Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZkvíz

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 črc, 2012 6:15 pm

Max píše:Takhle nějak si zdejší vodporníci představují ten provoz v Jičíně před rokem 1927 - že mašiny tam nejezdily po kolejích ale po silnici.
Viz předchozí příspěvek , který zlá ruka totalitního soudruha cenzora vymazala.


Co na to říct.
1) tvé znalosti z historie - nulové
2) tvé příspěvky - matoucí
3) jak to zde na DF sleduji,99% lidí tě má plné zuby

A nyní moje poslední reakce, o tom jak vlaky z Jičína do Jičína jezdily po silnici.Text:

Samotná historie stanice je poměrně zajímavá a dělí se do čtyř historických úseků. První vlakové spojení mělo město Jičín v roce 1871 (první vlak 17. prosince) a vlaky končily na starém, dnešním nákladovém nádraží, které bylo v té době samozřejmě nádražím osobním. Vlaky sem jezdily ze směru od Ostroměře a končili zde. Další druhou fází bylo postavení trati do Nymburka a to o deset let později tedy v roce 1881 (první vlak 15. listopadu), tato trať končila opět na starém (dnešním nákladovém) nádraží. Další, třetí, fázi výstavby zažilo město v roce 1903, kdy byla postavena dráha z Turnova a vlaky končily na novém, samostatném nádraží (dnešním osobním). Každou z tratí provozovaly dvě různé dopravní společnosti a trati nebyly vůči sobě propojeny. Cestující tedy přebíhal asi 200 metrů mezi oběma nádražími. V roce 1908 dochází k zestátnění drah, všechny tratě přechází na Rakouské státní dráhy, avšak zůstávají stále odděleny. K jejich propojení dochází až ve čtvrté fázi a poměrně pozdě v roce 1927 2. července výstavbou jednokolejné spojky. V té době jsou již tratě provozovány od roku 1918 Československými dráhami. Z výstavby obou nádraží vychází i číslování dopravních kolejí celého traťového systému, kdy dopravní kolej č. 1 je kolej na starém (nákladovém) nádraží.

VLAKREGION JIČÍN - soukromé stránky o železnici
Autoři projektu Vlakregionu: Lukáš Prýmek (Njorloj), Jaroslav Runčík (Canibal)
Přílohy
jicin_map_low.jpg
jicin_map_low.jpg (28.92 KiB) Zobrazeno 5556 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Max » sob 14 črc, 2012 6:36 pm

Milane , odkud bereš tu jistotu, že údaje na VLAKREGIONu jsou ty jedině správné ?
Já tedy takovou důvěru v ně nemím, třeba v přehledu vleček jim tam chybí ty nejvýznamnější, které dnes znamenají největší obrat vozů.
Jistě víš sám, které to jsou.

Je mi jasné, že pro mnohé z "modelářů" je skutečná železnice mimo, jim stačí to, co jim jezdí na kolejišti či na podlaze. Ale původní význam slova modelář znamená napodobovat skutečnost, pokud možno co nejvěrněji.
Přílohy
VLAKREGION JIČÍN 1u.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod milan ferdián » sob 14 črc, 2012 7:42 pm

radekkrupka píše:
Max píše:Takhle nějak si zdejší vodporníci představují ten provoz v Jičíně před rokem 1927 - že mašiny tam nejezdily po kolejích ale po silnici.
Viz předchozí příspěvek , který zlá ruka totalitního soudruha cenzora vymazala.

No, porušit v jedné zprávě hned několik pravidel fora, to chce fištróna...


No jo,co ale s ním :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 15 črc, 2012 10:37 am

Ahoj Maxi - můžeš prosím tě teda mrknout do tvého bohatého archívu a dát sem nějaké dobové mapy - fotky - cokoliv ale celé - tedy ne jenom drobné výstřižky - jek to bylo tedy v tom Jičíně před rokem 1926 s tou spojkou a nebo nás tady necháš v té temnotě a dezinformacích od těch zdejších vodporníků :?: :?: :?: :?: :!: :!: :!:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod jirkan » ned 15 črc, 2012 11:35 am

Trochu nechápu, o co je tady spor :mrgreen: . Když přihlédnu k názvu tohoto vlákna, tak si myslím, že právě diskutovaný příklad je krásná ukázka toho, jak díky historicko - ekonomickým podmínkám a vývoji daného regionu vznikaly na železnici situace, které jsou z hlediska železniční "teorie" často nesmyslné :shock: a bez dalších informací i obtížně pochopitelné. To dle mého názoru krásně ilustruje MF ve svěm příspěvku. Než hádku na téma, jaký je rozdíl mezi vlastníkem a provozovatelem :mrgreen: , bych spíš uvítal NÁMĚTY PRO "MODELOVÉ :D " ztvárnění tohoto zajímavého tématu, popř. jiné podobné příklady přínosné pro modeláře, kteří se ve svém projektu potřebují věrohodně "vylhat :D :D " ze situace, do které je nutí neustálý nedostatek místa. Vždyť zde máme kríásný příklad dvojice nádraží ve vzdálenosti, která je vlastně nepravděpodobná, ale na kolejištích dost běžná.
A právě takové "fígle" mohou přispět k tomu, aby něco, z čeho by snadno mohla být nerealistická hračka pro prohánění několika vláčků kolem dokola (nic proti tomu, komu to dělá radost), vyrostl realistický model něčeho třeba neobvyklého, ale v reálu existujícího. A to by snad měl být cíl, ne? :?: :?: :?: :?:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 črc, 2012 11:43 am

jirkan píše:Trochu nechápu, o co je tady spor :mrgreen: . Když přihlédnu k názvu tohoto vlákna, tak si myslím, že právě diskutovaný příklad je krásná ukázka toho, jak díky historicko - ekonomickým podmínkám a vývoji daného regionu vznikaly na železnici situace, které jsou z hlediska železniční "teorie" často nesmyslné :shock: a bez dalších informací i obtížně pochopitelné. To dle mého názoru krásně ilustruje MF ve svěm příspěvku. Než hádku na téma, jaký je rozdíl mezi vlastníkem a provozovatelem :mrgreen: , bych spíš uvítal NÁMĚTY PRO "MODELOVÉ :D " ztvárnění tohoto zajímavého tématu, popř. jiné podobné příklady přínosné pro modeláře, kteří se ve svém projektu potřebují věrohodně "vylhat :D :D " ze situace, do které je nutí neustálý nedostatek místa. Vždyť zde máme kríásný příklad dvojice nádraží ve vzdálenosti, která je vlastně nepravděpodobná, ale na kolejištích dost běžná.
A právě takové "fígle" mohou přispět k tomu, aby něco, z čeho by snadno mohla být nerealistická hračka pro prohánění několika vláčků kolem dokola (nic proti tomu, komu to dělá radost), vyrostl realistický model něčeho třeba neobvyklého, ale v reálu existujícího. A to by snad měl být cíl, ne? :?: :?: :?: :?:


Zde není problém o námětu,problémy jsou se zdrojem Max.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 črc, 2012 5:58 pm

Vážení modeláři,tomuto tématu již zbývají poslední chvilky.jestli máte chuť ještě sdělit své vyjádření k tomuto hodně inkriminovaného tématu,prosím.Potom ten nehodný,zlý,totalitní soudruh cenzor a moderátor uzamkne pandořinu skříňku.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod jirkan » ned 15 črc, 2012 6:09 pm

Já tomu rozumím, ale chtěl jsem spíš vyzdvihnout podobné příspěvky jako je např. ten Tvůj (doufám že tykáním neurazím), které dávají do souvislosti současný stav s historií a postupným zrodem této situace. Myslím, že příkladů, kdy se na uspořádání různých železničních motivů podepsala historie, zná každý mnoho, ne každý to ale umí tak jasně popsat. Právě proto bych v jich uvítal více, to ostatní si už nějak odfiltruju...... Takže hlavně dík za pěkné vysvětlení.... :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod JanoH0e » ned 15 črc, 2012 8:08 pm

Škoda vlákna. O braní mýtov som sa nič nedozvedel, ale aspoň niektoré zaujímavosti. Anomálii v staniciach a na tratiach je viac, lenže modelárovi je to pendrek platné, keď nevie ako to fungovalo - funguje.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod milan ferdián » ned 15 črc, 2012 8:39 pm

JanoH0e píše:Škoda vlákna. O braní mýtov som sa nič nedozvedel, ale aspoň niektoré zaujímavosti. Anomálii v staniciach a na tratiach je viac, lenže modelárovi je to pendrek platné, keď nevie ako to fungovalo - funguje.


Lepší závěr jsem nemohl představit.Jaká byla skutečná pravda,doplnění zveřejněných neúplných podkladů a hlavně zdroj informací,to se těžko dozvíme.Doufám,že se nenajde dobrotivec,který pandořino skříňku opětovně otevře.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Polohové plány stanic - jen PODKLADY !

Příspěvekod Max » sob 25 kvě, 2013 7:47 pm

milan ferdián píše:žst.Štramberk_odhad 1914_nutno prostudovat historii této stanice_styk dvou společností


ona je zajímavá nejen ta stanice, ale celá trať Stauding-Stramberg.
Pro zajímavost ..." oblouky R=150 m nebyly pouze na vlečkách, tak se lze podívat, kolik metrů zde měly oblouky na trati :

POZN. EDIT moderátora - text upraven
Přílohy
SSD_2.jpg
SSD_1.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků