Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZkvíz

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod milan ferdián » sob 10 bře, 2012 3:11 pm

DannyK píše:Milane, při vší úctě, neexistuje, doufám, povinnost reagovat do určité lhůty.


Samozřejmě není,problém je ,že řada lidí si stěžuje na nesolidnost přístupu maxe k zveřejněným podkladům.Max rád kombinuje několik epoch dohromady,což neznalého jen mate.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » stř 13 čer, 2012 12:04 pm

Páni "vodborníci" - přestaňte už blbnout hlavu začátečníkovi těmi svými nápady.
Stanic , kde je topírna napojena přímo do dopravní koleje, nebylo málo. Stačí se na :mapy.cz" podívat třeba na Starou Paku - tam to funguje už 140 let a bez problému, není tam ani odvratná kolej, ani výkolejka. A to tam je pěknej spád směrem ven do tratě.
Bylo mnoho stanic, kde hlavní směr jízdy byl jenom odbočkami, zatímco rovným směrem to bylo na točnu a do depa - viz točna ve Vrchlabí.
To že mostů přes trať není mnoho znamená že ho NESMÍ mít na kolejišti ? Opět doporučuji mapy - bylo toho křížení taky poměrně dost.
Remízy byly jak v odbočné stanici (ale ne vždy) , tak i v koncové. tak proč by je tam nemohl mít ? Souhlas s tím, že by bylo dobré mít tam trochu delší kolej, před remízou býval kanál na popel. Ale ne vždy !
Silnice do depa velice často vedly přes koleje - viz mapy : Jičín.
Ve skutečnosti existovaly daleko větší divočiny a motanice kolejí, než dokáže fantazie většiny modelářů pochopit.
Přílohy
stanice_.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 čer, 2012 12:53 pm

A já si říkal,kde jsi,ale opět jsi nezklamal.Jedno zlepšení u tebe,aspoň jsi udal stanici.Akorát ta tvoje příloha :?:Stanice Jičín měla do roku 1926 dvě samostatné koncové nádraží,pak bylo propojeno.To co vidíte na příloze je jen nerealizovatelný návrh.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » stř 13 čer, 2012 1:40 pm

MF :To co vidíte na příloze je jen nerealizovatelný návrh.

no když si to myslíš......
Přílohy
stanice krizovatka up.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 čer, 2012 1:49 pm

Až na to,že to není Jičín...,jak jsi udal.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » stř 13 čer, 2012 2:35 pm

Podle toho popisku, bych to viděl na výkres okolo 2. světové války a pravděpodobně německou stanici :?:
Nepracuješ Maxi v Muzeuu ...
Neber to jako nějakou urážku či narážku, ale podle toho co dáváš na fórum za výkresy, bych si tě tak typ.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 čer, 2012 2:40 pm

mizl píše:Podle toho popisku, bych to viděl na výkres okolo 2. světové války a pravděpodobně německou stanici :?:
Nepracuješ Maxi v Muzeuu ...
Neber to jako nějakou urážku či narážku, ale podle toho co dáváš na fórum za výkresy, bych si tě tak typ.

Michal


Ne,ne jedná se o českou stanici,někdo z kluků již mi toto křížení posílal na téma vlečky.Ta tvoje úvaha mě tak již napadla,že max přístup jen k některým materiálům,ale ve skutečnosti se v tom nevyzná.Dle toho jak vše plácá páté přes deváté. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 čer, 2012 3:17 pm

Jedná se o stanici Nový Bydžov,je to napojení na cukrovar.
Přílohy
mapy.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » stř 13 čer, 2012 4:29 pm

milan ferdián píše:Akorát ta tvoje příloha :?:Stanice Jičín měla do roku 1926 dvě samostatné koncové nádraží,pak bylo propojeno.To co vidíte na příloze je jen nerealizovatelný návrh.

// já tam nikde nepíšu, že příloha je Jičín //

Ten Jičín by byl velice pěkný námět pro kolejiště, směl bych poprosit o plán, kde jsou vidět ta dvě - do roku 1926 nepropojená nádraží - jak píšeš ?

Já si totiž myslím, že naši předkové až tak moc hloupí nebyli, aby vagon z Butovsi do Rovenska musel jít oklikou přes Ostroměř a Turnov.

Takže aby to pak nebylo jinak, než tam píšeš : "Dle toho jak vše plácá páté přes deváté"
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 čer, 2012 4:39 pm

Maxi máš googlle,máš tak hledej a vzdělávej se.A za další naše diskuse se svezla tam kde neměla být.Zde se jedná o Jiříkovém kolejiště a né o tom kdo z nás dvou má pravdu nebo ne.
Kdyby jsis přečetl o kterou epochu se zde jedná,tak by jsi zde nevkládal výkres vlečky na cukrovar.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » stř 13 čer, 2012 5:42 pm

Milane, domnívám se že ty fotomapy jsou staré tak rok, dva - takže to do oné epochy patří.
To jestli se tam dnes ještě něco vozí je věc druhá, ale koleje tam jsou.

Diskuze byla o tom, že různí "vodborníci" komandujou Jiříka co je správné a co ne, aniž by o tom sami měli trochu šajnu.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Morris Zapp » úte 26 čer, 2012 12:46 pm

Max píše:Já si totiž myslím, že naši předkové až tak moc hloupí nebyli, aby vagon z Butovsi do Rovenska musel jít oklikou přes Ostroměř a Turnov.


Oni nebyli hloupí, oni prostě jenom tak nějak nepotřebovali, aby jel vagón z Butovsi do Rovenska. A těch pár přepravců, co by to náhodou potřebovalo, prostě vzalo na vědomí místní poměry a v Jičíně si to přeložilo; vždycky se to tak dělalo. Kolejové propojení skutečně vzniklo až mezi válkami.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod BaWiS » úte 26 čer, 2012 6:02 pm

Ahjo...
Protože začínám opravdu modelařit (moduly, které schválí kolegové v klubu, né jen já), taxem si myslel, že se tu dočtu o zásadách, pověrách a mýtech, tedy o věcech pro začínající (=nezkušené) modeláře a nejen pro ně.
První stránky obsáhlých příspěvků jsou plné toho, jací jsou ti druzí a co je na tom špatné, o tom, že moje epocha stojí za modelování, jiná ne, či nemístných poznámek na jiné, místo rad a doporučeních vyházejících z modelářské skutečnosti, atd... Déle jsou příspěvky plné konkrétních příkladů a pokud někdo něco řek, tak další se hned vytasil s pravým opakem a místo diskuze to bylo jak u soudu nebo rozhádaných sousedů. A dále je vlákno plné divného balastu týkající se reakcí na kolegu Maxe (ať odůvodněné či ne).

Pocit mám takový, že tady debatujou odborníci (*) jen na konkrétní věci (např. v té stanici je taká a taká kolej a tak neříkej, že ten příklad nejde dát do modelu...atd., atd. ...) . Jen se dozvím, že v Kouřimi, je taková zvláštnost, že jsme ve Svinově měli točnu a v Americe jim to jezdilo dokola... Kde je ta informace, z které si mám brát příklad jako zásadu při modelování? Kde tu jsou vyvracovány pověry? (např. z diskuzí okolo tunelů jsem nepochopil, jestli teda můžou nebo nemůžou být (i když já svůj názor na to mám)).

Buď ať se to jmenuje Situace ve stanici, tunely a poloměry nebo tu pište podle vás dobré zásady, kterých by se měl držet modelář (zásady), na co nemusí brát zřetel (mýty) a čeho se nemusí bát (pověry).

(*)
Sandy píše:...Původní ideou bylo založení vlákna, které se bude zabývat obecnými zásadami stavby kolejišť.
Zpočátku to vypadalo, že záměr dojde naplnění, ale pak se ukázalo, že "profesionální deformace" některých z nás je odzbrojující.... :roll:
Prosím proto potencionální přispěvatele, aby se v tomto vláknu pokusili oprostit od detailů a formulovali víceméně obecné zásady.


Opravdu tohle vlákno je odzbrojující... (přečetl jsem i to původní), se na to víte co, a založím si vlákno nové, nebo půjdu (jinam, jak už jsem udělal) a nebo se zeptám přímo Milana, bo s ním to je opravdu aspoň zábavná debata :)
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod Max » sob 14 črc, 2012 4:27 pm

Takhle nějak si zdejší vodporníci představují ten provoz v Jičíně před rokem 1927 - že mašiny tam nejezdily po kolejích ale po silnici.
Viz předchozí příspěvek , který zlá ruka totalitního soudruha cenzora vymazala.
Přílohy
CARGO.JPG
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišt - zásady, pověry a mýty-pokrač. aneb AZk

Příspěvekod radekkrupka » sob 14 črc, 2012 5:01 pm

Max píše:Takhle nějak si zdejší vodporníci představují ten provoz v Jičíně před rokem 1927 - že mašiny tam nejezdily po kolejích ale po silnici.
Viz předchozí příspěvek , který zlá ruka totalitního soudruha cenzora vymazala.

No, porušit v jedné zprávě hned několik pravidel fora, to chce fištróna...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků