havrosu píše:Už kvůli těmto potížím je v Nku nejlepší dělat 1. epochu:)
Vidím, že je tady potřeba vysvětlit pár věcí:
A. Mám domácí kolejiště, u něhož je prioritou provoz.
1. Na tomto kolejišti provozuji z 90 procent vozidla elektrické trakce
2. Krajina a realita je zde v řadě důležitosti na druhém místě
3. Kolejiště je navrženo tak, aby umožňovalo bohatý provoz vlaků reálné délky, délka dopravních kolejí ve stanicích i délka úseků mezi stanicemi tomu odpovídají. Nezajímá mne posun a manipulace, naopak je mi potěšením sledovat vlaky jedoucí krajinou.
4. Nemá skryté nádraží, protože by bylo zdrojem provozních problémů (rozpojování a vykolejování vlaků a z toho pramenící havárie a pod).
5. Nemám instalováno a neplánují vrchní vedení z důvodů, které jsem zde uvedl - problémy s čištěním kolejí, odstraňováním prachu, nasazování vykolejených vozidel, atd. Kdysi jsem měl menší kolejiště s instalovaným vrchním vedením a neblahé zkušenosti vedly k rozhodnutí ho neinstalovat
B. Postavil jsem dvě modulové stanice.Tyto stanice jsou postaveny s důrazem na co největší věrnost krajiny (ta druhá je dokonce postavena podle reálné předlohy). Model této stanice je orientován do doby před elektrifikací trati.
Vrchní vedení nemá instalováno, neboť by to předpokládalo minimálně jednu elektrifikovanou stanici a hlavně dostatek elektrifikovaných traťových modulů. I zde ale je jedním z motivů tohoto rozhodnutí problematika údržby - vím jak pečlivě a jak často je během klubových setkání nutné čistit koleje a tato činnost by byla pod dráty téměř nerealizovatelná.
C. Kolegové v sekci nesouhlasí s provozem elektrických lokomotiv a vlaků se staženými pantografy nebo s pantografy fixovanými v určité výšce, ale bez skutečného vrchního vedeni. A platí problém slepice a vejce - nikdo si nepořizuje vozidla pro elektrickou trakci, protože nejsou stanice a moduly s vrchním vedením, a protože nejsou mezi členy vozidla pro elektrickou trakcí, není zájem stavět moduly s vrchním vedením. I kdybych svou stanici elektrifikoval (o čemž jsem jeden čas uvažoval), nenašli by se stavitelé elektrifikovaných modulů a minimálně jedné elektrifikované stanice. A sám to postavit nemohu. Navíc by byla omezena variabilita, takovéto moduly by nebylo možné používat kdekoli v layoutu a naopak by nebylo možné do elektrifikované trati použít neelektrifikované moduly z klubové zásoby.
Doufám že jsem tímto Milanovi dostatečně vysvětlil, proč stanici Sklené nad Oslavou nemíním elektrifikovat, ač mne k tomu tady vybízel.