Segmentové kolejiště v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod alexander » čtv 17 lis, 2011 12:08 pm

Stanica Makov ako vyzerá dnes aj s malou ukážkou manipulácie:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2009030002
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod vobabaz » čtv 17 lis, 2011 12:11 pm

VladikC píše:Je to poněkud šílené, ale i takto by to mohlo vypadat. :-)

Další možná trochu šílený nápad:
- umožní vyjet ze smyčky libovolné soupravě, bez ohledu na pořadí příjezdu
- když bude ve smyčce jen jedna souprava, nechá se lokomotiva libovolně otočit
Obrázek
Naposledy upravil vobabaz dne pát 18 lis, 2011 7:25 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
vobabaz
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon 19 kvě, 2008 8:25 pm
Bydliště: Střední Čechy

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 17 lis, 2011 3:32 pm

milan ferdián píše:Jednu věc nedovedu pochopit.Na německých stránkách je plno originál kolejových plánků takových staniček,proč nevybíráš předlohu,když máš v podpisu K.P.E.V. ,tam :?:


Mám nekolik takovych planku z EJ k dispozici. Vetsina koncovych stanic je bez tocny a jsou si dost podobne. Chtel bych tocnu, protoze si myslim, ze by to mohlo byt vitane zpestreni pro divaky. Umisteni tocny jako v Makove mi prislo zajimave. Naproti tomu treba umisteni v Klutz se mi moc nelibi. Jak psal Dan B. nechal bych si rad moznost v budoucnu pridat dalsi panel, takze tocnou bych v levem zhlavi koncit nechtel.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 17 lis, 2011 5:58 pm

Dan Buchtela píše:
VladikC píše:Nebijte mne. Toto mne volne inspirovalo. Teda jedna dobre duse mi naseptala. ;-)

Ano, to vypadá rozumně. Zádrhel je ovšem v tom, že plánek není v měřítku a Tvá stanice je navíc asi trochu zkrácená. Na tomhle plánku to vypadá, že kolej 3, resp. její levá část za výhybkou je dostatečně dlouhá na případné odstavení vozů k volné ploše. Vláďovi tam ale už žádné místo nezbylo. Šlo by to tedy trochu přiblížit tomu plánku, pokud by se ta výhybka z koleje 3 k točně posunula blíže k pravému zhlaví.
Nicméně i pak by tam ta volná plocha byla diskutabilní, neboť předpokládám použití koleje č. 3 jako objízdné.
Takže jako řešení volné plochy navrhuji následující:
1. buď ji nějak ještě nacpat ke koleji 2
2. jako lepší se mi zdá dodělat tam ten šturc pod pravým zhlavím (jako je v tom původním plánku, jež Vláďu inspiroval) a plochu mít u této koleje (nejspíše by byla označená jako 3a)


Abych to uvedl na pravou miru, mne zaujalo pouze to umisteni tocny, ne cela stanice. Stanici jako takovou jsem kreslil podle nemeckych, vypadaji opravdu velmi podobne. Nemel jsem donedavna tuseni o Makovu. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » pon 21 lis, 2011 1:59 pm

Po krátké odmlce další pokus a lá stanice Klütz s točnou....
Přílohy
D 11 Cm.jpg
D 11 Cm.jpg (36 KiB) Zobrazeno 5907 krát
D 11 C stm.jpg
D 11 C stm.jpg (38.22 KiB) Zobrazeno 5907 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Jarda H. » úte 22 lis, 2011 10:32 am

Koukám, že si nějak protiřečíš :D vůči příspěvku o pár řádek výše :
VladikC píše: ..... Naproti tomu treba umisteni v Klutz se mi moc nelibi. Jak psal Dan B. nechal bych si rad moznost v budoucnu pridat dalsi panel, takze tocnou bych v levem zhlavi koncit nechtel.
Ale beru to tak, že člověk dlouho plánuje, zkouší, mění, upravuje, ... v tom ale zase s tebou souhlasím !

K plánku - drobná poznámka k užitné délce (průjezdné) koleje, nejblíže kusé ?! Jaký je účel, využití ?! V původním plánu stanice Klutz je dle mého soudu ve vazbě na krátkou kusou kolej pro čelní nakládku vozů (kterou ty tam nemáš) ... zkrátka mi to u tebe opticky připadá jako krátká kolej s omezeným využitím ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » úte 22 lis, 2011 11:17 am

Jarda H. píše:Ale beru to tak, že člověk dlouho plánuje, zkouší, mění, upravuje, ... v tom ale zase s tebou souhlasím !

K plánku - drobná poznámka k užitné délce (průjezdné) koleje, nejblíže kusé ?! Jaký je účel, využití ?! V původním plánu stanice Klutz je dle mého soudu ve vazbě na krátkou kusou kolej pro čelní nakládku vozů (kterou ty tam nemáš) ... zkrátka mi to u tebe opticky připadá jako krátká kolej s omezeným využitím ?!


Hmm. Přiznávám, že tápu a zkouším. :-( Co se zdálo jasné a jednoduché se rozplizává. Došel jsem k tomu, že pokud by mělo dojít někdy k rozšíření, asi by bylo nejvhodnější spíše přídat další panel mezi stanici a vápenku, nebo mezi vápenku a smyčku.

Mělo by tam být skladiště. Snad i podle originálního plánku stanice. Stanice je sama o sobě celkově dost dlouhá. V originále byla výhybka ke kusým kolejím, bylo jich tam více, právě až z té průjezdné, ale nějak jsem se tam nemohl vejít a tak jsem ji posunul ven, nevešlo by se mi tam právě to skladiště. Nevím zda jsem to popsal srozumitelně. :-(

Pozn.: Ta kolej vypada opticky kratka, ale vejde se na ni i nejdelsi vlak, ktery chci provozovat. Ten ma pouze 35 cm (loko a 4 vozy).
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 22 lis, 2011 1:42 pm

Ahoj,
přikládám obrázek malé úpravy stanice. Pro odbočení kusé koleje a koleje ke skladu je zamýšlená symetrická výhybka.
Dále jsem zkusil nakrselit napojení točny a remízy. Volnou inspirací bylo plánované a nikdy neuskutečněné rozšíření stanice Horní Blatná.
Přílohy
D 11 Cm.jpg
D 11 Cm.jpg (25.14 KiB) Zobrazeno 5769 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 22 lis, 2011 4:17 pm

A takhle učesaný je to taky hezký Vláďo..
Michale pěkně.
Tak asi zas jako na začátku,nepřeberně variant a kterou nakonec zvolit???
Tahle poslední je ale fakt dobrá,zkus to Vláďo nakreslit ve WT..
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » úte 22 lis, 2011 10:08 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj,
přikládám obrázek malé úpravy stanice. Pro odbočení kusé koleje a koleje ke skladu je zamýšlená symetrická výhybka.
Dále jsem zkusil nakrselit napojení točny a remízy. Volnou inspirací bylo plánované a nikdy neuskutečněné rozšíření stanice Horní Blatná.


Díky za zajímavý nápad. Takto nějak jsi to myslel? Vypadá to také velice zajímavě. Má to ovšem maličký háček. Prodloužil jsem podkladovou desku na maximum tj. 125 cm (standardní délka desky Styrodur), a přesto se staniční koleje o kus zkrátily. Nejvíce je to vidět na koleji u nádražní budovy. Modrý obdélník je Akku. Hnědý T 9.3 se čtyřmi vozy.
Přílohy
Uprava MS.JPG
Uprava MS.JPG (61 KiB) Zobrazeno 5679 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 23 lis, 2011 8:08 am

VladikC píše:Má to ovšem maličký háček. Prodloužil jsem podkladovou desku na maximum tj. 125 cm (standardní délka desky Styrodur), a přesto se staniční koleje o kus zkrátily.

Jasně, točna místo výhybky má výhodu, že za ní nemusí být výtažná kolej, o jejíž délku se zkrátily staniční koleje. Nicméně délky jsou podobné jako na předešlých pláncích (Makov). Ta výhybka v první koleji (ke skladišti) je pouze manipulační,vlak může stát i přes ní, jen to komplikuje nástup cestujících, případně posun. Takže obě dopravní koleje (1+3) jsou stejně dlouhé. Pokud chceš prodloužit koleje je možné vložit místo prvních dvou výhybek jednu trojcestnou. Získáš tím jednu délku výhybky k dobru. Případně můžeš napojit kolej u skladiště až na levém zhlaví, ale osobně bych to nedělal.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » stř 23 lis, 2011 9:15 am

Michal Šuhajda píše: Pokud chceš prodloužit koleje je možné vložit místo prvních dvou výhybek jednu trojcestnou. Získáš tím jednu délku výhybky k dobru. Případně můžeš napojit kolej u skladiště až na levém zhlaví, ale osobně bych to nedělal.


Jj. Dalsi tricestnou vyhybku bych tam uz asi nedaval. Takhle je to pestrejsi, vypadalo by to moc symetricky, navic ty vyhybky uz mám doma... Musi osobni vlak prijet nutne k te koleji u budovy, asi ne ze? Pak by se vyloucil problem se stanim přes vyhybku a mezi kolejemi by mohlo byt to ve vykresu naznacene nastupiste. Jeste jeden maly problem je v tom, ze nova tricestna vyhybka od Peco bude mit jine uhly nez pouzita ve vykresu. Asi to bude vypadat trosku jinak, ale to uz by se doladilo. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 23 lis, 2011 10:20 am

VladikC píše:Musi osobni vlak prijet nutne k te koleji u budovy, asi ne ze? Pak by se vyloucil problem se stanim přes vyhybku a mezi kolejemi by mohlo byt to ve vykresu naznacene nastupiste.

Pokud prohlásíš 1. a 3. kolej za dopravní, a u třetí koleje budeš mít nástupiště, tak nemusí. Jen pozor, aby se cetující bezpečně dostali k vlaku a nemuseli přelézat přes vozy.
Ještě mám poznámku nebo spíš dotaz k provozu. Narážím na fotku smyčky s připravenými soupravami.
Nemám moc znalostí o německých drahách, ale u nás (tehdy v Rakousko-Uhersku) jezdily lokálkové vlaky většinou smíšené. Tedy lokomotiva+služební vůz+os.vozy+ nákladní vozy. Jak to bylo u německých (Pruských, Bavorských, Saských...) drah?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » stř 23 lis, 2011 11:11 am

Michal Šuhajda píše:Nemám moc znalostí o německých drahách, ale u nás (tehdy v Rakousko-Uhersku) jezdily lokálkové vlaky většinou smíšené. Tedy lokomotiva+služební vůz+os.vozy+ nákladní vozy. Jak to bylo u německých (Pruských, Bavorských, Saských...) drah?


Domnívám se, že to bylo stejné. Na dobových fotografii jsem na to, v žádné z těch několika knih co jsem měl půjčené, nenarazil, ale v textu co jsem vyluštil tak ano. Odvozuji to především z toho, že Fleischmann dělá sety, kde to takto je, jak v H0 tak samozřejmě v N-ku. I na kolejištích v EJ jsou k vidění. Jak jsem psal výše, mám v úmyslu takový vlak provozovat. Mám jeden ze setů s čistě osobním lokálkovým vlakem, ale za situace kdy mi tam bude pendlovat Akku, je to asi zbytečné.
Přílohy
Zug.jpg
Zug.jpg (40.86 KiB) Zobrazeno 5581 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 23 lis, 2011 11:16 am

Šlo mi o to, že smíšený vlak by snad mohl jít sestavit tak, že po příjezdu na 1. kolej budou vozy před budovou a při odjezdu až na části koleje u skladiště, tedy vždy mimo výhybku.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ceki, pietr a 6 návštevníků

cron