Stránka 1 z 1

Doprava uhlí

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2007 9:11 am
od David
Dobrý den
Chtěl bych se zeptat jak se vozilo uhlí parní lokomotivou,zda mohl být vagon uhlí hned za lokomotivou,nebo se tam musel nějaký vložit.

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2007 9:15 am
od Tomáš
no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2007 11:18 am
od David
Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2007 11:25 am
od StandaR
Tak to asi přikrili plachtou nebo něčím takovým :? :?

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2007 5:10 pm
od David
Abe Simpson píše:Tak to asi přikrili plachtou nebo něčím takovým :? :?

Ďíky za radu

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2007 7:30 am
od Michal Šuhajda
David píše:
Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač

Nevím jak kde, ale u nás jezdí tramvaje s uhlím, (a téměř fším) kromě aut na zadní sběrač, nebo na oba při rozjezdu.

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2007 8:40 am
od Tomáš
Michal Šuhajda píše:
David píše:
Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač

Nevím jak kde, ale u nás jezdí tramvaje s uhlím, (a téměř fším) kromě aut na zadní sběrač, nebo na oba při rozjezdu.


když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2007 1:10 pm
od Michal Šuhajda
Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?

Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2007 1:43 pm
od Jan Jirásek
Michal Šuhajda píše:
Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?

Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...

Taky ale záleží na tom, jaký mají vlak zasebou, sice není nikde ošetřeno provozním předpisem, že pokud vlak veze naložené autovozy, tak má jet na přední - je to jen z dobré vůle fíry. To samé s uhlím, tady ve středočesku se uhlí jezdí na zadní protože je tu vysoká frekvence těchto vlaků ale třeba v jihočesku nebo na Vysočině už mají přední. To samé je s auty, často vidím jet na přední. Německé automobilky mající výrobu v Maďarsku a po železnici převážející vozy, tyto vozy balí do nepropalitelné folie, takže horní patro Laksu a i dolní jsou auta zabalena. Škoda auto toto zatím nepraktikuje ale od nového roku se mají z důvodu častého poškození laku od jisker, vozy také balit na oba konce souprav po 10-15 autech směrem do soupravy...

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2007 5:40 pm
od David
Jan Jirásek píše:
Michal Šuhajda píše:
Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?

Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...

Taky ale záleží na tom, jaký mají vlak zasebou, sice není nikde ošetřeno provozním předpisem, že pokud vlak veze naložené autovozy, tak má jet na přední - je to jen z dobré vůle fíry. To samé s uhlím, tady ve středočesku se uhlí jezdí na zadní protože je tu vysoká frekvence těchto vlaků ale třeba v jihočesku nebo na Vysočině už mají přední. To samé je s auty, často vidím jet na přední. Německé automobilky mající výrobu v Maďarsku a po železnici převážející vozy, tyto vozy balí do nepropalitelné folie, takže horní patro Laksu a i dolní jsou auta zabalena. Škoda auto toto zatím nepraktikuje ale od nového roku se mají z důvodu častého poškození laku od jisker, vozy také balit na oba konce souprav po 10-15 autech směrem do soupravy...

U nás na severozápadě čech se jazdí taky na zadní.Jinak díky za odpovědi.

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2007 8:07 am
od Tomáš
jjo chtěl jsem napsat přední s předním a zadní se zadním :lol: :lol: ale nějak jsem se do toho zamotal..od nás z Brna to máme na vysočinu hodně do kopéčka takže vědšinou bývaj dvě laminátky za sebou a ještě jedna pak tlačí ze zadu

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2007 8:09 am
od StandaR
Tyhle situace mám docela dost v oblibě.....

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2007 10:03 am
od Tomáš
Abe Simpson píše:Tyhle situace mám docela dost v oblibě.....


jo já taky i když jsem celkem zvědavej čím to budou tahat za pár let když v Majlontě ty laminátky tak zuřivě vrakujou...možná to dopadne jak na Slovensku a budou to vozit Esa..což je pěkně ujetý...na druhou stranu v záloze sou furt prej 242

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2007 10:38 am
od StandaR
jo..242 už na nákladních vlacích aj jezdijou