Stránka 1 z 8

Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: pát 07 říj, 2011 7:19 pm
od mizl
Dlouho jsem váhal zda založit toto téma, ale byl jsem k tomu donucen svou neschopností přijít na něco kloudnějšího. Už asi rok měním svůj návrh kolejiště pořád dokola a zkouším nové a nové návrhy. Největší problém mám s prostřední částí kolejiště, jelikož bych rád aby se dali poslat vlaky proti sobě a v nádraží Křížkov aby se míjeli. Představa je taková, že vlak vyjede s Jirkova a v Křížkově zastaví a počká než dojede vlak z Kostelce.Chvilku budou stát spolu a pak budou pokračovat každý dál svým směrem.
V čem mám jasno jsou koncové stanice Kostelec a Jirkov. Kostelec je postaven tak, aby se dalo do budoucna kolejiště rozšířit i za zeď místnosti. Je postaven přes dva moduly. Jirkov je začáteční nádraží s malým depem. Celé kolejiště je situované jako lokální trať v horách. S toho vyplývá, že na kolejišti bych rád provozoval jen soupravy pro lokální trať. Nějaké osobní a spěšné vlaky. S nákladní dopravou ovšem taky počítám, ale jen velmi málo. Je to z nostalgických důvodů které mám zakořeněné ještě z dětství. Kolejiště je stavěné v měřítku TT.
Lokomotivy jsem si zvolil tyto http://mizl.rajce.idnes.cz/www.modely.bis#Vozovy_park.jpg. Pro začátek jsem si objednal Brejlovce. a Celkový plán je tady : http://mizl.rajce.idnes.cz/www.modely.bis/#plan.jpg.

Ještě jsem zapomněl napsat, že kolejiště objíždí sedací soupravu i nábytek. Je to i z důvodu místa.

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2011 1:16 pm
od mizl
tak jsem zase laboroval s prostřední částí a je tu další návrh. Teď mě napadlo že by mohlo být místo mostu malá přehrada. Původně jsem pod mostem plánoval koleje. Jak sami můžete posoudit plavu v tom excelentně. Nenašel by se tady někdo kdo by mi v tom plavání trochu pomohl ?

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2011 2:00 pm
od mizl
Koukal jsem na internet po nějakém malém nádražíčku. Vzpomněl jsem si na Zadní Třebáň. Po menších úpravách tak aby se to hodilo pro lokální trať jsem jí překreslil do návrhu. Kolej před budovou by asi pravděpodobně nebyla požívána a tak bych jí nechal zarůst. Celé nádraží je malé, tak by se mohlo postavit na jeden modul.

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2011 2:00 pm
od lajblt
Pošli mi návrh ve WinTracku na mail (lajblovi(kyselaryba)volny.cz), zkusím s tím něco udělat. Obecně nedoporučuju nekolmé přechody kolejí přes hranu - je to obvykle problém (lomy oblouku apod.).

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2011 2:04 pm
od mizl
lajblt píše:Pošli mi návrh ve WinTracku na mail (lajblovi(kyselaryba)volny.cz), zkusím s tím něco udělat. Obecně nedoporučuju nekolmé přechody kolejí přes hranu - je to obvykle problém (lomy oblouku apod.).



Máš ho na meilu. Díky za pomoc.

Ještě přidám náhled pro představu jak jsem kolejiště dispozičně vyřešil http://mizl.rajce.idnes.cz/Kostelec_2#DSCI0788.jpg

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2011 9:35 pm
od mizl
Nějaký návrh mi poslal už lajblt. Nicméně tato otázka přede mnou stojí stále otevřená.

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 6:59 pm
od mizl
Opět jsem trochu plánoval ve WinTracku. Tentokrát jsem zkoušel změnit trochu podobu koncové stanice Jirkov. Vzešli z toho tři návrhy a dávám je zde do foroty na posouzení

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 7:10 pm
od lajblt
Původně jsem kolegovi vytvořil to, co je na obrázku, ale zdálo se mu to moc složité. :)

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 7:12 pm
od vojtas
Lajbltův návrh je jedinný smysluplný...

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 7:43 pm
od mizl
vojtas píše:Lajbltův návrh je jedinný smysluplný...


.. a dalo by se skloubit můj návrh z návrhem od kolegi lajblt ??

To vojtas: zkoušel jsem se podívat na tvůj web, ale prohlížeč mi hlásí, že otevření stránky mi může poškodit počítač

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 8:33 pm
od mizl
lajblt: Tvůj návrh se mi moc líbí, ale myslím, že do mého kolejiště které bych rád chtěl situovat do horské lokálky s občasnou nákladní dopravou je moc robustní. Spíš bych si představoval něco mezi tvým a mým návrhem. Tak, aby to mělo hlavu a patu. Já v tom totiž začínám dost plavat a zdá se mi, že se do toho pořádně zamotávám. Proto jsem se rozhodl založit toto vlákno. Jediný závazek který jsem si dal je zakomponovat remízu pro dvě stání, zbrojení naftou a nějaké skladiště s nákladovou rampou.

Ale i přesto bych ti chtěl rád veřejně poděkoval za tvou pomoc. Zatím jsi byl jediný který se mne ujal a věnoval mi svůj drahocenný čas.

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 9:18 pm
od lajblt
Dík za uznání. :)
No, ona koncová stanice moc zjednodušit nejde. Pokud má umožňovat smysluplnou dopravu, musí mít alespoň 2 dopravní koleje. Pro tu "občasnou nákladní dopravu" alespoň jednu manipulační, abys měl kam odstavit nákladní vagóny k vykládce. Vlak totiž nesmí vjíždět přímo ze širé tratě na manipulační kolej. Takže si představ, že právě přijel nákladní vlak a ve stanici se chystá k odjezdu osobák. Pokud bude dopravní kolej jen jedna, jako v Kostelci, dostaneš se do velkých komplikací, protože popsaná situace by prostě nemohla nastat. Ty kusé koleje vlevo můžeš samozřejmě zrušit, snažil jsem se využít prostor co nejlíp. Protože posílat si vlaky mezi stanicemi sem a tam tě za chvíli omrzí. Zjednodušil jsem stanici vypuštěním "nadbytečných" kolejí. Odpovídá to více tvé představě?

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 9:30 pm
od mizl
lajblt : Zkusím to tedy ještě promyslet.
Abych ti vysvětlil proč jsem nádraží takto zlomil a neudělal jsem ho rovné. Je to kvůli užitné délce kolejí. Tím že jsem nádraží zlomil jsem je jakoby prodloužil. Ještě dám k posouzení Křížkov kde by se měli vlaky křižovat. mohlo by to tak být ??

Edit : Kostelec je spíš jako zastávka. Nákladní vlaky by jezdili přes triangel do servisního nádraží za zdí.

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 9:45 pm
od lajblt
To samé jsem udělal já. Užitná délka dopravních kolejí v Jirkově je 90 (první) a 95 cm (druhá).

Ad Křížkov: Je zbytečné dělat tam tu kusou kolej vlevo, protože se na ni nic nevejde. Užitná délka kolejí v Křížkově musí být stejná jako v Jirkově, tj. minimálně 90 cm. Udělej stanici přes dva moduly, jak jsem ti poslal návrh - na jeden modul se to nevejde.
Klidně ten můj plánek otoč podle vodorovné osy a manipulační kolej udělej podle sebe, ať se vejde na kraj staniční budova. Ale stanici NEZKRACUJ. Jinak z ní uděláš jen nákladiště bez možnosti křižování, protože se ti do ní vlak prostě nevejde.

Re: Kolejiště v obýváku

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2011 9:51 pm
od mizl
ok myslel jsem si to. Díky.

Ta kusá kolej je tam jen tak. Tu bych nechal zarůst jako, že kdysi vedla dál, ale teď je zrušená.