjezd jedné trati nad druhou, ten se mi tam fakt nevešel. :) Vedlejší trať je pojatá spíš jako lepší lokálka. Ze stanice v rohu se lze vrátit zpět do skrytého nádraží mezi hlavní a rohovou stanicí nebo lze pokračovat do koncové stanice. Na vedlejší trati jsou užitečné délky kolejí 80-90 cm.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-01g3-3D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-01g3.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod DannyK » ned 10 čer, 2012 5:26 pm

A co takhle ztvárnit odbočnou trať na dvojkolejce jako zast/žst. Zadní Třebáň?
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » ned 10 čer, 2012 8:46 pm

DannyK píše:A co takhle ztvárnit odbočnou trať na dvojkolejce jako zast/žst. Zadní Třebáň?


Neber mi téma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 10 čer, 2012 9:00 pm

Zdravim panove,

kdybych vedel Tome, ze mi to cele nakreslite, tak jsem se nemusel ani snazit :D :D Jinak vzal jsem si od Vas jenom neco, a sice to depo a zausteni vedlejsi trate. Jinak jsem si dopredu hodil jeste dvoukolejku dolu pod nadrazi, abych se mel na co koukat :) Prihodil jsem tam i vysky, aby bylo jasne, co, kde, kam a proc. To zatoceni nadrazi se mi tam neveslo, ale alespon jsem protahl vsechny stanicni koleje o 332 mm, takze asi tak. Nechal jsem si tam lom a vedlejsi trat, i lokalku, kterou jsem na radu zaustil do druhe koleje, aby nemela jenom jednu.

Takze piste, komentujte a proste to vsechno, na co jste zvykli. Jsem vdecny za kazdou radu. Pak uz to jenom postavit :D

S pozdravem a pranim hodne uspechu do dalsiho pracovniho tydne

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JanoH0e a 10 návštevníků