Max píše:Takhle nějak si zdejší vodporníci představují ten provoz v Jičíně před rokem 1927 - že mašiny tam nejezdily po kolejích ale po silnici.
Viz předchozí příspěvek , který zlá ruka totalitního soudruha cenzora vymazala.
Co na to říct.
1) tvé znalosti z historie - nulové
2) tvé příspěvky - matoucí
3) jak to zde na DF sleduji,99% lidí tě má plné zuby
A nyní moje poslední reakce, o tom jak vlaky z Jičína do Jičína jezdily po silnici.Text:
Samotná historie stanice je poměrně zajímavá a dělí se do čtyř historických úseků. První vlakové spojení mělo město Jičín v roce 1871 (první vlak 17. prosince) a vlaky končily na starém, dnešním nákladovém nádraží, které bylo v té době samozřejmě nádražím osobním. Vlaky sem jezdily ze směru od Ostroměře a končili zde. Další druhou fází bylo postavení trati do Nymburka a to o deset let později tedy v roce 1881 (první vlak 15. listopadu), tato trať končila opět na starém (dnešním nákladovém) nádraží. Další, třetí, fázi výstavby zažilo město v roce 1903, kdy byla postavena dráha z Turnova a vlaky končily na novém, samostatném nádraží (dnešním osobním). Každou z tratí provozovaly dvě různé dopravní společnosti a trati nebyly vůči sobě propojeny. Cestující tedy přebíhal asi 200 metrů mezi oběma nádražími. V roce 1908 dochází k zestátnění drah, všechny tratě přechází na Rakouské státní dráhy, avšak zůstávají stále odděleny. K jejich propojení dochází až ve čtvrté fázi a poměrně pozdě v roce 1927 2. července výstavbou jednokolejné spojky. V té době jsou již tratě provozovány od roku 1918 Československými dráhami. Z výstavby obou nádraží vychází i číslování dopravních kolejí celého traťového systému, kdy dopravní kolej č. 1 je kolej na starém (nákladovém) nádraží.
VLAKREGION JIČÍN - soukromé stránky o železnici
Autoři projektu Vlakregionu: Lukáš Prýmek (Njorloj), Jaroslav Runčík (Canibal)