Doprava uhlí

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Doprava uhlí

Příspěvekod David » ned 29 črc, 2007 9:11 am

Dobrý den
Chtěl bych se zeptat jak se vozilo uhlí parní lokomotivou,zda mohl být vagon uhlí hned za lokomotivou,nebo se tam musel nějaký vložit.
Uživatelský avatar
David
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 19 bře, 2007 1:13 pm
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Tomáš » ned 29 črc, 2007 9:15 am

no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod David » ned 29 črc, 2007 11:18 am

Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač
Uživatelský avatar
David
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 19 bře, 2007 1:13 pm
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod StandaR » ned 29 črc, 2007 11:25 am

Tak to asi přikrili plachtou nebo něčím takovým :? :?
StandaR
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod David » ned 29 črc, 2007 5:10 pm

Abe Simpson píše:Tak to asi přikrili plachtou nebo něčím takovým :? :?

Ďíky za radu
Uživatelský avatar
David
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 19 bře, 2007 1:13 pm
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 30 črc, 2007 7:30 am

David píše:
Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač

Nevím jak kde, ale u nás jezdí tramvaje s uhlím, (a téměř fším) kromě aut na zadní sběrač, nebo na oba při rozjezdu.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2383
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Tomáš » pon 30 črc, 2007 8:40 am

Michal Šuhajda píše:
David píše:
Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba

No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač

Nevím jak kde, ale u nás jezdí tramvaje s uhlím, (a téměř fším) kromě aut na zadní sběrač, nebo na oba při rozjezdu.


když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 30 črc, 2007 1:10 pm

Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?

Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2383
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jan Jirásek » pon 30 črc, 2007 1:43 pm

Michal Šuhajda píše:
Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?

Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...

Taky ale záleží na tom, jaký mají vlak zasebou, sice není nikde ošetřeno provozním předpisem, že pokud vlak veze naložené autovozy, tak má jet na přední - je to jen z dobré vůle fíry. To samé s uhlím, tady ve středočesku se uhlí jezdí na zadní protože je tu vysoká frekvence těchto vlaků ale třeba v jihočesku nebo na Vysočině už mají přední. To samé je s auty, často vidím jet na přední. Německé automobilky mající výrobu v Maďarsku a po železnici převážející vozy, tyto vozy balí do nepropalitelné folie, takže horní patro Laksu a i dolní jsou auta zabalena. Škoda auto toto zatím nepraktikuje ale od nového roku se mají z důvodu častého poškození laku od jisker, vozy také balit na oba konce souprav po 10-15 autech směrem do soupravy...
Uživatelský avatar
Jan Jirásek
 
Příspěvky: 149
Registrován: pát 27 dub, 2007 3:01 am
Bydliště: Česko/Německo

Příspěvekod David » pon 30 črc, 2007 5:40 pm

Jan Jirásek píše:
Michal Šuhajda píše:
Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?

Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední

Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...

Taky ale záleží na tom, jaký mají vlak zasebou, sice není nikde ošetřeno provozním předpisem, že pokud vlak veze naložené autovozy, tak má jet na přední - je to jen z dobré vůle fíry. To samé s uhlím, tady ve středočesku se uhlí jezdí na zadní protože je tu vysoká frekvence těchto vlaků ale třeba v jihočesku nebo na Vysočině už mají přední. To samé je s auty, často vidím jet na přední. Německé automobilky mající výrobu v Maďarsku a po železnici převážející vozy, tyto vozy balí do nepropalitelné folie, takže horní patro Laksu a i dolní jsou auta zabalena. Škoda auto toto zatím nepraktikuje ale od nového roku se mají z důvodu častého poškození laku od jisker, vozy také balit na oba konce souprav po 10-15 autech směrem do soupravy...

U nás na severozápadě čech se jazdí taky na zadní.Jinak díky za odpovědi.
Uživatelský avatar
David
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 19 bře, 2007 1:13 pm
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Tomáš » úte 31 črc, 2007 8:07 am

jjo chtěl jsem napsat přední s předním a zadní se zadním :lol: :lol: ale nějak jsem se do toho zamotal..od nás z Brna to máme na vysočinu hodně do kopéčka takže vědšinou bývaj dvě laminátky za sebou a ještě jedna pak tlačí ze zadu
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod StandaR » úte 31 črc, 2007 8:09 am

Tyhle situace mám docela dost v oblibě.....
StandaR
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod Tomáš » úte 31 črc, 2007 10:03 am

Abe Simpson píše:Tyhle situace mám docela dost v oblibě.....


jo já taky i když jsem celkem zvědavej čím to budou tahat za pár let když v Majlontě ty laminátky tak zuřivě vrakujou...možná to dopadne jak na Slovensku a budou to vozit Esa..což je pěkně ujetý...na druhou stranu v záloze sou furt prej 242
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod StandaR » úte 31 črc, 2007 10:38 am

jo..242 už na nákladních vlacích aj jezdijou
StandaR
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků