myslím, že "nezávislé" viditelné tratě ve třech úrovních je moc. Schovej oranžovou trať do tunelu a budeš mít rázem místo na zařízení hlavní stanice.
SN tam je i se smyčkou, ale chtělo by ho to i na na druhé trati (aspoň dvoukolejnou výhybnu) Určitě by bylo lepší místo mostu nechat modru trať na zadním horizontu a stanici dát o něco méně šikmo,aby se trať mezi zhlaví a kraj kolejiště ještě rozumně vešla. Vzhledem k tomu, že z "odbočné" větve do SN není nic vidět zbývá otáka zda ji nepojmout pouze jako technickou odbočku do SN. Tuto odbočku bych nechal skrytou v tunelu a ze šedé stanice tedy bude vycházet na obľ strany "pouze" jednokolejka., ale díky jednoduššímu zhlaví se o dost natáhnou koleje ve stanici. Pokud trváš na opdbočné trati, tak by stálo za to jí nechat viditelný aspoň kousek.
• kolejka ve třetí spodní úrovni byla jen na hraní, ale může jít ven.
• aha dvoukolejná výhybna, to jako že jeden vlak čeká někde schovaný a druhý ho může objet?
• když nechám modrou trať na horizontu a zruším most, tak budu mít levou i pravou stranu zrcadlově shodnou, tomu jsem se chtěl vyvarovat, navíc se připravím o možnost vysokého mostu (ikdyž by mohl být i na horizontu s kulisou)
• stanice jde pootočit už jen kousek, vlevo i vpravo jsou napěchovaný tobogány
• dvoukolejka vs skrytá odbočka do SN ... líbí se mi, že v jednu chvili mohou z nádraží odjiždět/přijíždět vlaky. Ať už kvuli efektu, nebo kvuli řízení. Je to tu dost napresovaný, nemám vůbec představu o dispozici stanice, o počtu kolejí apod.
Zatím jsem opravdu jen ve fázi zkoušky toho co se sem vleze, jak to bude vypadat, jaké asi zvolit uspořádání a jestli to má vůbec smysl. Mohu třeba nechat kolejiště v obytné místnosti a pak může být větší. Nebo mohu udělat tobogán ve vedlejší místnosti (šatna - zaberu manželce jednu polici).
Uvědomil jsem si, že mohu nechat projet vlak v mezipatře, mám 3 úrovně -100 / 0 / +200 ale tunelem mohu nechat projet vlak i na kótě +100. Tím se možnosti provozu zvyšují. Zkoušel jsem uplně jiné rozložení (tedy tobogány vpravo a vlevo tam asi budou vždy). Na další variantě je více prostoru pro obě stanice, větší tovární vlečka vpravo a hlavně mnohem zajímavější provoz v obou stanicích. Tobogány jsou na obou stranách až dolů, byť jen pravý umožňuje otočení vlaku. Jsou rovněž konstrukčně jednodušší. Do spodní stanice lze ovšem vjíždět ze třech směrů.
Nicméně:
- stanice je od tunelu po tunel
- obě stanice jsou rovnoběžně hned zasebou
- není most
Opravdu zatím jen zkouším co daný prostor snese. Mohl bych ale začít pracovat na rámech když uvidím že je to schůdné.
Wintrack:
http://www.palmnet.cz/400x120-VB03.tra