Segmentové kolejiště v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » úte 17 led, 2012 8:29 am

Bohužel vzhledem k tomu, že mne na konci loňského roku postihla nemilá příhoda, klekla mi nezálohovaná fleška, s veškerými plány a téměř dvouletou prací při sbírání podkladů a materiálů z internetu, knih a časopisů, začal jsem kreslit ve WT znovu. A protože stále ještě nejsem přesvědčený, že plán, který chci stavět je to pravé ořechové, nakreslil jsem pro změnu tento. Rozměry zůstávají stejné u stanice 1250 mm x 450 mm a u vratné smyčky 700 x 450 mm, část s vápenkou jsem zvětšil na 850 x 450 mm.

Stanice je dost podstatně upravena. Znovu jsem projížděl plánky stanic tentokrát v Bay Report od Eisenbahn Journal, kde mne zaujala stanice Meitingen, zvláště to umístění točny uprostřed. Poněkud jsem ji upravil, umístění staniční budovy bylo v reálu jinde, ale to by pak byla stanice asi o další metr delší, takže z prostorových důvodů vcelku nereálné. Myslím si, že zde je značně zjednodušena manipulace s nákladními vlaky. Pokusím se to popsat, omlouvám se za nedostatky v terminologii. Nákladní vlak se čtyřmi vozy přijede na prostřední kolej, lokomotiva se odpojí a po koleji u staniční budovy nákladní vozy objede a je připojena za poslední vůz. Vyjede směrem ze stanice přes trojcestnu výhybku, ta se přehodí a lokomotiva dotlačí vozy na kusou kolej se skladištěm a rampou (není zakreslena) pro volnou skládku. Mezi vykládkou a nakládkou zboží ze skladiště, dobytka nebo koní z rampy do vozů, lokomotiva dozbrojí před remízou, pak je na točně otočena, připojí vozy na kusé koleji a odjíždí ze stanice. Mezi tím, klidně může přijet na kolej ke stanici Akkutreibwagen Wittfeld, co by osobní doprava. Ten se nemusí otáčet a po nástupu cestujících okamžitě odjíždí. Případně může lokomotiva nákladního vlaku vyčkávat na odstavné koleji u točny, aby nepřekážela ve zbrojení lokomotivě osobního vlaku nebo Dampftriebwagen Kittel, které mohou mezitím také přijet. Vozy s vápnem přiveze z vápenky malá lokomotiva T2 do stanice a odstaví je na kusou kolej u skladiště, tam se pak připojí k sestavovanému nákladnímu vlaku a budou odvezeny ze stanice pryč. Vlečku do fabriky jsem o dost zjednodušil. Na kulise bude za plotem pouze čelo skladištní haly s rampou pro vykládku materiálu a nakládku hotového zboží (viz. obr.), stále mne láká ta likérka s pěkným malovaným firemním štítem…

Snad to má nějakou logiku, co jsem zde napsal.

A jen tak na okraj, obrázek návrhu obtisků na loko a vozy K.P.E.V., mnohonásobně zvětšený. Kulatý štít s císařskou orlicí by měl být dle originálu 1,5 mm … Zatím ani vlastně nevím zda to půjde vůbec vytisknout.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků