Nové kolejiště HO 400x120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » ned 13 lis, 2011 3:11 am

Dobrý den,

chtěl bych přes zimu začít pracovat na novém - prvním kolejišti. Teď mám místo skoro neomezený, ale časem se budu stěhovat a tam bude na kolejiště jen taková úzká nudle. Takže přemýšlím jestli se dá vůbec něco smysluplného postavit do tohoto prostoru.
Jsem začátečník a představy mám nejasné.
- určitě HO, kolejivo asi Tillig Elite
- epocha III+IV
- alespoň nějaký ovál (pro děti)
- ovládání DCC

Něco jsem si maloval. Stoupání vychází vlevo 4,13, vpravo 3,71, do SN 2,87. Viditelné poloměry R425mm. Délka hlavní koleje 1,3m, celkem 47m.
Obrázek
Wintrack: http://www.palmnet.cz/400x120-V11.tra

Děkuji za každý názor, Radek.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod radekkrupka » ned 13 lis, 2011 10:47 am

Ahoj,

tak pro začátek nám o svém kolejišti něco řekni... Co je námětem? Co bys chtěl modelovat? Máš nějakou konkrétní představu o provozu, o vozidlech?

Když se tak zadívám do plánku, měl bych několik výtek k zamyšlění:

1) Skrytá stanice - chybí. Je základem modelového provozu. Takhle přijede vlak do stanice, odjede, objede kolečko a zase se vrátí.
2) Stanice - vypadá jako přechodová ze dvojkolejné trati na jednokolejnou. Proč? Zvlášť bez skrytého nádraží... Koleje ve stanici jsou velmi krátké, navíc je velmi zkracuje ta spojka za zhlavím.
3) Most přes stanici. Mnozí to považují za téměř nepřijatelné. Je otázka, zda se ti to líbí, nicméně s realitou to nemá mnoho společného.
4) Kusé koleje na modré části. Co je to? Na modré trati je výhybna? Zastávka s nákladištěm? Nebo malá stanice s vlečkou?