Nové kolejiště HO 400x120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » pát 09 pro, 2011 9:56 pm

délka staničních kolejí... nevím, jestli lze na takovou nebo obdobnou plochu v HO dostat o mnoho více. Takto je to, jestli dobře počítám na 3 rychlíkový vozy. Délka soupravy pro mne nebude asi stěžejní. Mohl bych snížit počet staničních kolejí a tím zkrátit zhlaví. Nevím ale přesně jak. Třeba vyhodit kolej nejblíže k okraji? Tím bych ale přišel o skládku. A nebo nechat odbočku na skládkovou kolej někde uprostřed koleje - nyní druhá od kraje (byla by to ale hlavní kolej)

Obrázek

Co mě nejvíc mrzí je zrušení střední koleje s obloukem vedoucí do SN. Opravdu je pro mne důležité mít spuštěný jednoduchý provoz po okruhu s tím, aby vlak byl alespoň někde vidět. Nechci aby obě koleje ze stanice hned mizeli v tunelu. Někde bych rád například SN odkryl. Možná i namísto točny (jako hlavní dvoukolejnou trať v údolí)

Na pravé straně u tunelů je vše hodně nahuštěné, zase uprostřed je mezi odbočnou stanicí a začátkem koncové prostor 1m. Jenže kdyby tam střední kolej s obloukem byla je nutné ji nějak oddělit od stanice...

Jestli to takto nebude schůdné, tak to zahodím a zkusím něco jiného.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod Max » pát 09 pro, 2011 10:05 pm

lajblt píše:2 Max: To nebyla točna ani ve Staré Pace, ani v Mělníce? Nebyla výtopna téhle trati v Mladé Boleslavi?

ME = ÖNWB, MB = TKPE/ÖNWB, SP = ÖNWB/SNDVB.
Lokálka se obešla bez točen,
na MB hl.n. až od 43, předtím sídlila v MBm.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Most přes stanici

Příspěvekod bishop » pát 16 pro, 2011 12:37 am

tak jsem se ve svých úvahách oprostil od varianty železničního mostu přes stanici (viz první návrh), ale koukám že i v českých krajích, je toto možné - TRMICE (Ústí nad Labem) - přemostění železniční stanice

Obrázek
Obrázek
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod radekkrupka » pát 16 pro, 2011 12:04 pm

Nj, v tomhle kraji, kde se přehrabalo všechno a kde se pořád něco překládalo se dají najít různé věci...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod Pietro » pát 16 pro, 2011 12:38 pm

To je jakási mimoúrovňová spojka přes kolejiště Trmické teplárny..
http://www.mapy.cz/#x=13.989268&y=50.648124&z=16&l=15&t=s&c=23-31-14-30-28-29-27-h
Zajímavé bludiště...
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod Max » pát 16 pro, 2011 12:58 pm

bishop píše:tak jsem se ve svých úvahách oprostil od varianty železničního mostu přes stanici (viz první návrh), ale koukám že i v českých krajích, je toto možné - TRMICE (Ústí nad Labem) - přemostění železniční stanice

Bezva příspěvek, zase jedno "dogma" z příruček padlo.
Ono když je málo místa, musí člověk koumat jak se tam vejít. Právě něco podobného taky použiju. Díky.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod vmucha » pát 16 pro, 2011 1:13 pm

Pouze pro upřesnění. Most sice vede přes nádraží, ale trať nenadjíždí sebe samu. Jde o zapojení traťové koleje trati 130 do trati 131. Byť v podstatě ve zhlaví ústeckého západního nádraží.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod Max » pát 16 pro, 2011 2:54 pm

Tedy něco podobného jako v MB hl.n., Hypernoha přijede od Turnova a pokračuje na MBm, tedy nadjíždí nad tratí, po které před chvilkou přijela.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod diego.dan » sob 17 pro, 2011 6:22 pm

Pietro píše:To je jakási mimoúrovňová spojka přes kolejiště Trmické teplárny..
http://www.mapy.cz/#x=13.989268&y=50.648124&z=16&l=15&t=s&c=23-31-14-30-28-29-27-h
Zajímavé bludiště...


Jen pro upřesnění:nejedná se o kolejiště teplárny ale stanici Trmice.A zmiňovaná spojka byla vybudována pro přímé uhelné vlaky jako objízdná kolej od Teplic směrem na Ústí - Střekov.Odbočuje ve Starých Předlicích z tratě 130.Pokud si posunete doleva,tak byl u Globusu vybudovaný ve stejné době další most přes silnici(253) Trmice-Předlice a Ždírnický potok.
Kdy to bylo přesně vybudováno si již nepamatuji ale myslím,že jsem už chodil na střední(1981?).
Původem jsem Trmičák :mrgreen:
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » ned 18 pro, 2011 11:54 pm

Nedávám si pokoj a zkouším jinou variantu odbočné, kde bude vidět kolej hlavní trati, hned na kraji kolejiště. Líbí se mi některé návrhy MF, kde je spodní trať někde částečně odkryta, nejépe jako dvoukolejka.

- hlavní stanice má stání pro motorák, ovšem dvě dopravní koleje neodbočují na levé straně do hlavního směru
- umístění nástupišť mezi 2/4 a 1/3 kolej (použiji ze starého kolejiště)
- od nádraží půjde silnice mostem pod levým zhlavím, následně odbočka ke skládce a přes závory ven z panelu
- užitná délka staničních kolejí 570 / 1600 / 1600 / 1350
- oblouky ve stanici R484 - R656
- napojení zbrojení naftou obloukovou nebo levou vyhybkou s vnitřním R656
- varianta napojení odbočné na angličana, zhlaví jen mírně posunuté vlevo, užitná délka staničních kolejí 570 / 1500 / 1650 / 1700

- koncová stanice ve finální podobě se stan. kolejemi délky 1100 / 970 / 1000
- oblouky ve stanici R731 - R849
- přístup ke skládce z okraje panelu
- dvoumístná remíza (použiji ze starého kolejiště)
- doufám že v takovýchto obloucích rozpojím vlak? Nebo ho rozpojím až na výhybce a couvnu?
- která kolej bude manipulační? Nebo mohou být všechny dopravní?
- oddělení koncové od hlavní stanice jen svažující terén, kamená zeď, nebo naopak nějaká vyvýšená kulisa, nebo skála, výška 10cm / tloušťka 10cm nahoře pár stromků?
- přemýšlel jsem nad několika variantami koncové, řešil jsem tři problémy
- - proces navážení vlečky k pile, resp. obsazení navážením zhlaví
- - napojení depa (šlo by takto ze vstupního zhlaví?)
- - umístění skládky

- SN zůstává z předchozího návrhu je napojeno na tobogán s kótou -290mm pod hlavní stanicí
- klesání max. 3,6%

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

http://www.palmnet.cz/HO/Odbocna-V41.tra
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » úte 20 pro, 2011 8:32 pm

Trochu jsem pozměnil zhlaví a velikosti panelů, abych se dostal vyhybkami mimo spoje panelů. Teď rozmístím jednotlivá žebra z překližky. Počítám že musí být mimo táhlo od přestavníku. Nebo se dá táhlo od přestavníku nějakým převodem posunout o kousek dál, když pod vyhybkou není místo? Rovněž mám jednu vyhybku na mostě. Mám nějakou překližku i 30mm silnou tak si musím dát pozor.

Co nejvíc jsem zvětšil odstavné koleje v SN a ve výhybně. Stejně ale nemají potřebnou délku. Když budu mít vlak maximální délky 1630mm co se mi vejde do hlavní stanice, budu ho muset odstavovat v SN na dvoukolejce...

Musím vymyslet uchycení tobogánu v prostoru. Chci nechat střed prázdný, aby do něj šlo zespodu vlezt.

Obrázek
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod radekkrupka » úte 20 pro, 2011 11:10 pm

bishop píše:Musím vymyslet uchycení tobogánu v prostoru. Chci nechat střed prázdný, aby do něj šlo zespodu vlezt.

Nač výmyšlet to, co již jiní vymysleli? Třeba závitové tyče...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » úte 20 pro, 2011 11:44 pm

Zrovna to kreslím.

Závitové tyče ano. Ale nebudu mít "podlahu" ani "strop" kam je ukotvit. Navrhl jsem tedy žebra rámu z překližky tak, že mi celý tobogán ze 4 stran obklopují. Následně do jejich stěn přišroubuji zřejmě plech tvaru "L", který bude držet závitové tyče. Budu tak mít až 8 svislic kolem tobogánu. Jak píše Martin Pinta na Lokopinu (TT), měli by stačit tyče na vnějším obvodu.

BTW. Proč mi vždycky ten http://lokopin.wz.cz schodí Operu :evil:
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 21 pro, 2011 11:09 am

bishop píše:Zrovna to kreslím.

Závitové tyče ano. Ale nebudu mít "podlahu" ani "strop" kam je ukotvit. Navrhl jsem tedy žebra rámu z překližky tak, že mi celý tobogán ze 4 stran obklopují. Následně do jejich stěn přišroubuji zřejmě plech tvaru "L", který bude držet závitové tyče. Budu tak mít až 8 svislic kolem tobogánu. Jak píše Martin Pinta na Lokopinu (TT), měli by stačit tyče na vnějším obvodu.

BTW. Proč mi vždycky ten http://lokopin.wz.cz schodí Operu :evil:


Projdi si stránky Toma Bartoše z Chrudimi -myslím že tam najdeš řešení všech svých problémů... Má to geniálně vymyšlený!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » stř 21 pro, 2011 8:33 pm

Děkuji za odkaz! Přesně to co zvažuji i já. Kovoý rám. Vůbec mě nenapadlo i zvednuté části horní stanice nebo všech stoupání umístit na závitové tyče zakotvené v kovovém rámu. A když v tom místě není rám, tak si pomoct přepažením, klidně i dřevěným hranolkem. Mě žebřiny tak jak jsou ve wintracku učarovali, ale toto je mnohem jednodušší.

Sice jsem byl rád, že mi žebřiny zpevní celou konstrukci - chtěl bych mít jen krajní nohy na kolejišti 3x1,5m, pak kolejiště na kolečkách, pro tvorbu krajiny chci přední nohy shazovat a celé kolejiště naklonit o 45st. a navíc počítám i s možným stěhováním. Asi zvolím nějakou kombinaci obojího.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků