Stránka 1 z 5

Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: čtv 22 bře, 2012 1:40 pm
od SpiritOfAngmar
Zdravím kolegové,

v rámci stěhování jsem byl nucen zrušit své původní kolejiště, které mi navrhl kamarád. Pro nové kolejiště jsem zvolil rozměr 120x290cm.
Jasno mám v tom, že chci dvojkolejnou trať a lokálku do koncové stanice z které bych chtěl eventuálně vyvést ještě kolej do pily v lese. Snažil jsem se vycházet z toto schéma, to se mi zdálo jako nejlepší.
Kolejiste.jpg

Jasno mám i s hlavním nádražím (nejkratší kolej cca 60cm)
Tvar-Nadrazi.jpg

a asi jak bych si představoval konec vlečky,
Vlecka.jpg

ale zaboha mi to nejde dát dohromady, nemám na to asi buňky. Prosím pomoc, už jsem docela v koncích.

Budu rád za každou radu, či pomoc.
Děkuji

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: čtv 22 bře, 2012 1:48 pm
od miroslav lengyel
A co si nejdříve pořádně prolézt zdejší fórum? :D Ono se tady totiž podobné náměty opakují s železnou pravidelností,takže při troše štěstí možná najdeš i řešení nebo nějaký nápad,který Tě osloví. :wink:

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: čtv 22 bře, 2012 2:19 pm
od milan ferdián
Zde se objevuje pravidelně začátečnická chyba a to je umístěny lokomotivní remízy.Nebavme se o výjimkách,každé lokomotivní depo nebo strojová stanice musí být napojena na manipulační kolej.Viz obrázek.Dále je rozhodující zada depo je určené pro provoz v hlavní stanici nebo pro lokálku.Jestli pro lokálku,bylo by lepší ji situovat na druhou stranu k lokálce.Dále co se týká lokálky.kde má být usazena v tom kolejovém plánku?Místo té horní stanice na dvojkolejné trati nebo mezi oběma stanicemi?

Hlavní otázkou je zda tvé kolejiště bude hračkového charakteru (pak je absolutně jedno kde co je) nebo má ztvárňovat reálný provoz na našich tratí. :!:

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: čtv 22 bře, 2012 2:39 pm
od D
SpiritOfAngmar:
Kromě napojení na manipulační kolej by měla mít remíza nějaké zázemí. Podle epochy uhlí, vodu a popel, a/nebo naftu. Případně aspoň místo po zrušení tohoto zázemí.

Hlavní dvoukolejná trať bude mít nástupiště aspoň u každé průběžné koleje. Od páté epochy bude mít koridorová dvoukolejka u hlavní koleje vzdálenější od nádražní budovy široké ostrovní nástupiště s podchodem nebo nadchodem situované místo 5. koleje (od budovy), případně bude nástupiště mezi kolejemi dvoukolejky, které se budou ve zhlaví rozestupovat.

Lokálka bude mít nástupiště aspoň v přímém směru.

Kolej těsně před budovou podle významu mít nástupiště nemusí.

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 12:54 pm
od SpiritOfAngmar
D píše:Od páté epochy bude mít koridorová dvoukolejka u hlavní koleje vzdálenější od nádražní budovy široké ostrovní nástupiště s podchodem nebo nadchodem situované místo 5. koleje (od budovy), případně bude nástupiště mezi kolejemi dvoukolejky, které se budou ve zhlaví rozestupovat.

Vím jistě že velké široké nástupiště nechci, počítám s něčím jako je nebo bylo v Počernicích.

Obrázek
Takže po úpravách asi takhle.
Tvar-Nadrazi.jpg

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 2:29 pm
od radekkrupka
SpiritOfAngmar píše:
D píše:Od páté epochy bude mít koridorová dvoukolejka u hlavní koleje vzdálenější od nádražní budovy široké ostrovní nástupiště s podchodem nebo nadchodem situované místo 5. koleje (od budovy), případně bude nástupiště mezi kolejemi dvoukolejky, které se budou ve zhlaví rozestupovat.

Vím jistě že velké široké nástupiště nechci, počítám s něčím jako je nebo bylo v Počernicích.

Jenže takové nástupiště těžko může být mezi první a druhou kolejí? To tam budou stát lidi a z každé strany jim prosviští rychlík, který nestaví?

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: pát 23 bře, 2012 3:08 pm
od miroslav lengyel
V reálu se toto řešilo tak,že se nejdříve prohnal rychlík a teprve pak přijel OS,samozřejmě za příslušného hlášení staničního rozhlasu.V Ústí na západním je to tak dodnes,pokud projíždí náklad,tak rozhlas upozorní cestující,aby nevstupovali do kolejiště.Tedy aspoň doufám,na nádraží jsem nebyl ani nepamatuji. :mrgreen:

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: ned 25 bře, 2012 10:17 pm
od Adam TT
miroslav lengyel píše:V reálu se toto řešilo tak,že se nejdříve prohnal rychlík a teprve pak přijel OS,samozřejmě za příslušného hlášení staničního rozhlasu.V Ústí na západním je to tak dodnes,pokud projíždí náklad,tak rozhlas upozorní cestující,aby nevstupovali do kolejiště.Tedy aspoň doufám,na nádraží jsem nebyl ani nepamatuji. :mrgreen:


Jo na zapádním takto pořád hlásí. Jinak to nádraží je největší ranžír, co jsem kdy viděl. Tolik kolejí nemají snad ani v české Třebové. :D

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: pon 26 bře, 2012 7:16 pm
od Vladimír_B
radekkrupka píše:
SpiritOfAngmar píše:
D píše:Od páté epochy bude mít koridorová dvoukolejka u hlavní koleje vzdálenější od nádražní budovy široké ostrovní nástupiště s podchodem nebo nadchodem situované místo 5. koleje (od budovy), případně bude nástupiště mezi kolejemi dvoukolejky, které se budou ve zhlaví rozestupovat.

Vím jistě že velké široké nástupiště nechci, počítám s něčím jako je nebo bylo v Počernicích.

Jenže takové nástupiště těžko může být mezi první a druhou kolejí? To tam budou stát lidi a z každé strany jim prosviští rychlík, který nestaví?

Sice to není stanice, ale v zast. Beroun Králův Dvůr je taky nástupiště mezi 1. a 2. traťovou.
Nástupiště mezi 1. a 2. traťovou máme třeba ve stanicích Ústí nad Orlicí, Velký Osek, Libice na Cidlinou... Ve stanicích si to musí ohlídat výpravčí a cestující musí být vytrénovaní, že se do kolejí prostě neleze.
Třeba v Chocni za časů silného provozu a bez ostrovních nástupišť panťák přijel do stanice a neotvřel. Čekalo se na pokyn od výpravčího až se prožene pár vlaků. Potom dal výpravčí svolení a cestující provedli šturm. :D

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2012 11:41 am
od petr.machy
Ahoj, koukám na ten tvůj plánek a vidím, že to je ze stejné brožury jako mám doma - plánky pro velikost N od výrobce PIKO. Asi se moje odpověď netýká přímo tvého tématu, ale co se týče dostupných brožur s plánkama, tak mě daleko víc než tahle publikace zaujaly kolejové plánky od Ing. Bedřicha Vlčka. Nemůžu si pomoc, ale má daleko lepší nápady, než jsou v těchle továrních příručkách. Mám doma po tátovi spoustu plánků (malá železnice, tyhle příručky z NDR atd. ). Na tvůj námět je tam přesně kolejiště které by se dalo předělat podle tvých představ, kde by se dal znázornit provoz na příměstském nádraží na dvoukolejné stanici. Jestli chceš, nějak to nafotim až se k tomu dostanu a hodim to sem. Akorát dnes nebudu mít čas, protože jedu s fírou v kabině Esem do Kralup s nákladem, to si nenechám ujít 8) .

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2012 4:15 pm
od Jeňa Sova
Hlavně to všude napiš, at z toho má fíra pak problémy...

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2012 6:12 pm
od miroslav lengyel
Jeňa Sova píše:Hlavně to všude napiš, at z toho má fíra pak problémy...


To jako fakt?Zrovna včera jsem koukal na reportáž v TV,kde ukazovali jak si nějací šmejdi šli vyřídit cosi s fírou na stanoviště.Nakonec ho ještě obvinili,že je napadl on.

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: stř 28 bře, 2012 7:06 pm
od Jeňa Sova
Pokud tam vlezli, porušili zákon o drahách. Člověk bez povolení tam nemá co dělat.

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2012 8:51 am
od petr.machy
Jeňa Sova píše:Pokud tam vlezli, porušili zákon o drahách. Člověk bez povolení tam nemá co dělat.


To nepochybně nemá :roll: . No spíš jsem akorát naštvanej - zase jsem se dozvěděl jak jde na těch drahách všechno do pr.., všude korupce, bordel, mafie, atd. Mám pocit, že žijeme někde v absurdistánu, no ale vim, že to do diskuze o modelové železnici zrovna moc nepatří :wink: .

Re: Kolejiště N 120x290cm

PříspěvekNapsal: čtv 29 bře, 2012 12:21 pm
od Adam TT
miroslav lengyel píše:
Jeňa Sova píše:Hlavně to všude napiš, at z toho má fíra pak problémy...


To jako fakt?Zrovna včera jsem koukal na reportáž v TV,kde ukazovali jak si nějací šmejdi šli vyřídit cosi s fírou na stanoviště.Nakonec ho ještě obvinili,že je napadl on.


Nebylo to ze Slovenska ? Kdesi v Žilině cigáni házeli pro pobavení šutry na lokomotivy, nějaký fíra je napomenul, skončil s rukou v ortéze a ještě ho (beztak křivě) nařkli z raristických útoků.