Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 13 čer, 2012 7:21 pm

Dobry vecer,

zdravim. Vidim, ze cast diskuse byla asi smazana a ani se moc nedivim. Moc k tematu to nebylo. Co se tyce tech otazek, tak u remizy na vedlejsi trati jsem teda prodlouzil kolej a napojil ji na treti kolej a na druhou kolej jsem pridal jednu vytaznou. Prvni kolej bude manipulacni a bude slouzit k obsluze vlecky blizkeho kamenolomu. Pokud jde o napojeni vedlejsi trati do hlavni stanice, tak jsem to tedy prepracoval a pouzil verzi od lajblta a misto odbocky jsem tam hodil anglicana, tak snad to neni problem. Dvojite krizeni jsem zrusil, bylo tam opravdu zbytecne. Zhruba jsem navrhl nejake silnice a kousek prirody, ale je to jenom pracovni verze, takze nebrat uplne vazne. Zeleznicni most pres zeleznici si s dovolenim necham, i kdyz to teda asi neni moc modelove, ale mne se to tak libi. Zde predkladam k posouzeni moje zaverecne pracovni verze.

S pozdravem

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » stř 13 čer, 2012 9:35 pm

Dobrý večer Jiří,

vidím, že jste byl rychlejší. Zkusil jsem si vzít k srdci připomínky ohledně původního návrhu a předkládám zcela novou verzi návrhu. Základem je odbočná stanice na hlavní dvoukolejné trati, ze které vychází trať vedlejší, pro jejíž obsluhu je tu menší depo.

To je vybaveno rotundou o třech stáních, zbrojením naftou (na místě dřívějšího zauhlování), věží pro doplňování písečníků a administrativní budovou. Chybí tam olejárna, ale tu lze doplnit vedle písku. K obsluze zbrojení naftou je tu zásobovací kolej. Pro vjezd a výjezd slouží samostatné koleje napojené do strojové koleje staniční (10. kolej). K odstavení osobních vozů pro vedlejší trať slouží kolej 8a.

Hlavní trať má k dispozici 4 dlouhé dopravní koleje (směr zleva doprava je od začátku ke konci trati). Koleje 1, 2 a 3 mají užitečnou délku cca 170 cm, kolej 4 cca 140 cm. Kromě toho je možný vjezd z obou směrů i na koleje 6 a 8. Odjezd na hlavní trať je možný obousměrně z koleje 6, jedním směrem i z koleje 8. Nástupiště se zvýšenou hranou (550 mm nad temenem kolejnic) pro osobní vozy jsou u koleje 3 (jednostranné), oboustranná pak mezi kolejemi 1-2 a 4-6. Kolej 8 má klasické zpevněné nástupiště ze strany staniční budovy, přístupné úrovňovým přechodem z II. ostrovního nástupiště.

Vedlejší trať má k dispozici koleje 6 a 8 (~ 130 a 100 cm), přičemž je možný vjezd i na kolej 4.

Po výjezdu ze stanice hlavní trať klesá ve sklonu 10 promile (není to nutné, může být i v rovině), vedlejší trať stoupá se sklonem 25 promile, aby na druhém konci panelu ve výšce ~70 mm překřížila dvoukolejku po ocelovém obloukovém mostě a tunelem se dostala do vrcholové staničky. Ta má dvě dopravní (~ 100 cm) a jednu nakládkovou manipulační kolej pro místní lom. Na kusé koleji stojí remíza pro lokotraktor, zajišťující posum v lomu.

Koncová kusá kolej může být základem pro pokračování trati na další dva segmenty 120x40 cm, které dotvoří kolejiště do tvaru U.

Na kolejišti je točna, mimoúrovňové křížení dvou tratí, lom i dlouhé úseky širé tratě. :) Pokud bude někdo zkoumat, cože je to za podivné obloukové výhybky v kolejových spojkách dvojkolejky, pak vězte, že to jsou obloukové výhybky Peco HOm (CODE 75). Na rozdíl od HO-kárů na nás TT-čkáře bohužel Tillig dost dlabe a v tomhle ohledu je výběr více než žalostný. Věřím, že rozdíl výšky kolejnic cca 0,2 mm oproti Tilligu nebude na závadu a rozteč pražců nikdo zkoumat nebude. ;)

Přeji hezký večer.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-02d-3D2.jpg
_modely.biz-Dvořáček-02d-3D1.jpg
_modely.biz-Dvořáček-02d-2D.jpg
Naposledy upravil lajblt dne stř 13 čer, 2012 9:54 pm, celkově upraveno 6
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod DannyK » stř 13 čer, 2012 9:39 pm

No, Milan Ferdian to rozhodně není.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 čer, 2012 9:40 pm

DannyK píše:No, Milan Ferdian to rozhodně není.


Všichni se učíme :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod DannyK » stř 13 čer, 2012 9:41 pm

Chápu, ale stanice do ca 270° je i na mě moc.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » stř 13 čer, 2012 9:48 pm

Jirko není to ono, a silnicema jsi tomu nepomohl, spíš naopak :| Silnice na malém kolejišti je třeba dělat jinak, např:
- po silmici z hlavního do koncového nádraží to je 150m, ikdyž do kopečka - lepší jít pěšky než čekat na vlak
- silnice mezi nádražím a 2kolejkou taky špatně - pro optické oddělení je lepší využít porost (keře, stromky apod)

Jestli mohu radit, nech to teď uležet, třeba měsíc, v mezidobí procházej weby s kolejišti, hledej stavební postupy, jak má vypadat depo, vlečky, jak návěstidla, studuj digitál.... Zkrátka čas využij a po měsíci uvidíš spoustu chybiček sám, nemá to smysl vytvořit rychloplán hned teď. Pokud chceš začít stavět teď, bylo by lepší vybrat si třeba hotový plán Milana Ferdiána, nebo ho či jiného profíka požádat a nechat si ten svůj plán vyrobit na míru - vyhneš se chybám, které teď nevidíš ale které tě začnou štvát během stavby nebo hůře až dílo doděláš...neboť za pár měsíců toho o vláčkách budeš vědět 10x více... Nezlob se na mě za tyhle řádky, myslím to dobře a chci ti pomoct, sám jsem si tím prošel.... :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » čtv 14 čer, 2012 5:44 am

K plánku Jiřího:

Jak by třeba mohlo vypada depo, je vidět na posledním zveřejněném plánku milana
download/file.php?id=4165&mode=view
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 čer, 2012 7:35 am

Kolega lajblt.Doporučuji oddělit stromovou masou nebo oboustrannou kulisou,mezi vedením dvojkolejné tratě s křížením jednokolejné tratě a hlavní stanici.Klučina se učí :wink: .Pánové mám z vás velkou radost.

P.S.A našel jsem chybičku.Odkud budou cestující odjíždět z hlavní do koncové stanice :wink: :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod el_salamo » čtv 14 čer, 2012 7:36 am

Lajblt: Pěkný plánek, to řešení výhybek je zajímavej nápad :). Já bych trochu prodloužil tunel na vedlejší trati a schoval bych do něj krátkou výhybnu, aspoň na vykřižování MOS a v koncovém přidal ještě jednu kusou kolej pro skladiště a volnou skládku - vejde se tam?
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 206
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 14 čer, 2012 8:35 am

2 milan ferdián: Dík za pochvalu i za inspiraci, přiznám rovnou, že mě to umístění výtopny napadlo hned, jak jsem viděl tvou Zadní Třebáň. Stromečky jsem tam domaloval. Včera v noci už jsem na to neměl, už tak to vypadalo, že se uklikám k smrti. A o trojité kolejové spojce v oblouku se mi už skoro zdá. :)

Cestující do koncové stanice odjíždějí buď z II. ostrovního nástupiště mezi kolejemi 4 a 6 nebo ze zpevněného nástupiště u koleje 8. Předpokládá se samozřejmě podchod k nádražní budově. To už jsem psal v předchozím příspěvku. Ale je pravda, že tam to nástupiště nebylo vidět. ;)

2 el_salamo: Bohužel tam moc místa není. Koncovou stanici jsem rozšířil, včera jsem ji tak narychlo "odfláknul", jen abych se přesvědčil, že se tam vejde. Teď je tam opravdu remíza, koleje 1 a 2 jsou dopravní, kolej 4 manipulační, kolej 6 pro potřeby nakládky lomu. Výhybna v tunelu by zkrátila viditelnou trať a bylo by škoda toho oblouku v rohu.

Ještě jsem to celkově trochu učesal, přibyla krátká manipulační kolej 3a se skladištěm a pro potřeby depa odstavná kolej 12. Ale jinak už bych do toho asi nijak zásadně nehrabal, aby toho nebylo moc na malém prostoru.
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-02d-2D.jpg
_modely.biz-Dvořáček-02d-3D1.jpg
_modely.biz-Dvořáček-02d-3D2.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 14 čer, 2012 9:13 am

Tak ještě poslední změna na levém zhlaví hlavní stanice. Změněné vedení kolejí a výhybek je označeno červeně. 8. kolej má teď užitečnou délku ~ 130 cm, tedy stejně jako 6. kolej. Přidal jsem jí také samostatné odjezdové návěstidlo (předtím skupinové společně s 6. kolejí). Kusá kolej 8a pro odstavené osobní vozy vedlejší tratě je zrušena a nahrazena kusou kolejí v obvodu depa.

Snad mě admin nezabije, že sem nahrávám tolik obrázků. :)
Přílohy
_modely.biz-Dvořáček-02d2-2D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 čer, 2012 10:08 am

lajblt píše:Snad mě admin nezabije, že sem nahrávám tolik obrázků. :)


Proč,inspirace není dost nikdy :wink: Kluci mají z čeho vybírat.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 14 čer, 2012 12:28 pm

Taky přispěju. Berte můj návrh pouze jako ideovou skicu, neřešte prosím uspořádání stanici nebo zhlaví.
Kolejiště je jednoduší než původní návrh, chybí tam krátká lokálka s koncovou stanicí.
Středem celého kolejiště prochází "horský" hřeben, který rozděluje kolejiště na dvě pohledové části.
Zatímco zdola je vidět pouze dominantní odbočná stanice ze které vycházejí tratě. Dvoukolejka směrem vlevo záhy zmizí v tunelu pod kopcem, vpravo se prosmýkne úzkým údolím říčky na druhou "venkovskou" stranu kolejiště. Sice přitom také projede krátkým tunelem, ale pokud se stavitel chce kochat nadjezdem nad tratí, může tunel zrušit.
Jednokolejnou vedlejší trať čeká stoupání po stráních a úbočích hor. Poté co objede kopec, objeví se také na "venkovské straně kolejiště. Překoná údolí řeky po obloukovém kamenném mostě. Na druhé straně údolí je malá venkovská stanice. Kromě obsluhy blízkých vsí, slouží zejména ke křižování vlaků na vedlejší trati. Trať dále pokračuje do skryté smyčky.
Přílohy
J-Dvor.JPG
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 14 čer, 2012 1:07 pm

Panove modelari,

je od Vas moc pekne, ze se mi tolik snazite pomoct. Za vsechno moc dekuju. Planky od kolegy Lajblta jsou moc hezke, ale proste to neni to, co bych chtel. A sice jednu hlavni trat, jednu vedlejsi trat a lokalku. Sice se Vam to muze zdat preplacane a tak, ale bude to moje domaci kolejiste, budu ho videt jenom ja ... :D Ale to depo se mi moc libi :) Trosku jsem si pohral s tim mojim nepovedenym :D Mne ted bude jenom stacit, abyste mi poradili a nebo nacrtli, jak mam vyresit to nadrazi na vedlejsi trati, jak tam zaustit vlecku do lomu a lokalku. To bude asi stacit :) Nemusite se bat, stavet zacinam az koncem zari, protoze to teprve pojedu do CR, abych si tam vsecko potrebne nakoupil. V nejakem obchode budou mit ze mne urcite radost :D :D Jedine, co jsem si tady zatim koupil, je foliaz na vodopad a jezero, tak se tesim, az to tam zakomponuju. Takze do konce srpna mame dost casu jeste si roztrhat obcanky :D Takze pokud mi chcete kreslit nejake navrhy, tak pouze v tom slozeni, jak jsem ho popsal. :) Aby admin nenadaval :D Uz se na to tesim, stejne jako na moji milovanou radu 460, kterou jsem si nechal pro svoje kolejiste v CR postavit :D

Jirka :)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » čtv 14 čer, 2012 2:15 pm

Michale to je paráda! Přesně můj styl, takhle bych si to přál já :wink: Má to logiku, příběh, řeka, hory, dvojkolejka v údolíčku pěkně pokroucená, lokálka taky.. romantika :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků