Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba
David píše:Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba
No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač
Michal Šuhajda píše:David píše:Tomáš píše:no a proč by se nemohl vozit vagon z uhlím hned za lokomotivou??? teda já bych řekl,že jede lokomotiva k ní musí být tendr a pak už se vagony dávaj jak je třeba
No já myslel kvůli jiskrám,třeba elektrické lokomotivy ,když vezou uhlí jezdí na přední sběrač
Nevím jak kde, ale u nás jezdí tramvaje s uhlím, (a téměř fším) kromě aut na zadní sběrač, nebo na oba při rozjezdu.
Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?
Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední
Michal Šuhajda píše:Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?
Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední
Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...
Jan Jirásek píše:Michal Šuhajda píše:Tomáš píše:když už se tu nakousl ten sběrač tak proč je tomu tak,že se jezdí na zadní a ne na přední?
Normálně se jezdí na zadní. Na můj dotaz proč, mi jeden fíra odpověděl: "Když urveš přední a vletí i do zadního, tak jsi v háji, když urveš zadní a nestrhneš trolej, tak můžeš dojet vlastní silou.Tomáš píše:..i když viděl jsem dvě loko za sebou první měla zadní nahoře a druhá zase přední
Spíš obráceně ne? Přední loko s předním smetákem a zadní se zadním. Na přední sběrač jezdí přípřežní loko, nebo lokomotiva, která táhne nějaké citlivé zboží (např. auta - uhlí se většinou za citlivé nepovažuje) protože se při jízdě odlamují (odtavují) kousíčky grafitu z ližiny sběrače, nebo mědi z troleje a vůbec různý svinčík. Tyhle "okuje" bývají někdy žhavé a zatavují se do skla nebo laku, takže už to prostě nikdy nikdo nevyčistí. Podobně jako když nekdo řeže plech flexou u okna...
Taky ale záleží na tom, jaký mají vlak zasebou, sice není nikde ošetřeno provozním předpisem, že pokud vlak veze naložené autovozy, tak má jet na přední - je to jen z dobré vůle fíry. To samé s uhlím, tady ve středočesku se uhlí jezdí na zadní protože je tu vysoká frekvence těchto vlaků ale třeba v jihočesku nebo na Vysočině už mají přední. To samé je s auty, často vidím jet na přední. Německé automobilky mající výrobu v Maďarsku a po železnici převážející vozy, tyto vozy balí do nepropalitelné folie, takže horní patro Laksu a i dolní jsou auta zabalena. Škoda auto toto zatím nepraktikuje ale od nového roku se mají z důvodu častého poškození laku od jisker, vozy také balit na oba konce souprav po 10-15 autech směrem do soupravy...
Abe Simpson píše:Tyhle situace mám docela dost v oblibě.....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků