Ahoj Michale,
v první řadě se ti omlouvám, že jsem vstoupil do tvého tématu, ale myslím, že se mé příspěvky zase tolik od něj nevzdalují a mé úvahy třeba budeš moci využít i ty.
Ano, chápeš to dobře, mé kolejiště bude vlastně analogové s „napojením“ na systém BOSys, který vyrábí jedna nejmenovaná firma ve vých. Čechách. S tímto ovládáním mám ty nejlepší zkušenosti. Vzhledem k jednoduchosti mého kolejového plánu, jsem se rozhodl pro co nejednodušší elektrické ovládání (žádný digitál), s jízdou pouze jednoho vlaku (nemám totiž rád, když na kolejišti jede několik vlaků současně, neboť člověk nestačí všechno sledovat a pořádně si „vychutnat“ pohled na jedoucí vlak). Proto tam budu mít vypínání kolejových úseků, zejména kusých kolejí, na kterých budou vyčkávat ostatní vlaky nebo posunovací lokomotiva. Přestavování výhybek (výh. skupin) bude závislé na zapnutých úsecích napájených kolejí, přes relé, kvůli oddělení trakčního napětí a napětí pro výhybky. Detekci obsazení a zpětnou vazbu neřeším, vše bude kontrolováno pouze vizuálně.
Co se týče regulace jízdy vlaku, budu používat jeden tyristorový regulátor, zapojený tak, že dvěma tlačítky (akcelerace a decelerace) bude nabíjen a vybíjen kondenzátor, čímž se docílí plynulého rozjíždění a brzdění soupravy (toto je dostatečně známé). Ke spínání budou použity dva kanály BOSys. Cena tohoto DO při počtu kanálů 12 vyjde na cca 8500 Kč + několik relé, podle počtu vypínaných kolejových úseků, což není tak mnoho, když uvážíme, že např. RC souprava pro letecké modely stojí mnohdy i více. Tento systém dokáže samozřejmě spínat i servopohony a asi by nebyl by problém jej zkombinovat i s PLC, ale to už je na mne mnoho
.
Karel