Kolejiste H0 250*150

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod milan ferdián » čtv 16 úno, 2012 12:38 pm

Netáhlo píše: když z hl. tratě je vidět jenom takový cancourek, kde se jen tak tak vleze ten 6ti vozový rychlík a navíc je na ní poloměr, že ten rychlík tam bude zlámaný jak skládací metr :roll:
Ale samozřejmě je to na vkusu každého "soudruha" :mrgreen:, pokud někomu stačí, že se mu rychlík objeví na 4s., tak proč ne :wink:


Tedy ty jsi nepřejícný,rychlík je rychlík a kdo ho nemá na kolejišti,jako by nebyl. :wink: Nebo jsem poplet jiné rčení.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 16 úno, 2012 12:44 pm

Taky se mi víc líbí plánek z knihy od Milana, než Menhartice (původní i upravené). Taky jsem se jím inspiroval, při návrhu.
Proč se mi líbí víc? Protože vedlejší trať neni redukovaná na jediný oblouk mezi odbočkou a koncovou stanicí, který cestou ještě stihne překřížit hlavní trať po mostě. Vím, že to bylo způsobenou násilným zkrácením původní trati, ale...
Zkrátka přijde mi přirozenější, když se na hlavní trati objeví rychlík, který projídí krajinou jen na 4s na viditelném úseku trati mezi tunely (když pojedu modelovou rychlostí, tak to bude určitě delší doba), než když mi zastaví vlak u odbočky a za 20-30 s jízdy ze zastávky (po viditelné trati) je v koncové stanici....
Mimo jiné kvůli "prodloužení" doby jízdy po koncové trati byla v mém návrhu ta skrytá výhybna, která tu některým nešla na rozum.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod milan ferdián » čtv 16 úno, 2012 1:59 pm

Michale,já jsem pochopil hned,proč jsi ji tam tu výhybnu situoval.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod Netáhlo » čtv 16 úno, 2012 9:57 pm

Netvrdím, že plánek od Milana je špatný, naopak, mě se moc líbí, jen tu jde o trošku jiné téma, než zadavatel požadoval. Já osobně bych na kolejiště podle plánku MF rychlík vůbec nedával, protože se tam prostě nehodí, hlavní dominantou je tam lokálka s koncovou staničkou odbočující z vedlejší či místní trati a upraveným Menharticím dominuje, právě ta hlavní rychlíková trať (i tady se ovšem ta hlavní trať dá považovat za vedlejší, bez rychlíkového provozu). Ono je si třeba uvědomit, co tazatel chtěl, pokud jsem to správně pochopil, tak chtěl rychlík a k tomu případně lokálečku. Tomuto zadání holt upravené Menhartice vyhovují líp, ale netvrdím, že by se i Milanův plánek na toto nedal použít. Nezapomeňte ovšem na to, že ty vlaky z lokálky ,na upravených Menharticích, ještě hodnou chvíli poputují viditelně po hlavní trati, ta zastávka tam sice je, ale kdo tvrdí, že tam musí stát všechny vlaky? Nicméně je pravda, že trať odbočující na lokálku nadjíždí sama sebe a to věřím, že někteří nejsou ochotni zkousnout. Co mi by však vadilo mnohem víc, je to, že rychlíku jedoucímu tunelem před odbočkou vlevo by už mašina vyjížděla z tunelu a poslední tři vagóny by do něj teprve zajížděly.

Můj názor je ten, že rychlík na kolejišti této velikosti, nemá co dělat, ale to je pouze můj názor a na ten mi každý z vysoka kašle. Většina nově příchozích chce rychlík na kolejiště velikosti pětníku, tak proč jim nevyhovět a nenavrhnout jim takový plánek. Je-li víc variant, tak je to jedině dobře, alespoň mají z čeho vybírat. Důležité je, aby to mělo smysl a nebyl to vyloženě paskvil. A myslím si, že psát tu, že mi se víc líbí toto a druhému zas toto nemá smysl, neboť rozhodnutí je na zadavateli a to že se vám něco líbí v tuto chvíli není podstatné a nemá to žádný přínos v tom, jak někomu pomoci. :wink: Jedině ho snad tímto pobídnou k obrácení na "správnou víru" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod Antar » čtv 16 úno, 2012 11:16 pm

Nechci prudit :) , ale když tak prohlížím ty Netáhlovy jinak velmi zdařilé vizualizace, tak je tam zaděláno na pěknou nehodu :wink:
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod Netáhlo » čtv 16 úno, 2012 11:50 pm

Není, ten motorák totiž jede opačným směrem, než je avizováno návěstidlem :mrgreen: . Všiml jsem si toho až po vybalení screenů, zde na fórum. Je mi ale záhadou, jaktože je na návěstidle volno, když výhybka je postavená do šturcu?? Asi je to tím, že ten šturc supluje taky návěstidlo se signálem stůj a tím pádem je předchozí úsek vyhodnocen jako volný a proto návěstidlo signalizuje volno. Pokud by tam bylo světelné návěstidlo, tak bude signalizovat výstrahu. To je neduh, ale možná i plus, TRS, že návěstidla ukazují v závislosti na úseku do kterého se vjíždí, takže tohle jsem mohl ovlivnit jedině přehozením výhybky, ale bohužel jsem si toho dřív nevšiml :wink:
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 17 úno, 2012 6:05 am

milan ferdián píše:
Netáhlo píše: když z hl. tratě je vidět jenom takový cancourek, kde se jen tak tak vleze ten 6ti vozový rychlík a navíc je na ní poloměr, že ten rychlík tam bude zlámaný jak skládací metr :roll:
Ale samozřejmě je to na vkusu každého "soudruha" :mrgreen:, pokud někomu stačí, že se mu rychlík objeví na 4s., tak proč ne :wink:


Tedy ty jsi nepřejícný,rychlík je rychlík a kdo ho nemá na kolejišti,jako by nebyl. :wink: Nebo jsem poplet jiné rčení.


Chlapci,chápete ty rychlíky ve špatných souvislostech.Tady nejde o to mít rychlík,ale tu krásnou rychlíkovou mašinu :D ,kterou taky někdy musím projet.A zapřáhnout za to dvouosé vozy,to přeci nejde,no ni?Nebo aby se válela ve vitríně?A navíc,když nejsem zrovna majitelem mašiny,která více lítá než jede a ještě s sebou škube :lol: ,tak si mohu jet pěkně pomalu a kochat se. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod DannyK » pát 17 úno, 2012 11:50 am

Peršing, eso, krysa? NEdejbože taurus? Proboha, co je na tomhle krásnýho? (dobře, krysa má své půvaby)
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod kubbajs » pát 17 úno, 2012 11:59 am

Peršing, eso, krysa to asi nebudou, když má autor v podpisu II. epocha DRG. Teda alespoň myslím, nečetl jsem celé vlákno. Jen jsem se snažil použít mozek a selský rozum. A i kdyby, tak co? Rychlík s peršingem je krásnej, jen na to musí být trať.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod milan ferdián » pát 17 úno, 2012 1:18 pm

kubbajs píše:Peršing, eso, krysa to asi nebudou, když má autor v podpisu II. epocha DRG. Teda alespoň myslím, nečetl jsem celé vlákno. Jen jsem se snažil použít mozek a selský rozum. A i kdyby, tak co? Rychlík s peršingem je krásnej, jen na to musí být trať.


Jenomže chlapi,u vás to je již místní kolorit.Kolejiště na dlani,ale hlavně ten rychlík tam musí být :lol:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 17 úno, 2012 1:24 pm

DannyK píše:Peršing, eso, krysa? NEdejbože taurus? Proboha, co je na tomhle krásnýho? (dobře, krysa má své půvaby)


No nějaké elektriky jistě v II.epoše jezdily,ale Eso ani Peršing určitě ne. :lol: Jak správně postřehl kolega kubbajs,dělám DRG,takže mluvím o takových mašinách jako třeba BR 13,14,17,18 S 3/6 apod. :mrgreen:
Čímž samozřejmě nezatracuji elok z té doby,ale na troleje jsem neměl koule. :D
http://lengy.rajce.idnes.cz/zeleznice/#BR_18.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod czhunter » pát 17 úno, 2012 1:26 pm

milan ferdián píše:Jenomže chlapi,u vás to je již místní kolorit.Kolejiště na dlani,ale hlavně ten rychlík tam musí být :lol:
Nejlepší rychlík je 854+Btn (když se zadaří, tak i 742+Btn) nebo Zamračená+Bmo (jeden kus, samozřejmě), to je na kolejiště tak akorát :)
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod VladikC » pát 17 úno, 2012 1:28 pm

A co jednokolejna trat z Ousti nad Orlici - Letohrad - Lichkov a dal do Polska. Tady jezdily rychliky. Koukal jsem, ze ted uz asi jenom Sp. Mám to sice za humny, ale po teto trati jsem jel pouze parkrat. Naposledy historickym vlakem s parou nekdy pred tremi roky.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 17 úno, 2012 1:42 pm

milan ferdián píše:
kubbajs píše:Peršing, eso, krysa to asi nebudou, když má autor v podpisu II. epocha DRG. Teda alespoň myslím, nečetl jsem celé vlákno. Jen jsem se snažil použít mozek a selský rozum. A i kdyby, tak co? Rychlík s peršingem je krásnej, jen na to musí být trať.


Jenomže chlapi,u vás to je již místní kolorit.Kolejiště na dlani,ale hlavně ten rychlík tam musí být :lol:


A tak nám Milane nezáviďte :D ,postavte si rychlíkovou trať a můžete tam jezdit s rychlíkama taky. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiste H0 250*150

Příspěvekod milan ferdián » pát 17 úno, 2012 1:54 pm

VladikC píše:A co jednokolejna trat z Ousti nad Orlici - Letohrad - Lichkov a dal do Polska. Tady jezdily rychliky. Koukal jsem, ze ted uz asi jenom Sp. Mám to sice za humny, ale po teto trati jsem jel pouze parkrat. Naposledy historickym vlakem s parou nekdy pred tremi roky.


Držím v ruce brožuru o teto trati z roku 1984.Citace k elektrifikaci trati Letohrad - Ústí nad Orlicí.Na osobních vlacích jsou používány lokomotivy řady E458.0 (žehličky) + tři osobní vozy "Y" nebo Bai.Od 29.5.1983 zaveden Sp951 trasa Ústí n. O. - Letohrad - Hanušovice ve složení T478.3,3*"Y"+ BDa ,dnes labutí píseň.Ještě jeden vlak zaveden ve stejném roce a to mezinárodní expres 6 a 7"PRAGA" z Prahy přes Ústí nad Orlicí,Letohrad a Warszawu.
Pánové,kdyby jste pozorně četli o kolejišti číslo 53.Lanšperk,str.120,tak by jste zde získali potřebné informace. :mrgreen:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků