Kolejiště TT 200x110 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » ned 03 čer, 2012 7:12 pm

Přes víkend jsem přidělal chybějící přestavníky na opačné straně výhybek, než má Tillig úchyty. Bylo to jednodušší než jsem čekal. A hned jsem zkusil projet pár vlaků :). Teď je ještě zapojit na klávesnici...
Přílohy
P6030580.JPG
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod radekkrupka » pon 04 čer, 2012 6:30 am

Odo píše:Přes víkend jsem přidělal chybějící přestavníky na opačné straně výhybek, než má Tillig úchyty. Bylo to jednodušší než jsem čekal.

Čeká mě ve skryťáku totéž. Jak jsi to dělal? Nějaké rady, jak na to?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » stř 06 čer, 2012 2:12 pm

Radku, Tobě bych si radit nedovolil :). Já jsem to udělal tak, že jsem ve skryťáku pod kolej nalepil lepící pásku, na kterou jsem taky nalepil přestavník. V horním nádraží jsem použil navíc pod přestavník oboustrannou lepící pásku, aby se vyrovnal rozdíl s výškou podloží.
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod radekkrupka » stř 06 čer, 2012 2:17 pm

Dík, něco takového jsem taky zvažoval... funguje to?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » čtv 07 čer, 2012 10:00 am

Zatím to funguje bez problémů.
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » stř 14 lis, 2012 8:54 pm

Vzhledem k tomu, že v únoru přišel na svět první potomek, jsem poslední měsíce na kolejiště neměl vůbec čas. Navíc jsme rekonstruovali jádro a kuchyni. Teď nás čeká ještě dětský pokoj, kde je teď skladiště a kolejiště je tam chudák zaskládané; pak ho přesunu na finální místo v ložnici (moje manželka je svatá 8)). Bude uloženo ve skříni na míru, ze které se bude vyklápět. Jen abyste si nemysleli, že jsem to vzdal :)
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Adam96 » stř 14 lis, 2012 9:35 pm

Odo píše:Vzhledem k tomu, že v únoru přišel na svět první potomek, jsem poslední měsíce na kolejiště neměl vůbec čas. Navíc jsme rekonstruovali jádro a kuchyni. Teď nás čeká ještě dětský pokoj, kde je teď skladiště a kolejiště je tam chudák zaskládané; pak ho přesunu na finální místo v ložnici (moje manželka je svatá 8)). Bude uloženo ve skříni na míru, ze které se bude vyklápět. Jen abyste si nemysleli, že jsem to vzdal :)


Už máš nějakou ideu, jak bude celé vyklápění vypadat ? rád bych se inspiroval. Budu totiž stavět kolejiště 175*116 a bude skladováno stejným způsobem.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » pát 16 lis, 2012 10:22 pm

Adam Buchal píše:Už máš nějakou ideu, jak bude celé vyklápění vypadat ? rád bych se inspiroval. Budu totiž stavět kolejiště 175*116 a bude skladováno stejným způsobem.


Rozmyšlené to mám. Sklápěcí zařízení vyrábět nebudu, chci použít obyčejné panty. Zkusím to načrtnout a dát sem obrázek.
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » stř 28 lis, 2012 3:29 pm

Zdravím,

mám dotaz ohledně ovládání přejezdu před pravým zhlavím. Problém je v odjezdu vlaku z nádraží. Jedna možnost je navázat PVZ na tlačítko odjezdu, ale to by znamenalo, že PVZ se spustí ve stejný moment jako návěst volno (zpožďovač se mi tam dávat nechce). Druhá možnost je dát do panelu další tlačítko pro spuštění PVZ, a postavení odjezdových návěstidel na "volno" podmínit předchozím spuštěním PVZ. Takto to asi funguje v reálu (?). Mělo by na to stačit jedno extra relé. Co myslíte?

Ještě je tu ale možnost, že vlak stanicí projíždí, tudíž postavení vjezdového i odjezdového návěstidla na "volno" by mohlo PVZ spustit automaticky...

Předem díky za názory :)



P.S. Adam: obrázek jsem zatím nezvládl :)
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Adam96 » stř 28 lis, 2012 4:06 pm

Nevadí, zvědavost stále trvá. Jinak ten přejezd bych veřešil jednoduše: kousek kolejnice ( natřít ), na to plácnout výstražný kříž a je to :D Ale funkční přejezd má taky svoje kouzlo. Problém je v tom, že snad u každé lokálkové žst. je přejezd hned za poslední výhybkou.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod lajblt » stř 28 lis, 2012 7:12 pm

2 Odo: Přejezd "hned za poslední výhybkou" se řeší tak, jak sis sám popsal výše. Při vjezdu vlaku ze širé tratě řídí přejezd přibližovací úsek. U přejezdu na širé trati nebo na reléovce jsou tři (z obou stran přejezdu a přejezd samotný). U levnější varianty (aby nebylo nutné izolovat koleje ve stanici - elektromechanika nebo TEST bez kolejových obvodů) jsou obvody jen dva (ze širé trati a přejezd). Přejezd samotný je ze strany stanice svázán s odjezdovým(i) návěstidlem (návěstidly). Stiskneš tlačítko návěstidla, spustí se výstraha a po nastavené době dané normou (v případě přejezdu se závorami po úplném uzavření závor) se postaví návěstidlo do polohy dovolující jízdu/posun.
Pokud vlak stanicí projíždí, funguje to stejně. Spustíš přejezd, postaví se návěstidlo (automaticky) a výstraha na přejezdu trvá, dokud vlak po opuštění prostředního izolovaného úseku výstrahu nevypne. Tenhle druh přejezdů je i snadno k poznání - nemá "pozitivní signalizaci", tj. bílé světlo výstražníku. Pokud výpravčí postaví návěstidlo příliš brzy, poznáš to jako řidič podle toho, že "dlouho nic nejede", ačkoli přejezd je výstraze.
Stejně to funguje na tratích s provozem podle D3 (lichoběžníkové tabulky). Tam se dosazuje krycí návěstidlo jen ze strany stanice (z-č-b), fungující podle výše uvedeného principu. Jen to návěstidlo nestaví výpravčí, ale vlaková četa. Dostane svolení k další jízdě od dirigujícího dispečera, spustí přejezd, po postavení návěstidla vlak odjede a za ním spadne návěstidlo zase na "Stůj" a po uvolnění přejezdu se vypne i výstraha. Pamatuju si, že to takhle je v Senomatech u Rakovníka, v Toužimi, ve Strunkovicích nad Volyňkou...
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » stř 28 lis, 2012 9:12 pm

lajblt: Takže chápu-li to správně, v reálu se návěst volno nastaví automaticky po určitém zpoždění po spuštění přejezdu. Je na to nějaká jednoduchá elektrosoučástka? Zatím počítám s ručním ovládáním, tj. tlačítko odjezdu bude napojeno na červenou přejezdu - pokud nebude přejezd zapnutý, nepůjde nastavit "volno". Druhá věc je, že mám výstražníky se spodním bílým světlem (a nechráněný přejezd) - ten se asi v obvodu stanice nepoužívá, že :(. Poslední věc je napojení přejezdu na detektory + úseky, to ještě nemám promyšlené.
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » stř 28 lis, 2012 9:26 pm

Už jsem něco našel zde :)
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod lajblt » stř 28 lis, 2012 9:43 pm

Jo, takhle je to na širé trati. U tebe bude místo levého přibližovacího úseku s detektorem obsazení DO1 jen tlačítko na místě spínacího kontaktu relé DO1. Pokud chceš mít zpožděné sepnutí návěstidla, můžeš zkusit něco, co s modelařinou zdánlivě nesouvisí - modul zpozděného sepnutí reproduktorů. Po sepnutí napájení přejezdu se sepne i modul a po nastavené době (cca 6 s) jeho relé kontaktem sepne relé návěstidla. Pokud má relé samopřídržný kontakt, je dál už jedno, v jakém stavu po sepnutí návěstidla modul ochrany bude.

Bílá na výstražnících je jen tehdy, pokud je přejezd u zhlaví stanice s úplnými kolejovými obvody. Ona se totiž bílá nerozsvěcí po skončení výstrahy hned, ale až potom, co vlak opustí vzdalovací úsek (=přibližovací úsek pro opačný směr). Tj. skončí výstraha, pak chvíli nesvítí nic a teprve potom se rozbliká bílá.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 200x110 cm

Příspěvekod Odo » čtv 29 lis, 2012 12:22 pm

Existují stanice s přejezdem za zhlavím a s bílou na výstražnících? A co se pak považuje za vzdalovací úsek - zhlaví stanice?
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků