Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 26 led, 2020 1:41 pm

To lajblt nebo Michal Suhajda:

Budu objednavat navestidla a dekodery a tak jsem se chtel zeptat, zda by nebylo verohodnejsi mit autoblok v obou smerech na hlavni trati? A taky zda nepridat dve trpaslici seradovaci navestidla do mezilehle stanice do bodu A a B? Abych na neco nahodou nezapomel a nemusel objednavat znovu. :mrgreen:

To all:

Tak jsem se byl dneska podivat na vystave modelu v Chrudimi a znova jsem si pripomel, jak je meritko HO opravdu obrovske. :D Na to kolejiste v N jsem si zase rikal, jak je to mrnave. Takze si ted trosku pichnu do vosiho hnizda a napisu DYCKY TT! :D I kdyz v tom TT mne taky peknen namichli, kdyz tam maji od Busche vozy pro Rollende Landstraße, ktere uz marne shanim nekolik let :mrgreen: :mrgreen: O kamionech ani nemluve :mrgreen: I kdyz ted maji jeden vagon na elwire, ale zase kvuli postovnemu kupovat jeden vagon. Nebude si nahodou nekdo neco objednavat? :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 26 led, 2020 2:00 pm

Ahoj, v Tebou modelované době už byla většina dvoukolejek s autoblokem “banalizována” tedy umožňují provoz s AB po obou kolejích v obou směrech. Tedy určitě bych návěstidla AB umístil v obou směrech. Můžeš (podobně jako v reálu) pak předjíždět např. Pn na nesprávně koleji předjíždí Rychlík po správné, nebo Os v zastávce předjede po nesprávné Ř či NEx.
Ty seřadit. návěstidla 4x a umístí je i místo označníků tj. směrem ze stanice kus před vjezdová návěstidla.

Co se týká velikosti, před chvíli jsem se synem dával dekaly na Rajku a měl jsem problémy. Lupa je hezká věc, ale když mají ruce omezenou přesnost, tak akorát lip vidím jak je to blbě..
Takže si říkám, ze i H0 bude za chvíli moc malá...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 26 led, 2020 8:23 pm

Takze misto navestidla C,B bude na nespravne koleji u odbocky 5 svetelne (Zl,Z,C,B,Zl)? :roll:

Jinak se mi moc nelibi tahle veta: "Na koleji s obousměrným autoblokem jsou vždy rozsvícena jen návěstidla pro směr, který má udělen traťový souhlas, návěstidla v opačném směru jsou obvykle zhaslá, mimo některé automatické bloky budované do sedmdesátých let, u kterých je na oddílových návěstidlech s funkcí předvěsti vjezdového návěstidla při udělení souhlasu opačným směrem trvale rozsvícena návěst Výstraha." - takze to asi necham tak, jak to mam :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 26 led, 2020 11:42 pm

Jo v obou bodech správně.
Návěstidlo u odbočky umožní navěstění stejně jako u správné koleje. Místo předzvěsti bude navestidlo AB se základní návěstí výstraha, zase stejně jako u správné koleje. Vjezdy do odbočky a jejich předvěsti (AB) s “terčem” budou stále svítit.
Ostatní návěstidla AB se budou přepínat, aby ve směru, kterým po koleji nejede vlak, nesvitilo nic.
Pokud necháš původní verzi, nic se neděje. Dle atlasu drah z r. 2006-7 byly úseky bez banalizace např. na pravém břehu Labe a možná jsou někde dodnes.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 27 led, 2020 7:16 am

Díky za vysvětlení :) Já se bál, že nebude svítit nic :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 27 led, 2020 8:33 am

Takže zkouška toho, zda jsem to pochopil správně. Na AB budou svítit vždy světla jenom tím směrem, kudy pojede vlak, mimo odjezdových 5-ti světel na odbočce a oddílových s terčem, které slouží jako předvěsti těchto odjezdových návěstidel. V případě automatického bloku čili AB je v základní poloze na návěstidle návěst „Volno” a na návěstidle svítí zelené světlo. Na posledním oddílovém návěstidle trojznakého autobloku před vjezdovým návěstidlem do stanice nebo do odobčky je v základní poloze návěst „Výstraha” a na návěstidle svítí žluté světlo. Rozhodl jsem se to udělat teda v plné palbě, protože by mohlo být provozně zajímavé, kdyby třeba expres předjížděl osobák a nebo tak něco. :mrgreen:
Přílohy
Final3.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 15 dub, 2020 9:11 am

Zdravím, tak nakonec dojde ještě k úpravě stávajícího plánku. Vzhledem k tomu, že mám rád pohled na dlouhé nákladní a osobní vlaky, rozhodl jsem se využít celou místnost. Tudíž kolejiště nyní bude do tvaru U o délce hrany 360 cm. Zastávka se nově přesune do prodloužené části kolejiště a okolo bude vybudováno město pomocí paneláků a bytových domů. Ještě se tam budu snažit někam nacpat řeku a nebo nějaký vodní tok, ale mám pouze demo verzi Wintrack.14, takže mi tam nejde tvořit příroda a vkládat budovy. Eventuelně kdyby měl někdo nápad, jak tento vzniklý prostor vyplnit a nebo jak upravit vedení trati budu rád. Tak jenom pro představu, jak by to mohlo vypadat. Zahájení stavebních prací počítám červen 2020. :mrgreen: :mrgreen: Hlavní rám je tvořen nyní tedy z 5 čtverců o rozměrech 120x120 cm a dvou obdelníků o rozměrech 120x60 cm a to kvůli dalšímu stěhování zřejmě příští rok a nebo v roce 2021, až bude dostavěn dům, kde bude pro kolejiště vyhrazena místnost 5x4 metry, ale už s dalšími úpravami nepočítám. I když myslím, že tohle jsem už někdy říkal. :mrgreen:
Přílohy
Layout 3D.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Polabský » stř 15 dub, 2020 5:20 pm

Přeji pevné nervy a výdrž při realizaci. Hlavně i pochopení z kruhu blízkých.
Kladu si otázku, nestálo by za to, již dopředu počítat s možností budoucího natažení kolejiště v novém prostoru ???
Mám na mysli již dopředu uvažovat, že například mezi segmenty C a D, bude možno případně vložit dodatečně krajinotvorný prostý segment C´, třeba s mostem a říčkou. Taky segment C´vůbec nemusí vzniknout a vše zůstane při starém.
Trochu bych při té rozvaze koukal "přes plot" :o k modulářům.
Tak to jen tak :wink:
Polabský
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 15 dub, 2020 6:02 pm

Polabský píše:Přeji pevné nervy a výdrž při realizaci. Hlavně i pochopení z kruhu blízkých.
Kladu si otázku, nestálo by za to, již dopředu počítat s možností budoucího natažení kolejiště v novém prostoru ???
Polabský


Moc dekuji za nazor. Pokud by doslo v budoucnu k rozsireni, tak bych uvazoval o prodlouzeni vedlejsi trati. Z koncove stanice udelal mezilehlou (byla by nutna vymena pouze par navestidel) a dal by se slo bud do nejakeho lomu, jine vlecky a nebo malinke koncove stanice (eventuelne i skryte se smyckou) v pripade, ze by nakonec kolejiste vyplnilo obvod cele mistnosti.
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod jirmicz » čtv 16 dub, 2020 2:21 am

Ahoj, a nešla by tam ještě rozšířit ta lokálka? Na takový velký kus jenom dvojkolejka a ještě nadjíždí sama sebe. Jestli to není škoda nevyužít více prostoru pro tratě.
jirmicz
 
Příspěvky: 234
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 16 dub, 2020 8:42 am

Ahoj,
Kolejiště Ti pěkně roste. Škoda mu ubližovat modelářskými prohřešky, které jsou dané snahou ukázat co nejvíc trati na co nejmenší ploše. (nadjíždění trati sama sebou, objevení se druhé trati "na dosah" , apod.
Přikládám návrh krajiny. Bohužel nemám lepší obrázek, tak jsem to přilepil k poslednímu návrhu v diskusi. Ten 3D WT je tak mrňavý, že se nedá použít a v malování bych toho tam moc neprovedl.
Ke krajině, začíná zde pahorkatina (směrem k jednokolejné trati). Dvoukolejná trať je zde nucena vystoupat a kvůli zmenšení sklonu stavitelé rozvinuli trasu do oblouku v nevýrazném mělkém údolíčku potoka. Jako vzor mě napadá trať Havl. Brod - Brno, nebo Zdice - Hořovice. U hlavní trati se za výrazné stoupání považuje už 10 a více promile, tedy můžeš klidně provozovat postrky, nebo přípřeže, aniž bys musel s tratí nějak výrazně nabírat výšku. Okolí trati je celkem ploché jsou tu především pole (velké lány). Za obloukem využívá část přímé trati zastávka střediskové obce. Obec je až za tratí (fiktivní, nebo kulisa) Vidíme jen bytovky, kterou nedaleko trati postavilo kdysi JZD pro své zaměstnance. Při rozrůstání obce vyrostlo u zastávky několik moderní rodinných domků. (Šumperáky, apod. ). Celé kolejiště kříží hlavní silnice. V nižší části je úrovňový přejezd, poté co trať vystoupá, už byl u zastávky vybudován podjezd.
Rozhodně bych se vyhnul panelákovému městu. Pokud po panelácích toužíš udělej jednu nebo dvě bytovky. Velké město jen se zastávkou je hloupost. Pokud by mělo být hlavní nádraží "za tunelem" a zde jen předměstská zastávka, je na modelové vzdálenosti příliš daleko. Porovnej to s odbočnou tratí a vzdálenostmi na ní.
Opět bych se zamyslel nad zakrytím kousíčku 2k trati u JZD. Opravdu dvoukolejka urazí několik kilometrů, aby se pak ukázala kousek od začátku?
Přílohy
JD-Uprava TT.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 16 dub, 2020 9:35 am

Ahoj Michale, díky za návrh. Abych pravdu řekl, tak tohle byl můj úvodní nápad, ale pak jsem si říkal, že bych se rád vyhnul ostrým obloukům, tak jsem volil možnost s nadjezdem. Zkusím si to hodit do wt a uvidím, jaký mi tam vyjde poloměr. Nechtěl jsem na viditelné trati jít pod 525 mm. :mrgreen: Co se týče zakrytí té dvoukolejky, už tam mám hezké skály udělané, ale máš pravdu, že by to bylo asi realističtější, kdybych to schoval :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 16 dub, 2020 10:47 am

Ahoj, vycházel jsem z oblouku 180 st. na konci přístavby. Pro ten velký by šlo použit fontů z optimalizace tratí. V místě původní zastávky na staré části posunout osu trati směrem do středu původní části. Oblouk tak muže začít dřív a trochu se zvětší poloměr. Případně lze roh zkosit, ale ztíži to přístup ke středu kolejiště.
Bez přesných rozměru se to blbě plánuje.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 16 dub, 2020 12:03 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj, vycházel jsem z oblouku 180 st. na konci přístavby. Pro ten velký by šlo použit fontů z optimalizace tratí. V místě původní zastávky na staré části posunout osu trati směrem do středu původní části. Oblouk tak muže začít dřív a trochu se zvětší poloměr. Případně lze roh zkosit, ale ztíži to přístup ke středu kolejiště.
Bez přesných rozměru se to blbě plánuje.


Tak jsem si to zkusil nakresit a vyjde tam krásně 482/525. To ještě snesu :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Trixt » čtv 16 dub, 2020 12:30 pm

Návrh Michala se mi též líbí. Vypadá to přirozeně a trať vede odněkud někam. Držel bych se ho. :) Co se týká přístupu ke kolejišti v rohu, stejně tam musí být nějaký manipulační zakrytý otvor neb k trati v rohu to bude minimálně 110 cm.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků